کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۶۵۸
تاریخ خبر:

تست اعتیاد از جو بایدن در ‌آستانه مناظره اول؟

تست اعتیاد از جو بایدن در ‌آستانه مناظره اول؟

بایدن ممکن است برای بهبود عملکرد ذهنی خود در مناظره پیش رو از مواد مخدر استفاده کند

هفت صبح| دونالد ترامپ در دیدار با هوادارانش در فیلادلفیا درباره جو بایدن و مناظره پیش رو با او گفت: ‌امشب ترجیح می‌دیم که به بایدن، باز همون جوی خوابالو بگیم، چون همونجور که می‌دونید و گزارش شده، جوی حقه‌باز رفته به یک کلبه چوبی تا مطالعه کنه یا خودشو برای مناظره آماده کنه؟! نه اون رفته خوابیده الان. چون در نظر دارن‌ اون برای مناظره خیلی خوب و قوی باشه. بنابراین یک مقدار قبل از مناظره هم یک آمپول بهش می‌زنند.

من که می‌گم اون خیلی با انرژی میاد به مناظره! خیلی با انرژی و با هیجان! کسی از شما مناظره پنجشنبه‌رو نگاه می‌کنه؟» حالا در آستانه مناظره انتخاباتی مهم بین جو بایدن و دونالد ترامپ، دکتر رانی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید، در اظهاراتی جنجالی مدعی شد باید از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا آزمایش اعتیاد گرفته شود. این درخواست که توجه رسانه‌ها و افکار عمومی را به خود جلب کرده، بار دیگر بحث‌ها پیرامون سلامت و توانایی‌های شناختی بایدن را به صدر اخبار آورده است.

دکتر جکسون‌ که در دولت‌های اوباما و ترامپ به عنوان پزشک کاخ سفید خدمت کرده و اکنون نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت تگزاس است، ادعا می‌کند دلایلی دارد که نشان می‌دهد بایدن ممکن است برای بهبود عملکرد ذهنی خود در مناظره پیش رو از مواد مخدر استفاده کند. او حتی مدعی شده که بایدن قبل از سخنرانی سالانه خود در ماه مارس نیز از چنین موادی استفاده کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که بایدن، در ۸۱ سالگی، مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست و نگرانی‌هایی درباره توانایی او برای اداره کشور وجود دارد.

نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز نشان داده که ۷۲ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی، از جمله بیش از نیمی از دموکرات‌ها، معتقدند بایدن برای ریاست‌جمهوری مؤثر بیش از حد پیر است. جکسون در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: به عنوان یک پزشک سابق کاخ سفید، واقعاً شرم‌آور است که مجبور به انجام چنین کاری باشیم، اما بر اساس آنچه در حال رخ دادن است، چاره‌ای نداریم.

او همچنین افزود که پیش‌تر نامه‌هایی به کاخ سفید ارسال کرده و از رئیس‌جمهور خواسته برای اثبات آمادگی ذهنی‌اش، تست شناختی بدهد‌ اما این درخواست‌ها نادیده گرفته شده‌اند. در مقابل، ستاد انتخاباتی بایدن قاطعانه استفاده از هرگونه داروی تقویتی و مخدر را رد کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بایدن یک هفته کامل را در کمپ دیوید برای آمادگی مناظره سپری می‌کند‌ اما مشخص نیست که آیا از روش‌های خاصی برای تقویت عملکرد ذهنی خود استفاده می‌کند یا خیر. این جنجال، بار دیگر توجه‌ها را به مسئله سن و سلامت نامزدهای ریاست‌جمهوری جلب کرده است. با توجه به اهمیت این مناظره در روند انتخابات آینده، انتظار می‌رود ‌ بحث‌های داغی پیرامون صلاحیت و توانایی‌های رهبران سیاسی آمریکا در روزهای آینده ادامه یابد.

 

 

کدخبر: ۵۶۱۶۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر