کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۷۷
تاریخ خبر:

ربودن پسر ۱۶ساله از بلوار اندرزگو توسط مرد بلاگر

ربودن پسر 16ساله از بلوار اندرزگو توسط مرد بلاگر

متهم با قدرتنمایی و وعده دوستی با پسر نوجوان، او را طعمه نیت شوم خود کرد.

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ‌علیزاده | مدتی قبل رسیدگی به شکایت پسر ۱۶ساله‌ای به‌نام پوریا در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. پوریا در شکایت ابتدایی خود گفت: «مدتی قبل در فضای مجازی صفحه یک بلاگر را دنبال می‌کردم که شیفته نوع صحبت و لباس پوشیدنش شده بودم.

 

او به نظرم یک مرد قدرتمند می‌آمد که تعداد زیادی از جوان‌ها مرید او شده بودند و دنبال‌کننده صفحه او بودند. هر چند الان فهمیده‌ام که او یک مرد شرور و از اراذل و اوباش است اما آن‌موقع به‌نظرم می‌آمد که او یکی از افراد مشهور در فضای مجازی است که اگر شانس دوستی با او را پیدا کنم حتما من هم معروف و قدرتمند می‌شوم.»

 

شاکی در ادامه گفت: «چند بار به او پیام دادم تا اینکه یک روز پاسخ پیامم را داد و تازه آن‌وقت بود که من داشتم از خوشحالی بال درمی‌آوردم. از او خواستم که همدیگر را ببینیم و او گفت اگر وقت کند با من قرار می‌گذارد. روزی چند بار پیام‌ها را چک می‌کردم تا ببینم بالاخره با من قرار می‌گذارد یا نه.

 

تا اینکه یک روز گفت که اگر بخواهم می‌توانم در بلوار اندرزگو او را ببینم. من هم با خوشحالی سر قرار رفتم. با هم گپ زدیم و کمی قدم زدیم و من از او خواستم دوستی‌مان ادامه‌دار باشد برای همین یکی دو بار دیگر هم در همان منطقه قرار گذاشتیم و هر بار می‌گفتیم و می‌خندیدیم و بعد به خیر و خوشی جدا می‌شدیم.»

 

نقشه ربودن پسر نوجوان 
متهم در مورد روز حادثه گفت: «تا اینکه روز حادثه او با یکی از دوستانش سر قرار آمد. دوستش خودروی دوو ماتیز داشت و قرار شد با آن دور دور کنیم. یکدفعه موبایل دوستش زنگ خورد و گفت مادرش به او سفارش خرید داده است. می‌گفت برای شام مهمان داریم و باید زود به خانه بروم. همان‌جا مرد بلاگر گفت پس سر‌راهت ما را به خانه یکی از دوستانم به‌نام آرتین برسان.

 

به من گفت مشکلی نداری؟ گفتم نه. باور کرده بودم که دوستش خیلی اتفاقی مجبور شده خانه برود و گمان نمی‌کردم رفتن به خانه دوست دیگرش چنین فاجعه‌ای به‌دنبال داشته باشد. اما الان فهمیدم که همه این‌ها نقشه بود!»

 

متهم در ادامه گفت: «وقتی پایمان را به خانه دوستش گذاشتیم یکدفعه بلاگر ۲۸‌ساله عربده کشید و به دوستش گفت به داخل حمام برو و ما را تنها بگذار. او هم رفت. ناگهان بلاگر جوان برایم چاقو کشید و با اجبار و تهدید به من تعرض کرد.»

 

با طرح این شکایت رسیدگی به موضوع در دستور کار غلامحسین صادق‌زاده بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و دستور بازداشت بلاگر و دوستش که خانه را در اختیار او قرار داده بود، صادر شد.

 

به این ترتیب متهمان شناسایی و دستگیر شدند و در ادامه مشخص شد بلاگر جوان سابقه کیفری لواط داشته و محکومیت تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق را گذرانده است.متهم در مراحل تحقیقات منکر اتهام خود شد اما پزشکی‌قانونی آزار و اذیت پسر نوجوان را تایید کرد.

 

به این ترتیب با صدور کیفرخواست مرد بلاگر متهم به آدم‌ربایی شناخته شد و برای دوستش هم اتهام معاونت در آدم‌ربایی صادر شد.همچنین با توجه به اینکه رسیدگی به اتهام آزار و اذیت نوجوان زیر ۱۸سال در صلاحیت مستقیم دادگاه کیفری یک استان تهران است؛ پرونده برای رسیدگی به این مرجع قضایی ارجاع شد.

 

کدخبر: ۵۵۱۹۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر