کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۸۶
تاریخ خبر:

سرنوشت اسکلت انسان کشف‌شده در بریانک چه شد؟

سرنوشت اسکلت انسان کشف‌شده در بریانک چه شد؟

اسکلت انسان در بریانک توسط چند لوله‌کش وقتی در حال کار در یکی از خیابان‌های این محله بودند کشف شد

کشف اسکلت انسان در بریانک روز شنبه، نهم تیرماه به قاضی محسن اختیاری، بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جنایی اطلاع داده شد. در ادامه، قاضی اختیاری یک تیم جنایی را برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام کرد. در عین بازرسی‌ها مشخص می‌شود که اسکلت انسان در بریانک توسط چند لوله‌کش وقتی در حال کار در یکی از خیابان‌های این محله بودند کشف شد. ظاهرا فردی که از نزدیکی این محل عبور می‌کرد، شروع به عکس‌برداری می‌کند و بعد بلافاصله موضوع را به کلانتری محله بریانک اطلاع می‌دهد. حالا جدای از ورود تیم جنایی به این ماجرا، پای پزشکی قانونی هم به این پرونده باز شده و آنطور که در خبرها آمده است نتیجه نهایی تا چند روز دیگر به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

ماجرای کشف اسکلت انسان در بریانک چه بود؟

ظاهرا کشف اسکلت انسان در بریانک یک پرونده قدیمی خاک‌خورده را از قفسه‌های بایگانی پلیس بیرون کشانده است. بعد از اعلام این خبر بود که بازپرس اختیاری دستور داد تا تیم جنایی متشکل از کارشناسان پزشکی قانونی، متخصصان تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شوند.

 

روزنامه اعتماد گزارش مفصل‌تری از این ماجرا منتشر کرده که در بخشی از آن آمده، در بررسی‌های اولیه کارشناسان پزشکی قانونی و متخصصان تشخیص هویت تایید کردند که اسکلت متعلق به یک انسان است که سال‌ها از مرگ او گذشته و به نظر می‌رسد که بقایای جسدی است که تکه ‌تکه شده. در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان اداره دهم پی‌ بردند اسکلت توسط چند لوله‌کش از عمق دو متری زمین بیرون آورده شده است. 

 

در ادامه بازپرس اختیاری از مالک کارواش تحقیق کرد که او گفت: «این کارواش و مغازه‌های کنار آن تا دو سال قبل زمین بایر بودند و حدود دو سال پیش بود که قسمتی از زمین را مغازه و بقیه را کارواش کردیم. مشکل آب داشتیم، برای همین اقدام به حفاری برای لوله‌کشی و رفع مشکل آب کردیم که این اسکلت پیدا شد.»

 

با ادامه تحقیقات محلی و استعلام‌هایی که کارآگاهان از سازمان‌های مربوطه انجام دادند، مشخص شد زمینی که بقایای جسد مثله‌شده در آن پیدا شده تقریباً حدود ۲۰ سال پیش موضوع اختلاف چند شریک بود و همان‌موقع یکی از شرکا مفقود شد و حتی شکایتی هم در مورد مفقود شدن او ثبت شده، اما بدون نتیجه مانده و مشمول مرور زمان شده بود.

 

به این ترتیب، بازپرس و تیم تحقیق جنایی با این احتمال که اسکلت پیدا شده بقایای جسد فردی است که ۲۰ سال از مفقود شدن او گذشته است دستور داد شکات و بستگان آن شخص شناسایی شوند تا شاید در کشف هویت اسکلت با آزمایش دی‌ان‌ای موثر واقع شود. همچنین بازپرس جنایی دستور داد دیگر مالکان زمین که با هم اختلاف و درگیری داشتند نیز شناسایی شوند و از آنها تحقیقاتی به عمل آید.

 

اعلام نتیجه پزشکی قانونی؛ به‌زودی

آنطور که در برخی خبرها آمده است، کشف اسکلت انسان در بریانک که تعجف افکار عمومی را به همراه داشته، حالا در مرحله پزشکی قرار دارد. قرار است معاینات دقیقی روی این اسکلت در پزشکی قانونی انجام شود و نتیجه معاینات سم‌شناسی و دیگر آزمایش‌ها احتمالا تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

 

منبع: اقتصادنیوز
کدخبر: ۵۶۲۱۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر