کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۱۹۰
تاریخ خبر:

بازگشت مردان خشن به نازی‌آباد بعد از دعوا بر سر یک دختر

بازگشت مردان خشن به نازی‌آباد بعد از دعوا بر سر یک دختر

بازسازی صحنه جرم سه شرور سابقه‌دار که برای پسر 12 ساله قمه کشیده و دو کاسب محل را زخمی کردند

هفت صبح| خیابان اوجانی محله نازی‌آباد. اینجا همان جایی است که در آخرین روز فروردین ماه امسال اهالی آن شاهد درگیری بی‌رحمانه و خشونت باری بودند. حالا با گذشت کمتر از یک ماه از حادثه سه شرور قمه‌کش که در این حادثه دو مرد جوان را به شدت مجروح کرده بودند به دام پلیس افتاده و قرار است صحنه جرم را بازسازی کنند. ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 18‌اردیبهشت است. جمعیت زیادی از اهالی محل به همراه یکی از شاکیان و همسر فرد مجروح برای بازگشت متهمان به صحنه وقوع جرم لحظه شماری می‌کنند. همه آنها می‌خواهند از نزدیک شاهد برخورد قاطعانه ماموران با این اشرار باشند چرا که صحنه‌های دلخراش روز حادثه حتی یک لحظه هم از مقابل چشم شاهدان دور نمی‌شود. وقتی ماشین پلیس به همراه سردار سعید راستی، رئیس پلیس امنیت تهران از راه می‌رسد و متهمان پای‌شان بار دیگر به محل جنایت باز می‌شود فریاد اهالی بلند می‌شود و یک صدا تقاضای اشد مجازات را برای این اشرار دارند.

 

یکی از اهالی می‌گوید: «ماجرا به خاطر دفاع دو جوان از دو دختر اتفاق افتاده بود. آنها غیرت داشتند که از ناموس دفاع کردند اما این متهم از موی سفید خود خجالت نمی‌کشید و دنبال یک دختر 17 ساله راه افتاده بود.بعد هم دو جوانی را که هواخواه دختر جوان بودند با چنان شدتی مجروح کردند که احتمال زنده ماندن یکی از آنها خیلی کم بود.»

 

ماجرا چه بود؟

 

31 فروردین ماه امسال رسیدگی به درگیری منجر به مجروح شدن دو جوان در نازی‌آباد در دستور کار پلیس امنیت تهران قرار گرفت.در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد سه نفر شرور در جریان درگیری به دو کسبه محل حمله کرده و آنها را با ضربات چاقو و قمه به حدی مجروح کردند که فک یکی از آنها شکسته و عصب‌های دستش قطع شده بود. فرد مجروح دیگر هم دچارپارگی شش بوده و تنفس به شدت برایش دشوار بود.

 

سرهنگ راستی در تشریح این ماجرا در جمع خبرنگاران گفت:«تحقیقات برای یافتن ردی از عاملان این ضرب و جرح آغاز شده و مشخص شد متهمان در شب وقوع حادثه مزاحم دو خواهر 17 و 14 ساله شده بودند که به همراه برادر 12 ساله خود در خیابان راه می‌رفتند. وقتی پسر 12 ساله به خاطر خواهرانش غیرتی شده و به آنها فحاشی کرده بود، متهمان با چاقو و قمه دنبال او و خواهرانش افتاده بودند. سپس دو جوان از کاسب‌های محل که شاهد ماجرا بودند به کمک پسر 12 ساله و خواهرانش رفتند که سه مرد شرور آنها را به شدت مورد اصابت ضربات چاقو قرار دادند.» در حالی که یکی از اهالی محل شماره پلاک خودروی متهمان را برداشته و در اختیار پلیس قرار داد متهمان شناسایی و دستگیر شدند. سپس برای بازسازی صحنه جرم به محل وقوع جنایت بازگشتند.

 

در بازسازی صحنه چه گذشت؟

 

همسر یکی از مجروحین که هنوز در بیمارستان تحت مداواست از اولین کسانی است که با خشم سمت متهمان می‌آید و می‌گوید: «همسر من به خاطر دفاع از ناموس با شما درگیر شد.او دست خالی بود و حالا نزدیک یک ماه است که گوشه بیمارستان افتاده است.»

 

یکی دیگر از شاکیان پرونده که او نیز در این حادثه به شدت مجروح شده است در محل بازسازی صحنه جرم حضور دارد و در تشریح ماجرا می‌گوید:«شب حادثه من به همراه یکی دیگر از دوستانم که هر دو از کسبه این محل هستیم دیدیم که یک مرد حدودا 45 ساله دنبال دو دختر نوجوان راه افتاده و به آنها متلک می‌گفت.آنها سریع راه می‌رفتند ولی این مرد دست‌بردار نبود. بالاخره پسر 12 ساله‌ای که همراه دو دختر بود خونش به جوش آمد و شروع کرد به بد و بیراه گفتن به مرد مزاحم. یکدفعه او که سوار خودرو بود از ماشین پیاده شده و قمه کشید و دنبال پسر نوجوان و دو دختر می‌کرد. من و دوستم به او گفتیم بچه که زدن ندارد! داشتیم با او حرف می‌زدیم که آرامش کنیم اما یکدفعه دو نفر از دوستانش از سوی دیگر خیابان به سمت ما دویدند و هر سه شروع کردند به وارد کردن ضربات قمه و چاقو به سمت ما.» شاکی در ادامه گفت:«من ده روز در بیمارستان بودم و به خاطر پارگی شش مرگ را به چشمم دیدم.دوستم هم هنوز تحت مداوا و عمل‌های جراحی مختلف است چون عصب‌های دستش کاملا قطع شده است.»

 

یکی از متهمان که مردی 45 ساله و سابقه دار است گفت: «پسر نوجوان به من فحشی داد و بعد مثل قرقی از سمت من دور شد.من اصلا قصد و نیتم این نبود که برای او قمه بکشم فقط پیاده شدم که دستشویی بروم و بلال بخرم.بعد دیدم که دو تا کاسب‌های محل سمت من آمدند و چاقو دستشان بود.من صدایشان کردم که بپرسم چه شده اما آنها دعوا راه انداختند.»

 

دو متهم دیگر نیز ادعا کردند که از ماجرا کاملا بی‌اطلاع بوده و در هواخواهی از رفیق خود وارد دعوا شده بودند.رسیدگی به این پرونده بعد از تکمیل تحقیقات وارد مرحله قضایی خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۵۸۱۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر