کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۴۸۷
تاریخ خبر:

آغاز جنگ بیانیه‌ها؛ استقلال پاسخ پرسپولیس را داد

آغاز جنگ بیانیه‌ها؛ استقلال پاسخ پرسپولیس را داد

باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای، به بیانیه کنایه‌آمیز پرسپولیس نسبت به خود واکنش نشان داد.

از صبح دیروز شایعاتی پیرامون وضعیت مجوز حرفه‌ای پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا منتشر شده که نگرانی هواداران این تیم را به دنبال داشته است. شایعه این بود که باشگاه پرسپولیس با توجه به مشکلات خود با اداره مالیاتی، به جای مفاصا حساب، شکایت خود از اداره مالیات را در سیستم کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کرده و به همین دلیل از آسیا حذف خواهد شد. اما باشگاه پرسپولیس این خبر را تکذیب کرده و نوشته که تنها مشکل برای دریافت مجوز تفکیک مالیات از استقلال است و با حل این مسئله، مجوز سرخپوشان صادر خواهد شد. اطلاعیه پرسپولیس را بخوانید:

«مبنای باشگاه پرسپولیس هیچگاه پاسخگویی به گمانه‌زنی و شیطنت برخی رسانه‌ها و البته گروهی از خبرنگاران رنگی نبوده است، اما برای پایان دادن نگرانی‌های هواداران باشگاه بزرگ پرسپولیس ذکر این نکته ضروری است که خبر صادر نشدن مجوز حرفه‌ای این باشگاه بابت بدهی‌های مالیاتی کذب محض بوده و این هم یکی دیگر از شیطنت‌هایی است که اخیرا شاهد آن بوده‌ایم. از بحث دیروز تمدید قرارداد بازیکنان تا شایعه صادر نشدن مجوز حرفه‌ای بابت مالیات. در زمینه روند پرداخت‌ها همانگونه که در مصاحبه اخیر رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای عنوان شد، باشگاه پرسپولیس تمام بدهی‌های خود را پرداخت کرده و برخلاف برخی باشگاه‌های دیگر، پرونده در جریانی ندارد که جلوی جاری شدن حکم آن گرفته شده باشد. ضمن اینکه تمام بدهی‌های قبلی به افراد یا تیم‌های خارجی را بدون کوچکترین کمکی از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است. از این رو برای چندمین بار تاکید می‌شود که در حال حاضر تنها موضوع اصلی برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس تعیین تکلیف مالکیت مشترک است که امیدواریم با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی که در حال انجام است این مانع نیز برطرف شده تا به امید خدا پرسپولیس بزرگ همچون سال قبل و سال‌های قبل‌تر بتواند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشد.»

امروز هم باشگاه استقلال با توجه به این که در بیانیه پرسپولیسی ها مورد طعنه قرار گرفته بود، در بیانیه ای بلندبالا پاسخ این باشگاه را داد. بیانیه استقلال را هم بخوانید:

«باشگاه استقلال در واکنش به بیانیه عجیب باشگاه پرسپولیس، از مدیران این باشگاه خواست به جای استفاده از زبان طعنه و کنایه، انرژی و تمرکز خود را روی حل مشکلات داخلی باشگاه خود معطوف دارند. متاسفانه باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای نادر، به جای پاسخگویی و اطمینان دادن به جامعه هواداران خود درباره چالش‌های پیش‌روی خود در مسیر اخذ مجوز حرفه‌ای، به باشگاه استقلال طعنه و کنایه زده است. باشگاه استقلال از وزارت محترم ورزش و جوانان و فدراسیون محترم فوتبال تقاضا دارد مانع تکرار چنین رفتارهایی شوند که می‌تواند به روابط بین باشگاهی و فضای کلی ورزش کشور آسیب برساند و اجازه ندهند باشگاه ها رقابت‌ها را از میدان ورزشی به حوزه‌های نامربوط بکشانند. باشگاه استقلال از باشگاه پرسپولیس نیز می‌خواهد به حل مسائل داخلی خود بپردازد و در این مسیر، از دخیل کردن استقلال در مشکلات خود اجتناب ورزد. همچنین، در رابطه با همکاری میان فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال که به ماجرای تفاهم‌نامه با باشگاه سانتاکلارا برمی‌گردد، لازم به ذکر است باشگاه استقلال متعهد شده مبلغ ۲۰۰ هزار یورو را از محل دارایی های خود در AFC به باشگاه سانتاکلارا پرداخت کند و فدراسیون فوتبال تنها مسیر پرداخت این مبلغ را به واسطه ارتباطات و همکاری‌های وسیع و دوستانه خود در AFC و فیفا تسهیل کرده است. جهت تنویر افکار عمومی لازم است متذکر شویم همکاری فدراسیون فوتبال با استقلال، زمین تا آسمان با همکاری این فدراسیون با باشگاه پرسپولیس در سال گذشته که بالغ بر ۱۵۰ هزار یورو از بدهی باشگاه به سرمربی خارجی این باشگاه را پرداخت کرد و هنوز هم این مبلغ را از باشگاه بدهکار بازپس نگرفته، تفاوت دارد. فدراسیون فوتبال پیش از این در تنگناهای مشابه از باشگاه پرسپولیس حمایت کرده و البته استقلال هم اعتراضی به این حمایت و همکاری نداشته اما هنوز فراموش نکرده‌ایم چگونه رییس فدراسیون قبلی فوتبال مبلغ ده میلیارد تومان به باشگاه رقیب کمک کرده است و هنوز این مبلغ باز پرداخت نشده است؛ حتی در دولت قبل، اسپانسر وقت باشگاه استقلال ملزم به کمک‌های مالی بلا عوض قابل توجهی به باشگاه پرسپولیس شده بود. علاوه بر این، صندوق‌های بازنشستگی و امید به این باشگاه وام‌های سنگین بلاعوض پرداخت کردند و بارها در دولت گذشته شاهد الطاف و حمایت‌های مختلف ارگان‌های دولتی از باشگاه رقیب بودیم. با این حال باشگاه استقلال هرگز دنبال منحرف کردن افکار عمومی و درگیر کردن رقبا در بحران‌های خود نبوده و نیست و از باشگاه‌های رقیب نیز می خواهد با حفظ احترام متقابل و اجتناب از هرگونه رفتارهایی که ممکن است به ایجاد تنش منجر شود، در راه تقویت روحیه ورزشکاری و حفظ شرافت ورزشی گام بردارند.»

کدخبر: ۵۵۵۴۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر