کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۲۲۸
تاریخ خبر:

آمریکا جنگنده های اف-۱۶ را در خاورمیانه مستقر کرد

آمریکا جنگنده های اف-۱۶ را در خاورمیانه مستقر کرد

هواپیمای نظامی F-16 یکی از پرکاربردترین جت های جنگنده جهان است

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز جمعه اعلام کرد برای تقویت بیشتر نیروی هوایی خود در خاورمیانه، جنگنده‌های اف-۱۶ را در منطقه مستقر کرده است.  استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ امروز از یک پایگاه در آلمان به پایگاهی دیگر در خاورمیانه انجام شده است.
 

F-16 Fighting Falcon یک جت جنگنده چند منظوره است که توسط کمپانی جنرال داینامیکس، اکنون لاکهید مارتین، برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است. از زمان معرفی در سال ۱۹۷۸، جنگنده F-16 به یکی از همه کاره ترین و پرکاربردترین جت های جنگنده در جهان تبدیل شده است. ویژگی های کلیدی F-16 عبارتند از:

  • سرعت و چابکی: F-16 با قابلیت دستیابی به سرعت بیش از ۲ ماخ، به دلیل مانورپذیری استثنایی خود شناخته شده است که به آن اجازه می دهد نقش های رزمی مختلفی از جمله نبرد هوا به هوا، حمله زمینی و ماموریت های شناسایی را انجام دهد.
  • آویونیک پیشرفته: F-16 مجهز به رادارهای پیشرفته و سیستم های جنگ الکترونیکی است که می تواند چندین هدف را به طور همزمان شناسایی، ردیابی و منهدم کند.
  • تسلیحات: زرادخانه F-16 شامل یک توپ ۲۰ میلی متری M61 Vulcan، انواع موشک های هوا به هوا و هوا به زمین و بمب های هدایت شونده دقیق است که آن را به یک حریف قدرتمند در نبردهای هوایی و زمینی تبدیل می کند.
کدخبر: ۵۶۸۲۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر