کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۹۴
تاریخ خبر:

من قاتل پسرم هستم

من قاتل پسرم هستم

سرکشی و عربده‌کشی پسر جوان، پدر را به جنون رساند تا دست به قتل بزند

روزنامه هفت صبح| ‌ رسیدگی به قتل هولناک جوان ۳۷ ساله‌ای به نام امید در آپارتمان محل سکونتشان واقع در خیابان مولوی تهران صبح روز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه امسال با اعلام از سوی ماموران کلانتری محل در دستور کار امیرحسین علیمردان بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

 

به این ترتیب تیمی از مأموران جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم از دادسرای جنایی تهران راهی محل جنایت شدند.در همین حال کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و همچنین تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز برای شروع تحقیقات به محل حادثه اعزام شدند.

متهم تسلیم شد

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد که صبح روز حادثه مادر مقتول با جیغ و فریاد از ساکنین ساختمان کمک خواسته بود.آنها خانواده‌ای چهارنفره ساکن طبقه دوم یک ساختمان مسکونی در محله مولوی بودند. زن و شوهر به همراه دختر و پسر جوانشان در آن آپارتمان زندگی می‌کردند. همسایه‌ها زمانی که با فریاد کمک خواهی مادر امید خودشان را به خانه آنها رساندند با جسد غرق در خون امید مواجه شدند که در هال خانه روی زمین افتاده بود.

 

ماموران در اولین قدم از تحقیقات، همسایه‌ها را هدف تحقیقات قرار دادند که یکی از آنها به بازپرس جنایی گفت:«خانواده امید ساکنین پر سر و صدایی هستند و همیشه از خانه‌شان صدای دعوا و درگیری می‌شنویم.شب گذشته نیز صدای دعوای آنها تا نیمه شب بلند بود.» مادر خانواده نیز در حالی که اوضاع روحی به شدت به هم ریخته‌ای داشت گفت:

 

«در اتاق خواب بودم که صدای درگیری شوهرم و امید را شنیدم.آنها از شب گذشته با هم دعوا داشتند.چند دقیقه بعد وقتی از اتاق بیرون آمدم دیدم پسرم کف اتاق افتاده و شوهرم نبود.» بررسی‌های تیم جنایی حکایت از آن داشت که در یکی از اتاق خواب‌های خانه نیز شکسته شده بود که خواهر مقتول درباره آن گفت:«دیشب برادرم با پدرم دعوای بدی کردند.در جریان دعوا برادرم در اتاق خواب را شکست.

 

بعد به اتاقش رفت و گمان می‌کردم ماجرا تمام شد.صبح زود که بیدار شدم تا به محل کارم بروم هنوز پدر و برادرم خواب بودند اما وقتی نزدیکی محل کارم رسیدم مادرم با من تماس گرفت و گفت پدرت امید را کشته است!» در حالی که همه شواهد حکایت از قتل امید به دست پدرش داشت، تلاش کارآگاهان جنایی برای یافتن ردی از عامل جنایت کلید خورد.

 

اما پیش از آنکه اقدامات ماموران برای دستگیری پدر امید آغاز شود، متهم ساعتی بعد از جنایت با مراجعه به کلانتری تسلیم قانون شد و به قتل هولناک فرزند خود اعتراف کرد.مرد میانسال صراحتا بیان داشت که با اصابت ضربات متعدد چاقوی آشپزخانه امید را از پا درآورده است. در همین حال جسد قربانی با دستور بازپرس جنایی برای انجام معاینات و آزمایش‌های لازم به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد.

 

ماجرا چه بود؟

متهم پرونده بعد از اینکه خود را تسلیم ماموران جنایی کرد، جزئیات درگیری منجر به قتل را اینطور شرح داد:«پسرم همیشه به خاطر مسائل مالی ما را تحت فشار می‌گذاشت.با اینکه نزدیک به چهل سال سن داشت اما سر هیچ کاری نمی‌رفت.او چندین بار پول نزول کرده بود تا هزینه مخارج روزمره را بگذراند و ما را مجبور می‌کرد تا بدهکاری‌اش را بابت پول بهره‌ای بپردازیم.با این کارهایش دیگر جان من و مادرش را به لبمان رسانده بود.

 

هر بار برای حفظ آبرویمان میان همسایه‌ها کوتاه می‌آمدیم چون چندین بار اهالی محل جلوی من یا همسرم را گرفته و گفته بودند که سر و صدای ما برای آسایش آنها مزاحمت ایجاد کرده است.» متهم در ادامه افزود:«انگار امید فهمیده بود به خاطر همسایه‌ها کوتاه می‌آییم تا از سر و صدای ما شاکی نشوند.برای همین هر بار با عربده کشی خواسته خودش را عنوان می‌کرد تا ما را وادار به انجامش کند.من به همسرم گفته بودم این بار دیگر مراعات نمی‌کنم و اگر داد و فریاد راه بیندازد کوتاه نمی‌آیم.به همین خاطر دیشب که دوباره شروع به داد و فریاد کرد من هم تسلیم خواسته‌اش نشدم.»

 

متهم در مورد علت درگیری شب قبل از حادثه گفت:«شب قبل امید وقتی به خانه آمد به من گفت با یک جوان افغان در خیابان درگیر شده و او را کتک زده است.می‌گفت که آن جوان قصد شکایت از امید را دارد و تنها در صورتی از شکایت خود صرف نظر می‌کند که امید فورا دیه او را بپردازد.امید به من می‌گفت باید پول دیه او را بدهی تا هر چه سریعتر بپردازم که از من شکایت نکند.من هم گفتم چنین پولی ندارم و روی من حساب نکند.اما پسرم دست بردار نبود و با عربده‌کشی و فحاشی می‌خواست من را وادار به پرداخت پول کند.حتی اقدام به شکستن در خانه کرد ولی من باز هم کوتاه نیامدم.»

 

جزئیات لحظه قتل

متهم در ادامه در مورد لحظه قتل گفت:«صبح روز بعد وقتی امید از خواب بیدار شد دوباره سراغ من آمد و گفت اگر پول را ندهی تو را می‌کشم.گفتم این بار به هیچ قیمتی کوتاه نمی‌آیم.یکدفعه دیدم به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت و من را با آن تهدید به مرگ کرد.با این کارش به حدی عصبانی شده بودم که خونم به جوش آمد.

 

نمی‌توانستم تحمل کنم که فرزندم در خانه خودم برایم چاقو بکشد.برای همین من هم به آشپزخانه رفتم و چاقوی دیگری برداشتم و با آن چندین ضربه به پسرم زدم.» متهم بعد از قتل ساعتی در خیابان پرسه زده و سپس تسلیم ماموران شد.با اعترافات صریح متهم به قتل پسرش، ادامه رسیدگی به پرونده برای طی روال قانونی در دستور کار بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران خواهد بود.

 

کدخبر: ۵۵۴۴۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر