کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۵۰
تاریخ خبر:

کامالا هریس راه شکست دونالد ترامپ را می‌داند؟

کامالا هریس راه شکست دونالد ترامپ را می‌داند؟

کامالا هریس، پس از انصراف جو بایدن مهمترین گزینه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود

کامالا هریس بعد تبدیل شدن به اولین معاون سیاه پوست و زن رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده، از این شانس برخوردار است که تاریخ را به شکل دیگری تغییر دهد. آیا او اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا می‌شود؟

هریس ۵۹ ساله در اوکلند در کالیفرنیا متولد شد و دختر یک مادر هندی و پدری جامائیکای تبار بود. او پیش از اخذ مدرک حقوق از کالج حقوق دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو در دانشگاه هوارد در واشنگتن دی سی تحصیل کرد.

کامالا هریس، نقل مکان به دفتر دادستان منطقه سانفرانسیسکو در دفتر دادستان منطقه آلامدا شروع به کار کرد. او در سال ۲۰۰۳ میلادی دادستان منطقه سانفرانسیسکو شد. او سپس در سال ۲۰۱۰ به عنوان دادستان کل کالیفرنیا بالاترین منصب برای اجرای قانون در ایالت انتخاب شد و چهار سال بعد دوباره در آن سمت ابقا شد. او در سال ۲۰۱۶ میلادی به عضویت سنای ایالات متحده درآمد و به یکی از منتقدان اصلی ترامپ به ویژه در مورد سیاست‌های مهاجرتی او تبدیل شد.

هریس با "داگ امهوف" وکیل ازدواج کرده که پس از انتخابات ۲۰۲۰ میلادی به اولین "آقای دوم" در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد. هریس و امهوف فرزندی ندارند.

کامالا هریس در ابتدا در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی وارد کاخ سفید شد، اما پس از اجرای مناظره‌های کم رنگ به سرعت در فصل مقدماتی محو شد. همان طور که بایدن در سال ۲۰۲۰ میلادی پیشتازی خود را تقویت کرد وعده داد که یک زن را به عنوان معاون خود انتخاب کند.

انتخاب هریس به عنوان تلاشی برای جلب نظر رای دهندگان سیاه پوست و انرژی بخشیدن به پایگاه حزب تلقی می‌شد. رویکرد میانه روانه هریس سرمایه سیاسی او محسوب می‌شد که می‌توانست رای دهندگان بلاتکلیف را از ترامپ دور کند اگرچه پیشینه او جناح مترقی (چپ) حزب دموکرات ر ا نیز متلاطم ساخت.

هریس هم چنین در مناظره‌ای در سال ۲۰۱۹ میلادی بایدن را در رقابت‌های انتخاباتی به چالش کشید لحظه‌ای وایرال شده که بسیاری را به این نتیجه رساند که شانس او برای تبدیل شدن به معاون رئیس جمهور پایان یافته است در حالی که در عمل این گونه نشد.

هریس چندین برتری را در حرفه خود نشان داده و تبدیل به اولین زن سیاه پوستی شد که تقریبا هر سمتی را برعهده گرفت: دادستان منطقه سانفرانسیسکو، دادستان کل کالیفرنیا، سناتور کالیفرنیا و معاون رئیس جمهور.

هریس هم چنین اولین دختر خانواده‌ای مهاجر بود که به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد.

هریس تا حد زیادی از سیاست‌های امضا شده دولت بایدن از جمله قوانین زیرساختی، مهاجرت، کنترل اسلحه و تلاش برای حمایت از سقط جنین استقبال کرده است. به طور خاص هریس وظیفه رهبری تلاش‌ها برای جلوگیری از مهاجرت از آمریکای مرکزی را بر عهده داشته است.

نظرسنجی‌های اخیر که پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره علیه ترامپ انجام شد نشان نمی‌دهد که هریس بیش‌تر از بایدن شانس شکست دادن ترامپ را در انتخابات داشته باشد.

حامیان هریس استدلال کرده اند که این نظرسنجی‌ها ممکن است اکنون که بایدن از رقابت خارج شده است تغییر کند. برای مثال، نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو که نتیجه آن هفته گذشته منتشر شد نشان داد بایدن با ۴۱ درصد نسبت به ۴۳ درصد از ترامپ شکست خواهد خورد. این نظرسنجی نشان داد که هریس با نسبت ۳۹ درصد به ۴۴ درصد از ترامپ شکست خواهد خورد. نتیجه نظرسنجی رویترز نیز نشان داد که بایدن و هریس هر دو در برابر ترامپ یکسان عمل می‌کنند.

 

 

کدخبر: ۵۶۳۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر