کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۳۲۴
تاریخ خبر:

هاست چیست و چطور یک هاست خوب بخریم؟

هاست چیست و چطور یک هاست خوب بخریم؟

رپورتاژ آگهی| هاست یکی از الزامات وب سایت است و هیچ سایتی بدون هاست نمی تواند فعالیت داشته باشد. در واقع، هاست فضایی مشخص در اینترنت است که فایل ها و اطلاعات وب سایت در آن قرار داده می شود. در این مطلب می خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که هاست چیست و چطور می توانیم یک هاست خوب را خریداری کنیم تا مناسب سایت ما باشد.

 

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

وب سایت ها جزئی انکار ناپذیر از اینترنت هستند. در سراسر دنیا، مراکزی تحت عنوان دیتاسنتر (مرکز داده) وجود دارد که سرورها در آن میزبانی می شوند. این سرورها در اختیار شرکت های هاستینگ قرار داده شده و پس از انجام کارهایی مانند پیکربندی و آماده سازی، بصورت اکانت های هاست به مدیران وب سایت ها ارائه می شود. هاست ها دارای ویژگی های زیر هستند:

  • حجم: میزان فضای هاست برای بارگزاری فایل های وب سایت
  • ترافیک: میزان ترافیک مجاز ماهانه برای هاست
  • منابع پردازشی: مقدار منابع مجاز سی پی یو و رم هاست از کل سرور
  • سیستم عامل: هاست لینوکس و هاست ویندوز
  • کنترل پنل: سی پنل، دایرکت ادمین، پلسک و ...
  • موقعیت: ایران و خارج از کشور
  • وب سرور: لایت اسپید، انجین ایکس، آپاچی و ...

و موارد متعدد دیگر ...

مهمترین عامل تعیین کننده در خرید هاست

در ابتدا باید مشخص شود که قصد دارید از چه سایت ساز یا مدلی برای راه اندازی سایت خود استفاده کنیم. اگر با این موضوع آشنایی ندارید پیشنهاد ما استفاده از سایت ساز وردپرس است که برای آن می بایست هاست لینوکس تهیه شود. لازم به ذکر است هاست وردپرس نیز وجود دارد و نوعی هاست لینوکس است که برای وردپرس پیکربندی شده است.

عامل مهم دیگر، میزان فضا و ترافیک هاست است که بسته به میزان حجم اطلاعات سایت و مصرف ترافیک می تواند متغیر باشد.

در قدم های بعد میزان مصرف منابع، کنترل پنل، موقعیت هاست و ... مطرح می شود که بسته به نیاز خود می توانید اقدام به خرید هاست نمایید.

پیشنهاد ویژه خرید هاست به همراه دامنه و قالب رایگان

با خرید هاست از میزبان فا، دامنه و قالب وردپرس رایگان به شما تعلق خواهد گرفت که می توانید به راحتی وب سایت خود را راه اندازی نمایید. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر کافیست به صفحه هاست وردپرس میزبان فا مراجعه نموده و یکی از پلن های موجود را با دوره پرداخت سالانه سفارش دهید.

اگر در هر مرحله ای نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید از طریق سیستم چت آنلاین که بصورت 24 ساعته و بدون تعطیلی در دسترس شماست با ما در ارتباط باشید. نکته قابل توجه اینکه در صورت تمایل، می توانید راه اندازی سایت را نیز به ما بسپارید و یک سایت آماده به کار وردپرسی را از ما تحویل بگیرید.

اگر تصمیم دارید خودتان اقدام به راه اندازی سایت با وردپرس نمایید پیشنهاد می کنیم آموزش های وردپرس میزبان فا را مطالعه نمایید. صدها آموزش کامل و جامع بصورت ویدیویی در انتظار شماست تا بتوانید مهارت کافی را در این زمینه کسب نمایید.

 

کدخبر: ۵۶۳۳۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر