کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۲۲
تاریخ خبر:

دانلود را فراموش کن!

دانلود  را فراموش کن!

نتفلیکس از افزایش مخاطبان و درآمد در سال ۲۰۲۳ خبر داد .

روزنامه هفت صبح| سرویس تماشای آنلاین و آفلاین نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ توانسته است به درآمد بیش از ۳۲ میلیارد دلاری برسد. این میزان درآمد 4/03درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. درآمد سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۱ میلیارد دلار بوده که افزایش 6/46 درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است. این پلتفرم آمریکایی از سال ۱۹۹۷ کارش را با اجاره‌ دی‌وی‌دی آغاز کرد.

 

نتفلیکس که همزمان با تغییرات فناوری دیجیتال در دنیا پیش رفت، به جایی رسید که در سال ۲۰۱۴ در ۴۱ کشور دنیا فعالیت می‌کرد و ۳۲ درصد سهم بازار فیلم در ایالات متحده را از آن خود کرده بود. این همراهی با تکنولوژی در دوران کرونا که باعث شد سینماهای دنیا تعطیل بشود، برای نتفلیکس موفقیت به همراه آورد؛ چراکه در این زمان ۱۶ میلیون کاربر جدید به نتفلیکس اضافه شدند.

 

گردانندگان نتفلیکس، سرگرم کردن مخاطب را اولین هدف راه‌اندازی نتفلیکس می‌دانند و در خلاصه‌ای در مورد این سرویس تماشای آنلاین نوشته‌اند: «در نتفلیکس، ما می‌خواهیم دنیا را سرگرم کنیم. با هر سلیقه‌ای که دارید و هر جایی که زندگی می‌کنید ما به شما امکان دسترسی به بهترین سریال‌های تلویزیونی، مستند، فیلم‌ و بازی را ارائه می‌دهیم.

 

اعضای ما آنچه را که می‌خواهند تماشا کنند، در یک اشتراک ساده می‌توانند تهیه کنند. ما به بیش از ۳۰ زبان و ۱۹۰ کشور در حال پخش استریم هستیم. داستان‌های عالی می‌توانند از هر کجا بیایند و در همه جا دوست داشته شوند. ما بزرگترین طرفداران سرگرمی در جهان هستیم و همیشه به شما کمک می‌کنیم تا داستان مورد علاقه‌ بعدی خود را پیدا کنید.»

 

مدیر نتفلیکس در مصاحبه‌ای گفته بود: «شاید فقط خواب بتواند جلوی سریال دیدن را بگیرد.» شاید این جمله اغراق‌آمیز باشد اما وقتی به آمار نگاه می‌کنیم، رنگی از واقعیت دارد. در این بین یکی از شعارهای اصلی نتفلیکس هم به حقیقت نزدیک شده است. چند سال‌ پیش، نتفلیکس ادعا کرد که کاری می‌کند تا مردم دانلود کردن فیلم و سریال را فراموش کنند‌.

 

طبق آماری که به دست آمده، ۱۲ درصد مخاطبان حداقل سه قسمت را در یک روز مشاهده می‌کنند. ۴۰ درصد مخاطبان، هفتگی و ۲۵ درصد آنها ماهانه سه قسمت را پشت سرهم مشاهده می‌کنند. نتفلیکس جدولی از میزان بازدید ۱۸ هزار سریالش منتشر کرده که در سال ۲۰۲۳ درمجموع بیش از ۹۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ساعت تماشا داشته است.

 

البته روزگار نتفلیکس در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به کلی خوش نبود و این پلتفرم محبوب در آن دوران شرایط تلخ و ناگواری را هم تجربه کرد و اگرچه در دوران قرنطینه‌های خانگی با افزایش مخاطب روبه‌رو شد اما به دلیل توقف تولید آثار و افزایش هزینه‌ها و انباشت ضررها تا آستانه ورشکستگی رفت.

 

اما اوضاع بر همین منوال نگذشت و این پلتفرم توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد و مسیری صعودی را طی کند. طی این مدت، نتفلیکس که به غول استریم‌ها و پلتفرم‌ها مشهور است، پیروزی‌های متعددی به دست آورد که در این بین می‌توان به جهش ۱۶ درصدی ارزش سهام این کمپانی که معادل بیش از ۱۰ میلیارد دلار است، اشاره کرد.
 

گزارش نتفلیکس درباره پربیننده‌ترین محتوای این پلتفرم نیز منتشر شده است. در این گزارش سه معیار ارزیابی شده است: ساعت‌های تماشا، در دسترس بودن یک نمایش در سطح جهانی و تاریخ انتشار یک نمایش. درمجموع، این گزارش بیش از ۱۸ هزار عنوان محتوای بارگذاری شده در این پلتفرم را پوشش می‌دهد، که شامل ۹۹ درصد از کل بازدیدها و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ساعت تماشای برنامه‌ها و سریال‌های نتفلیکس است.

گفتنی است این میزان بازدید فقط از طریق سایت نتفلیکس ثبت شده است و به طور طبیعی در دنیای اینترنت، راه‌های بیشتری برای دانلود آثار نتفلیکس است که در این آمارها ثبت نمی‌شود. بر این اساس، سریال «مامور شب» با اقتدار در رتبه اول ایستاده و بیش از ۸۱۲ میلیون ساعت تماشا را به ثبت رسانده است. (کافه سینما)

 

کدخبر: ۵۵۲۸۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر