کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۸۷۴
تاریخ خبر:

ابزار ضروری خیاطی حرفه ای را بشناسید

ابزار ضروری خیاطی حرفه ای را بشناسید

رپورتاژ آگهی| اگر به تازگی قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که وجود حتی ریزترین وسایل برای خیاطی، الزامی است. از نخ، سوزن، سنجاق و … که عبور کنیم، به خرید اتو، چرخ خیاطی، سردوز و ... میرسیم که خیاطی کردن بدون آن ها یک امر محال است. معرفی ضروری ترین ابزار خیاطی حرفه ای و نحوه کاربرد هر یک، از مهمترین موضوعاتی است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

ابزار ضروری خیاطی حرفه ای

خیاطی علاوه بر ماهیت هنری بودن، به نوعی یک شغل به شمار می آید که افراد می توانند از طریق آن به امرار معاش بپردازند. برای داشتن این شغل داشتن ابزار ضروری و کاربردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امروزه اگر می خواهید در دسته حرفه ای ها قرار بگیرید باید در داشتن همه چیز یکه تازی کنید.

البته در نظر داشته باشید که خرید برخی اقلام غیر ضروری تنها هزینه های کسب و کار شما را افزایش می دهد. پس بهتر است عملکرد حرفه ای داشته و لیستی از ابزار ضروری و کاربردی را خریداری نمایید. از مهم ترین اقلام و ابزار ضروری در خیاطی می توان موارد زیر را نام برد:

چرخ خیاطی

وسیله بسیار کاربردی که در طی سال ها با تغییرات زیادی همراه بوده است. چرخ خیاطی مهمترین وسیله برای آغاز کار خیاطی به شمار می آید و شما چه مبتدی و چه حرفه ای باید یکی از هزاران مدل آن را خریداری نمایید. اگر مبتدی هستید یا با عملکرد چرخ خیاطی آشنایی ندارید بهتر است به سراغ مدل های خانگی بروید.

به طور کلی دو مدل چرخ خیاطی خانگی و صنعتی وجود دارد که مدل های صنعتی آن بیشتر در مزون ها و کارگاه های بزرگ خیاطی مورد استفاده قرار میگیرد. تجهیزات صنعتی بر اساس نوع عملکرد مدل های مختلف دارد که شامل موارد زیر هستند:

چرخ خیاطی راسته دوز

از کاربردی ترین مدل های مورد استفاده در کارگاه های خیاطی، راسته دوز ها هستند. برند های زیادی در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت دارند که در میان آن ها جک، جان تک، زوجی و ... نام آشنا تر هستند. چرخ خیاطی جک f4 یکی از مدل های بی نظیر از ماشین های دوخت است که عملکرد بسیار ساده دارد و برای افرادی مناسب است که به تازگی وارد دنیای حرفه ای ها شده اند. کیفیت دوخت و سرعت این مدل چرخ بهتر و بیشتر از چرخ های خانگی خیاطی است و به شما کمک می کند تا به سادگی بتوانید از پس خیاطی های حرفه ای بر آیید.

چرخ خیاطی میاندوز

نوع متفاوت از انواع چرخ های خیاطی که بیشتر برای دوخت و دوز وسایل خاص مانند کیف، کفش، پرده، ساک و ... مورد استفاده قرار میگیرد. البته برای دوخت لباس های تریکو، جین و ... نیز از این محصول استفاده خواهید شد. مدل های متفاوت از این محصول در بازار با قیمت های متفاوت وجود دارد که می توانید بر اساس بودجه یکی از آنها را خریداری نمایید.

چرخ خیاطی سردوز

از دیگر اقلام ضروری برای مزون ها یا کارگاه های خیاطی، چرخ خیاطی سردوز است. این محصول با لبه دوزی پارچه یا هر نوع الیاف دیگر از ریش ریش شدن آن جلوگیری می کند. کیفیت بالای دوخت این محصول سبب شده تا بتوان تکه های مختلف از پارچه را با تمیزکاری فوق العاده به هم دوخت کرد. البته برای محکم کاری دوخت، به دوخت راسته نیز نیاز خواهید داشت. سردوز پروانه دراگون فلای نیز از پرفروش ترین مدل های این ابزار کاربردی است که در بخش های مختلف خانگی و مزون های شخصی دوزی مورد استفاده قرار میگیرد.

قیچی

بدون شک قیچی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اقلام در کار خیاطی است که در مدل های مختلف طراحی و تولید می شود. به طور کلی قیچی در دو مدل دستی و برقی طراحی می شود که نوع برقی آن برای کارگاه های بزرگ خیاطی با تیراژ بالا استفاده می شود. با کمک قیچی برقی می توانید چندین لایه متعدد از پارچه را الگو کشی کرد و به سادگی خطوط ایجاد شده را برش زد. قیچی های دستی نیز ظاهر سنتی خود را دارند و برای برش زدن دو الی 4 لایه پارچه نازک مورد استفاده قرار میگیرند.

اتو

از دیگر ابزار ضروری خیاطی حرفه ای می توان انواع اتو را نام برد که مدل های مختلف دارند و هر یک در بخش های مختلف از کار خیاطی مورد استفاده قرار میگیرند. انواع اتو بخار ساده که مناسب مغازه و غرفه های خیاطی کوچک هستند و اتو های مکش دار که کاربرد فوق العاده در کارگاه های تولیدی دارند.

با کمک اتو بخار ساده می توانید چندین لباس را اتو کشی کرد، قدرت بخار بالای این محصولات خط اتو تمیز و مرتب به جا می گذارد؛ البته در فواصل کوتاه باید آب مورد نیاز اتو را تمدید نمود.در مقابل اتو مکش ها قرار دارند که شامل یک اتو بخار مخزن دار با یک میز مکش دار است که هوا و بخار آب را به داخل می کشد.

وجود مخزن آب کمک می کند تا بتوانید چندین ساعت از اتو استفاده کنید بدون اینکه نگران تمام شدن آب آن باشید. از میان برند های تولید کننده و صدها مدل متفاوت از این محصول، اتو سیلتر ترک انتخاب ایده آل برای کارگاه های خیاطی به شمار می آید.

دیگر ابزار مورد نیاز

از اقلام کاربردی فوق که عبور کنیم به دیگر ابزار ضروری خیاطی حرفه ای میرسیم که وجود آن ها برای راه انداز کسب و کار الزامی است. این اقلام اگر چه کوچک هستند اما انجام کار خیاطی حرفه ای بدون آن ها ممکن نیست، ابزار مذکور شامل موارد زیر هستند:

  • متر

  • نخ

  • سوزن

  • کاغذ الگو

  • مل ( صابون خیاطی)

  • اشل ( خط کش خیاطی)

در مجموعه های معتبر امکان خرید کلیه اقلام و ابزار ضروری خیاطی حرفه ای وجود دارد، همچنین می توانید با واحد پشتیبانی و فروش در ارتباط باشید و سوالات متعدد خود را با آن ها در میان بگذارید. در این مجموعه ها شرایط برای بررسی مدل های مختلف از کلیه ابزار از نظر عملکرد و قیمت وجود دارد.

 

کدخبر: ۵۶۴۸۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر