کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۲۴
تاریخ خبر:

مورد عجیب قتل بر سر جای پارک!

مورد عجیب قتل بر سر جای پارک!

آدمکشی بر سر این موضوع کوچک ترند حوادث شده است!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| شاید وقتی متهم اعتراف می‌کند به دلیل جای پارک خودرو دست به قتل زده است دود از کله‌تان بلند شود که این دیگر چه بود، مگر قتل‌ها همه با برنامه‌ریزی و خشم و خصم و کینه نبود؟ آخر آدم سر جای پارک هم قاتل می‌شود؟ و پاسخ بله است و شاید باید به این موضوع اشاره کرد که در روزگاری به سر می‌بریم طاقت کم شده

 

صبوری به پایین‌ترین شکل ممکن خود رسیده و ممکن است یکی وسط خیابان وقتی با سختی در ترافیک در حالی که همه دارند پشت سرش بوق می‌زنند جای پارک پیدا کند و در حالی که سعی می‌کند دنده عقب وارد پارک شود ماشین عقبی پیش دستی کرده و سریع جلوی ماشین را کج کند و بپرد داخل جای پارک فرد کلافه که با سختی دارد فرمان می‌پیچاند و همین می‌شود موضوع پرونده جنایی ما که پایان ناخوشی دارد. در همین چند هفته هم در چندجای کشور نزاع و قتل بر سر جای پارک داشتیم. 

 

قتل همسایه در اصفهان  
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به دلیل جای پارک خودرو، همسایه خود را به قتل رسانده بود خبر داد. روز چهارشنبه بیستم دی ماه یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ فرماندهی انتظامی استان اصفهان تماس گرفته و از نزاع و درگیری شدید بین دو شهروند خبر می‌دهد که واحد گشت پلیس در محل حضور یافته و مشاهده می‌کند مردی ۳۵ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و قاتل نیز از محل متواری شده است.

 

با کشته شدن این شهروند، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی این پلیس تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند. در بررسی‌های علمی و تخصصی صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد قاتل و مقتول هر دو با هم همسایه بوده که همیشه بر سر جای پارک خودرو با هم اختلاف داشتند و روز حادثه نیز به همین دلیل با هم درگیر شده بودند.

 

متهم بعد از چهار روز توسط ماموران دستگیر شد. متهم در اعترافاتش گفت: در روز حادثه همسایه‌ام مانند همیشه بر سر جای پارک خودرو با من درگیر شده و شروع به گفتن ناسزا و کلمات رکیک کرد و من هم که دیگر تحمل شنیدن حرف‌هایش را نداشتم و خونم به جوش آمده بود چاقوی ضامن‌داری که بیشتر اوقات در جیبم بود را در آورده و چند ضربه به او زدم و پس از آن به سرعت محل را ترک کرده و به ترمینال رفتم و سریعاً بلیتی به مقصد استان قزوین گرفتم تا در منزل اقوامم پنهان شوم که تنها چند روز بعد ماموران پلیس آگاهی به سراغم آمدند و دستگیرم کردند.

 

درگیری مرگبار در رضوانشهر 
مردی ۵۶ساله در درگیری برای جای پارک خودرو در منطقه پونل شهرستان رضوانشهر واقع در شهرستان تالش در شمال ایران به قتل رسید. سیزدهم آذر امسال،  در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع منجر به جرح ۲ نفر در منطقه پونل، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.


با حضور مأموران انتظامی در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، ضارب به دلیل جای پارک خودرو با مردی ۵۶ ساله درگیر شده و پس از هل دادن و نزاع این فرد را مجروح کرده است. فرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد. متهم 47 ساله 30دقیقه بعد از قتل دستگیر شد و علت قتل را دعوا بر سر جای پارک خودرو اعلام کرد.

 

قتل به خاطر جای پارک در مرکز شهر تهران 
27 آبان امسال، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از قتل یک مرد 35 ساله پس از درگیری به‌خاطر جای پارک در تهران خبر داد. در پی وقوع یک فقره قتل در مرکز شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.کارآگاهان در گام نخست با تن پیمایی جسد مقتول یک جراحت عمیق روی سینه سمت چپ او مشاهده کردند.

 

کارآگاهان در تحقیقات میدانی و اطلاعاتی از محل وقوع جرم دریافتند؛ مقتول و قاتل در یکی از باشگاه‌های ورزشی مرکز شهر تهران در حال تمرین بودند که پس از پایان تمرین به پارکینگ مراجعه و در آنجا به دلیل درگیری لفظی به‌خاطر جای پارک با یکدیگر درگیری فیزیکی انجام داده و قاتل با زدن یک ضربه چاقو به سینه مقتول از محل متواری می‌شود.

 

متهم در بازجویی‌های اولیه با وجود مدارک و مستندات از ارتکاب جرم، صراحتا به قتل مرد 35ساله اقرار کرده و گفت که در باشگاه با مقتول تمرین می‌کردیم و وی را می‌شناختم. پس از تمرین در پارکینگ با موتورسیکلت قصد خروج از پارک داشتم که مقتول از روی موتور خودش یک ضربه به موتور من زد و همانجا از کوره در رفته و با یک ضربه چاقو وی را مصدوم کردم و فکر نمی‌کردم منجر به قتل او شود و سریعا از محل متواری شدم.

 

جنایت در سیرجان 
درگیری سه جوان با یک فرد سالخورده در سیرجان  بر سر جای پارک خودرو با قتل مرد سالخورده روستایی  به پایان رسید و بدین ترتیب باز هم آستانه تحمل پایین به جنایتی هولناک کشید. فرمانده انتظامی جدید سیرجان در نخستین روز کاری‌اش از شناسایی و دستگیری قاتل فراری در عملیات ویژه  نیروهای  پلیس آگاهی این شهرستان  گزارش داد و بیان کرد:

 

به دنبال وقوع یک فقره قتل، به علت نزاع دسته‌جمعی به دنبال پارک خودرو بین ۳جوان و یک مرد سالخورده در یکی از روستاهای شهرستان سیرجان در تیر ماه امسال  و فرار قاتل از صحنه جنایت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی سیرجان  قرار گرفت.

 

کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی قاتل را شناسایی  کردند و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در یکی از استان‌های جنوبی  به دام انداختند. متهم در ابتدا منکر ارتکاب قتل بود، اما در مواجهه با دلایل و مدارک موجود، به ارتکاب قتل اعتراف کرد.

 

قتل پسر 26ساله بر سر جای پارک 
۱۶ تیر امسال درگیری خونین بین چند نفر به مأموران کلانتری نسیم شهر گزارش شد و مأموران به محل درگیری رفتند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری بر سر جای پارک خودرو بوده و در جریان آن پسر ۲۶ساله‌ای به نام میثم از سوی مرد همسایه به نام اکبر چاقو خورده و به بیمارستان منتقل شده است.

 

ساعتی بعد کادر درمانی بیمارستان اعلام کردند که میثم به خاطر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید تسلیم مرگ شده است.پس از آن پدر میثم که خودش نیز در این درگیری زخمی‌ شده بود از مرد همسایه به عنوان عامل قتل پسرش شکایت کرد و گفت: آن لحظه وقتی فهمیدم چند نفر به پسرانم حمله کرده‌اند خودم را به جلوی در رساندم که اکبر با برادران و دوستانش ما را زدند.

 

برادر متهم بوکسور است و آن روز باتومی ‌در دست داشت. یک ضربه به من زد که روی زمین افتادم و بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم نیم‌ساعت گذشته بود و میثم را به بیمارستان برده بودند.به این ترتیب اکبر ۴۶ ساله بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به درگیری با میثم اعتراف کرد و بازسازی صحنه جرم نیز انجام شد.

 

در جلسه دادگاه، برادر مقتول به جایگاه رفت و گفت: روز حادثه من و میثم سوار ماشین پدرمان شدیم و قصد داشتیم از پارکینگ بیرون بیاییم که دیدیم نیسان آبی متهم جلوی در پارکینگ پارک شده است. ۲۰ دقیقه‌ای صبر کردیم و زنگ چند خانه را زدیم، اما راننده را پیدا نکردیم. به همین خاطر به سختی نیسان را به عقب هل دادیم و از پارکینگ خارج شدیم.

 

به سرکوچه که رسیدیم میثم یادش افتاد کلیدش را در خانه جا گذاشته به همین خاطر با خودرو دنده عقب گرفتیم و به جلو خانه‌مان رسیدیم، بعد ماشین را مقابل در پارک کردیم و به خانه رفتیم که به یکباره دیدیم راننده نیسان آبی شروع به داد و بیداد و فحاشی می‌کند که چرا ماشینش را جابه‌جا کرده‌ایم. وقتی هم فهمید که من و میثم این کار را کرده‌ایم شیشه‌های ماشین پدرم را شکست و رفت.

 

پس از آن من و برادرم پایین آمدیم و در را که باز کردیم دیدیم متهم با چند مرد و زن با چاقو و چوب به سمت‌مان حمله کردند و اکبر جلوی چشمانم چاقو را به قلب برادرم زد.بعد از آن پدر مقتول به جایگاه رفت و با تأیید اظهارات پسرش تأکید کرد:

 

من به هیچ عنوان از خون پسرم نمی‌گذرم و متهم باید به اشد مجازات محکوم شود. سپس متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمد به قضات گفت: من درگیری با میثم و برادرش را قبول دارم اما در آن درگیری من تنها نبودم و افراد دیگری هم حضور داشتند.

 

کدخبر: ۵۵۲۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر