کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۹۳
تاریخ خبر:

خودروهای ناایمن همچنان قربانی می‌گیرند؛ آتش گرفتن یک پژو

خودروهای ناایمن همچنان قربانی می‌گیرند؛ آتش گرفتن یک پژو

یک دستگاه خودروی سواری پژو در تصادف با یک دستگاه ایسوزو آتش گرفت

یک دستگاه خودروی سواری پژو در تصادف با یک دستگاه ایسوزو آتش گرفت و سرنشین آن خودرو در دم کشته شد. روز گذشته در جاده چاراویماق تصادفی بین یک دستگاه خودرو پژو و ایسوزو رخ داد که منجر به آتش‌سوزی خودروی پژو شد. در این حادثه یک نفر (سرنشین پژو) جان خود را در دم از دست داده و یک نفر نیز مصدوم شده است.

 

استحکام خودروهای داخلی کافی نیست

ناایمن بودن خودروهای ایرانی مسئله‌ای است که طی سال‌های اخیر از سوی پلیس راهور مطرح شده است و سردار حسینی؛ رئیس پلیس راهور در آخرین صحبت‌های خود درباره این موضوع اظهار کرد: اولویت جدی و مهم پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ پیگیری "افزایش استحکام بدنه خودروهای داخلی" است. از نظر پلیس راهور، بدنه خودروهای داخلی استحکام کافی در تصادفات را ندارد و نمی‌توانند جان سرنشینان را در حوادث نجات دهند!

 

سردار حسینی تصریح کرد: درست است که با افزایش مبلغ جریمه‌ تخلفات حادثه‌ساز و رفع خطر نقاط حادثه‌ساز در جاده‌ها می‌توان شاهد کاهش تصادفات به‌ویژه جانباختگان تصادفات بود اما نباید فراموش کرد که خودرو باید در تصادفات بتواند جان سرنشینان را حفظ کند. استحکام بدنه خودرو باید به نحوی باشد که اگر عامل انسانی خطا کرد، بتواند از جان او و دیگر سرنشینان محافظت کند و خودش عاملی برای جان باختن نباشد.

 

۱۶ هزار کشته در تصادفات نتیجه ناایمن بودن خودروهای داخلی

حوادث رانندگی یکی از جدی‌ترین عوامل مرگ ایرانیان در چند دهه اخیر بوده است به‌گونه‌ای که در زمان حاضر سالیانه بیش از ۱۶ هزار ایرانی جان خود را در تصادفات جاده‌ای و شهری از دست می‌دهند و هرساله حدود ۲۰ برابر تعداد کشته‌شدگان نیز مجروح به‌جای می‌گذارد.

 

وقوع تصادفات و شمار جانباختگان نسبت مستقیمی با میزان سفرها دارد و از این‌رو در ایامی مانند نوروز و تابستان که تعداد سفرها افزایش محسوسی می‌یابد، شاهد افزایش شدید تصادفات جاده‌ای و فوتی‌ها بر اثر این تصادفات نیز هستیم.

 

منبع: تسنیم
کدخبر: ۵۶۲۰۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر