کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۵۹
تاریخ خبر:

۶ حقیقت جالب درباره برج شانگهای چین

6 حقیقت جالب درباره برج شانگهای چین

رپورتاژ آگهی| بعد از برج خلیفه برج شانگهای چین بلندترین برج در جهان به شمار می‌آید. این برج 128 طبقه و 632 متر ارتفاع دارد. نکته جالب اینجاست که ارتفاع قابل سکونت در برج شانگهای 3 متر از برج خلیفه بیشتر است.

نکات مفید برای بازدید از برج شانگهای

اگر به فکر رفتن به یک تور شانگهای هستید، گشت و گذار از عرشه بسیار مرتفع برج شانگهای بسیار زیباست و حتما به شما پیشنهاد می‌شود. در طول روز، مناظر ساختمان‌های بلند مجاور مانند برج جینمائو، مرکز مالی جهانی، رودخانه هوانگپو، باند و دیگر ساختمان‌های شانگهای زیر پای شما واضح‌تر است و آسمان لاجوردی بسیار زیباست.

در شب که همه چراغ های درخشان روشن می شوند، رنگ های متنوع چراغ های درخشان شهر مدرن چشمان شما را خیره می کند. اگر در طول روز بازدید می کنید، می توانید پیش بینی بازدید در یک روز آفتابی را بررسی کنید تا دید بهتری داشته باشید.

یک: 72 کیومتر بر ساعت سرعت آسانسور

احتمالا با سریعترین آسانسور ساخته شده در کل دنیا رو به رو هستیم، 18 متر در ثانیه!. این سرعت از بسیاری از خودروهای ایرانی نیز بیشتر است! نکته جالب اینجاست که در اطراف برج شانگهای قوانین سخت رانندگی وجود دارد که امکان تجاوز سرعت از 70 کیلومتر بر ساعت را نمی‌دهد.  با وجود این آسانسور به راحتی در 55 ثانیه کاربران از طبقه همکف به طبقه 118 منتقل می‌شوند.

دو: معماری پیچیده استوانه ای

معماری برج شانگهای به صورتی است که 9 بخش متفاوت در کنار هم قرار گرفته اند تا این برج تشکیل شود. در هر 9 قسمت مختلف کافه، رستوران و فروشگاه‌های متنوعی وجود دارد. البته امکان مشاهده تمایز این 9 واحد از بیرون برج قابل لمس نیست، شما باید وارد برج شوید تا درک بهتری از این موضوع داشته باشید.

معماری استوانه ای برج شانگهای

پیچیدگی یا حالت تنیدگی برج باعث شده تا مصرف فولاد در این برج 25 درصد کاهش پیدا کند. این عدد در مقیاس بزرگ بسیار اهمیت دارد. شرکت معماری پشت طراحی این برج آمریکایی است، اما معمار اصلی آن چینی است.

برق و روشنایی برج شانگهای توسط 270 ژنراتور برقی تولید می‌شود. مهندسان برج شانگهای ادعا دارند که در طراحی این برج تمام تلاش خود را در جهت هماهنگی ظاهر برج با طبیعت انجام داده اند.

سه: برج شانگهای 2 خواهر دارد

دو برج موجود در کنار برج شانگهای که در سال 2008 و 1991 افتتاح شده اند به عنوان خواهرهای برج شانگهای شناخته می‌شوند. این اسم توسط مردم محلی برای این 2 برج استفاده می‌شود.

برج شانگهای 2 خواهر دارد

چهار: 16 هزار نفر ظرفیت!

بیش از 16 هزار نفر می‌توانند در برج شانگهای کار و زندگی کنند. این تخمین بدون احتساب شلوغی محاسبه شده است. بنابراین گنجایش واقعی آن بسیار بیشتر از 16 هزار نفر است. 

هزینه ساخت بیشتر نسبت به برج خلیفه هزینه ساخت برج خلیفه عددی حدود 1.5 میلیارد دلار بوده است. اما سرمایه‌ای که برای ساخت برج شانگهای چین استفاده شده عددی نزدیک به 2.4 میلیارد دلار است. ساخت این برج در سال 2008 آغاز شده و در سال 2015 به پایان رسیده است.

پنج: نام دیگر؛ برج ارواح

از آنجایی که این برج یک سرمایه ملی در چین به شمار می‌آید، قوانین زیادی برای محافظت از این برج دایر شده است. شرکت‌هایی که درخواست واحد در این برج را دارند باید استانداردهای لازم و سخت‌گیرانه آتشنشانی را رعایت کنند. در سال 2019 حدود 55 طبقه از برج شانگهای به علت همین قوانین خالی بوده است. به همین علت از همان سال به برج روح نیز مشهور شده است.

شش: بلندترین هتل جهان در این برج قرار دارد

J-Hotel که توسط برند چینی Jin Jiang International Hotels اداره می شود، بین طبقات 84 و 110 برج شانگهای واقع شده است. در زمان تکمیل، این هتل با شکست دادن هتل ریتز کارلتون هنگ کنگ و پارک حیات شانگهای (واقع در مرکز مالی جهانی شانگهای)، مرتفع ترین هتل جهان است.

منبع: نیل گشت

 

کدخبر: ۵۶۳۱۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر