کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۹۵
تاریخ خبر:

اگر تو را کشتم بدان دیشب بد خوابیده بودم

اگر تو را کشتم بدان دیشب بد خوابیده بودم

از سری یادداشت‌های آنالی اکبری؛ مهمترین چیز در زندگی‌تان چیست؟

روزنامه هفت صبح، آنالی اکبری| اگر کسی ازتان بپرسد «مهمترین چیز در زندگی‌تان چیست» چه پاسخی خواهید داد؟ قبل از هر چیز گزینه‌های واضحی مثل سلامتی و خانواده و آیفونی که تازگی میلیون‌ها تومان به پایش ریخته‌اید را کنار بگذارید و بعد جواب بدهید. 

 

حال و روز و روحیه و سرنوشت من به خوابم بستگی دارد. اگر شبی کم یا بد خوابیده باشم، صبح روز بعد تبدیل به یک جانی بی‌رحم و خطرناک خواهم شد که می‌تواند بی‌هیچ نگرانی و عذاب وجدانی آدم بکشد، آب شدن یخ‌های قطبی را تسریع ببخشد و به تیم مدرسه بیگانگان فضایی که می‌خواهند برای آزمایش علومشان سیاره زمین را منفجر کنند، بپیوندد.

 

بعد از بیداری از خوابی عمیق و آسوده و نسبتاً طولانی، فردی خوشبین و امیدوار و خوش روحیه‌ام که می‌تواند از آواز (فریادِ کمک) پرنده اسیر در قفس همسایه لذت ببرد و با دل و جان به گیاهان باغچه‌اش رسیدگی کند و برگ‌های خشک‌شان را ببرد و کودی بد‌رنگ و مغذی به خاکشان بپاشد و امیدوارانه منتظر فردا و شکفتن غنچه‌ای جدید بماند.

 

در روزهای کم‌خوابی می‌فهمم که چقدر از همسایه ابلهی که فیلتر سیگارش را جلوی پنجره‌ام می‌اندازد بیزارم و چقدر دوست دارم سر و صدای قطع‌نشدنیِ ساختمان نیمه‌ساخته روبه‌رو را خفه کنم و چقدر بو و دود زیاد است و چقدر صدای موتورهای لعنتی گوشخراش است

 

و چقدر طعم این نوشیدنی گند است و چقدر از شنیدن صدای این اخبارگوی بی‌روح و خبرهای مزخرفش خسته‌ام و چقدر دوست دارم کنترل را بردارم و این افسرده‌های همیشه ناله‌کن و این کامرواهای تکرار‌کننده جملات انگیزشیِ همه‌جایی را خفه کنم و چقدر دوست دارم این روزِ درجه 3 بی‌کیفیت زودتر به شب برسد و سر روی بالش بگذارم.

 

اگر خواب خوبی در پیش داشته باشم، صبح روز بعد آدمی دیگر از خواب برخواهد خاست. کسی که می‌تواند رو به شهر و آسمان بالای سرش لبخند بزند و فکر کند آنقدرها هم بد نیست، می‌شود از همین هوای کمتر آلوده و نور ملایم و صدای موزیک مطلوب هم لذت برد. بله، زشتی و زیبایی زندگی یک‌جورهایی به میزان و کیفیت خواب بستگی دارد.

 

کدخبر: ۵۵۱۹۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر