کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۵۷۰
تاریخ خبر:

قتل مقابل نمایشگاه ماشین در درگیری مسلحانه

قتل مقابل نمایشگاه ماشین در درگیری مسلحانه

اختلاف مالی قدیمی بین چند تن از اهالی محله مشیریه یکی از آنها را به ضرب گلوله به کام مرگ کشاند

هفت صبح| رسیدگی به پرونده قتل جوان 30 ساله پشت فرمان خودروی رانای سفید رنگ در محله مشیریه از شامگاه چهارشنبه 16 خرداد ماه امسال در دستور کار رسیدگی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 

به این ترتیب تیمی از کارآگاهان به همراه تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع راهی محل وقوع جنایت شده و با جسد غرق در خون مقتول که پشت فرمان خودرویش به ضرب گلوله وینچستر به قتل رسیده بود روبه‌رو شدند.

 

سپس رسیدگی به موضوع وارد فاز جنایی شد و تیم بررسی صحنه جرم دادسرای جنایی تهران به همراه بازپرس جنایی نیز تحقیقات خود را آغاز کردند.

  

درگیری مقابل نمایشگاه

 

در اولین بررسی‌ها مشخص شد که درگیری از مقابل نمایشگاه خودروی چند برادر در همان محله مشیریه آغاز شده بود.

 

مقتول و برادرانش از مدتی قبل قرار بوده که با این برادران نمایشگاه‌دار که هم‌محله‌ای هم بودند، در کاری شراکت کنند اما به خاطر اختلاف حساب‌هایی که بین آنها به وجود آمد نه تنها شراکتشان منتفی شد بلکه درگیری‌شان تبدیل به کینه عمیق شد.

 

روز حادثه پسر نوجوان برادر مقتول مقابل نمایشگاه خودرو رفته و در آنجا بین او و چند برادر درگیری لفظی رخ می‌دهد.

 

پسر نوجوان نیز با پدر و یکی از عموهای خود تماس گرفته و ماجرای این درگیری را بازگو کرده و می‌گوید که این چند برادر او را اذیت کرده‌اند.

 

با اتمام این تماس پدر و عموی پسر نوجوان مقابل نمایشگاه خودرو رفته و دوباره هر دو طرف برای همدیگر شاخ و شانه می‌کشند تا جایی که کار به فحاشی کشیده و سپس یکی از برادران نمایشگاه‌دار به نام مسعود روی طرف مقابل اسلحه می‌کشد.

 

در جریان تحقیقات از خانواده مقتول یکی از شاهدان ماجرا به ماموران جنایی گفت:«زمانی که دعوا بالا گرفت مسعود یک اسلحه وینچستر از داخل نمایشگاه خودرو آورد و لوله تفنگ را به سمت دو برادر نشانه رفت.آنها هم عصبانی شده و یکی از آنها سمت مسعود رفته و لوله تفنگ را در دست گرفته بود و می‌گفت اگر جرئتش را داری شلیک کن!»

 

زمانی که درگیری بین طرفین دعوا بالا گرفته بود بالاخره یکی دیگر از عموهای پسر نوجوان به نام علی با رانای سفید از راه رسید و در حمایت و هواخواهی از برادر خود که دستش به لوله سلاح وینچستر بود با برادران نمایشگاه‌دار درگیر شد.

  

قتل مسلحانه

 

علی و مسعود شروع کردند به بد و بیراه گفتن به یکدیگر و کار به جایی کشیده شد که مسعود از علی به شدت عصبانی شده بود.

 

در همین حال عده‌ای از کسبه محل که هر دو طرف را می‌شناختند سعی داشتند که این افراد را از همدیگر جدا کنند.

 

بالاخره علی مجددا پشت فرمان خودروی رانای سفید خود نشست و از مهلکه دور شد.

 

یکی دیگر از شاهدان در مورد این قسمت از ماجرا به ماموران جنایی گفت:«در حالی که اسلحه در دست مسعود بود و دو گروه با همدیگر درگیر بودند،‌علی با پادرمیانی عده‌ای از اهالی محل داخل خودروی رانای خود نشست و داشت از محل دور می‌شد اما همان موقع مسعود ترک یک موتور نشست، ‌برادر دیگرش هم ترک یک موتور دیگر پرید و هر دو اقدام به تعقیب خودروی رانای علی کردند.»

 

محل وقوع قتل کمتر از 500 متر با نمایشگاه خودرو فاصله داشت و این نشان می‌داد که مقتول هنوز زیاد از مهلکه دور نشده بود که هدف شلیک گلوله یکی از برادرها قرار گرفت.

  

تحقیقات جنایی

 

با دستور بازپرس جنایی بعد از بررسی صحنه جرم جسد علی که به ضرب گلوله وینچستر از پا درآمده بود به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد.

 

سپس دستور بازبینی دوربین‌های مدار بسته و همچنین تحقیق از شاهدان عینی ماجرا صادر شد.

 

به این ترتیب مشخص شد علی در حالی که با خودروی خود از نمایشگاه فاصله کمی گرفته بود هدف شلیک گلوله قرار گرفت و مسعود که بعد از شلیک چند گلوله علی را از پای درآورد از مهلکه گریخته و پا به فرار گذاشته است.

 

در حالی که تحقیقات نشان می‌داد عامل این جنایت مسعود است و اسلحه در دست او دیده شده بود دستور بازداشت این فرد صادر شد و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای یافتن ردی از او آغاز شد.

 

در ادامه مشخص شد که این فرد بعد از ارتکاب به جنایت به حوالی دماوند گریخته است و رد او در این منطقه زده شد.

 

ماموران پلیس با در دست داشتن نیابت قضایی درصدد دستگیری این متهم هستند و تلاش کارآگاهان تا دستگیر شدن متهم ادامه دارد.

 

کدخبر: ۵۶۰۵۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر