کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۶۸۲
تاریخ خبر:

بازسازی صحنه جنایت در بوستان نهج‌البلاغه

بازسازی صحنه جنایت در بوستان نهج‌البلاغه

متهمانی که جوان تهرانی را به قتل رساندند، جزئیات ماجرا را شرح دادند.

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ‌علیزاده | ساعت حدود ۳ ظهر یکشنبه ۲۴ دی‌ماه است که خودروی حمل متهمین پلیس آگاهی تهران به در ورودی بوستان نهج‌البلاغه واقع در اتوبان همت غرب به شرق می‌رسد. درست ۲۱ روز قبل در همین نقطه جوانی به‌نام سیاوش به‌دست متهمین افغان که داخل خودرو هستند، به قتل رسیده است.

گزارش اصلی حوادث (11)

هنوز هم آثار خون ریخته شده سیاوش در قسمت انتهایی دیوار پارک مشهود است. در امتداد محل وقوع قتل، محل پیاده‌روی زوج جوان بوده که هر شب به فاز ۲ پارک پردیسان می‌آمدند و پیاده‌روی می‌کردند.

 

آن روز نازنین، همسر سیاوش هم همراه او بود. درست مثل همین الان که برای انجام بازسازی صحنه قتل به محل وقوع جنایت آمده است. بالاخره در خودروی حمل متهمین باز می‌شود و هر شش نفر وقتی چشمشان به دوربین خبرنگاران می‌افتد، صورتشان را می‌پوشانند.

 

 حتی یکی از آنها به هق‌هق می‌افتد. متهم جوانی که مرتکب قتل شده است قبل از اینکه بازسازی صحنه شروع شود، می‌گوید پشیمان است! رهگذرانی که برای قدم زدن یا تفریح به پارک آمده‌اند با دیدن متهمان و پلیس کم‌کم در نزدیکی محل وقوع جنایت تجمع می‌کنند.

 

همان وقت است که وقتی دستان یکی از متهمان لحظه‌ای از جلوی چشمانش کنار می‌رود و جمعیت را می‌بیند، گریه‌اش می‌گیرد. حالا قرار است که آنها در محل وقوع جنایت جزئیات حادثه را شرح دهند.

 

بازسازی صحنه قتل 
بازسازی صحنه جنایت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران آغاز می‌شود. افسر پرونده از زن جوان می‌خواهد که ماجرا را شرح دهد و اولین کسی که شروع به صحبت می‌کند، همسر مقتول است که شاهد جنایت خونین بود.

گزارش اصلی حوادث (10)

او می‌گوید: «من و همسرم آن شب برای پیاده‌روی به پارک نهج‌البلاغه آمدیم. نیم ساعتی پیاده‌روی کردیم و روی یک نیمکت نشستیم تا استراحت کنیم که یکدفعه این چند مرد چاقو به‌دست به ما حمله کردند.» زن جوان یکی از متهمان را نشان داده و می‌گوید: «من چهره این جوان موفرفری را خیلی خوب یادم هست. بقیه را هم در یاد دارم.»

 

سپس ادامه می‌دهد: «یکی از آنها من را داخل جوی آب پرتاب کرده و یک چاقو به پشتم زد که باعث شد بعدا کمرم چند بخیه بخورد. دستبندم را از دستم می‌کشید و صدای فریادهای شوهرم را می‌شنیدم و می‌فهمیدم که داشتند به او هم چاقو می‌زدند.»‌

 

 زن جوان قسمت شنی کنار جوی را نشان داده و می‌گوید: «درست همین‌جا که خون سیاوش ریخته او را زمین زده و با چاقو می‌زدند. آنها هیچ درخواستی نکردند اگر می‌گفتند چه می‌خواهند خودمان همه‌چیز را می‌دادیم اما همین که حمله کردند شروع کردند به ضربه زدن.

 

من توانایی حرکت نداشتم که صدای شوهرم را شنیدم که گفت بلند شو آنها رفتند. با زحمت از داخل جوی آب بیرون آمدم و دیدم شوهرم غرق خون است. پوست سرش جدا شده بود و به سختی نفس می‌کشید.»

 

آن شب وقتی ماموران اورژانس سر رسیدند، سیاوش جانش را از دست داده بود و از همان موقع رسیدگی به پرونده وارد فاز جنایی شد و در دستور کار بازپرس محمدمهدی براعه قرار گرفت.

 

متهمان چه گفتند؟ 
یکی از متهمان حاضر در صحنه بازسازی جنایت که متهم به قتل سیاوش است، گفت: «مدتی بود با تعدادی از دوستانم در بوستان‌ها خفت‌گیری می‌کردیم. با چاقو افراد را تهدید می‌کردیم که گوشی‌شان را بدهند.»‌

 

سپس او نقطه‌ای از پارک را نشان داد و گفت: «مقتول را در شب حادثه درست در همین نقطه دیدم. ما دورتر بودیم که یکی از دوستانم که الان دستگیر نشده گفت گوشی‌اش را بگیریم و چون اینجا خلوت بود، سریع چهار نفری سمتش دویدیم. دو تا از همدستان هم دورتر کشیک می‌کشیدند. من با چاقو چند ضربه به پشتش زدم و بعد گوشه‌ای افتاد.»‌

 

متهم سپس نشان داد که چطور زن جوان را داخل جوی آب انداخته است: «دیدم که دستبندی در دست داشت و از او خواستم آن را به من بدهد. سریع دستبند را کشیدم و برای اینکه سر و صدا نکند، ضربه دیگری به پشتش زدم.»

 

متهم دیگر نیز ضمن اقرار به وارد کردن یک ضربه به کتف مقتول گفت: «ضربه‌ای که من وارد کردم، کشنده نبود.» رسیدگی به این پرونده در حالی ادامه دارد که متهمان تا کنون به ۳۰ فقره گوشی‌قاپی با استفاده از سلاح سرد اقرار کرده‌اند. همچنین تعدادی از شاکیان اظهار داشتند که متهمان بانوان را آزار و اذیت کرده‌اند. پرونده در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در جریان تحقیقات قضایی قرار دارد.

 

کدخبر: ۵۵۲۶۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر