کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۶۳۸
تاریخ خبر:

مدیر فنی سابق گوگل در خصوص فضای تکنولوژی شرکت‌های ایرانی چه می‌گوید؟

مدیر فنی سابق گوگل در خصوص فضای تکنولوژی شرکت‌های ایرانی چه می‌گوید؟

همایش «سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری» با حمایت دیجی کالا در پژوهشگاه نیرو با حضور بیش از ۵۵۰ نفرعلاقه مند به حوزه فناوری کشور برگزار شد.

 

 مدیران ارشد شرکت‌های دیجی‌کالا، یکتانت و اینوکس که از مدیران ارشد سابق شرکت های بزرگ خارجی از جمله گوگل، کلارنا و اسپاتیفای هم بودند در یک  پنل تخصصی  الگو های موفق خود را  در زمینه راهکارهای نوین برای مدیریت پروژه‌های فناوری و بهینه‌سازی فرآیندهای توسعه محصول درزمینه مهندسی نرم افزار در شرکت های ایرانی ارایه دادند.

 در این همایش همچنین افزایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول، فراهم کردن فرصت‌های شبکه‌سازی برای ارتباط و تبادل ایده‌ها بین شرکت‌کنندگان و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بازار فناوری درزمینه مهندسی نرم افزار در شرکت های ایرانی ارائه و راه حل های کاربردی نیز برای آنها مطرح شد.

کمک به تصمیم‌سازان برای این که بتوانند با بهره‌وری بیشتر محصولات نوآورانه و موفق را به بازار عرضه کنند نیز از اهداف این همایش بود.

پنل همایش «سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری»  با راهبری «کیانوش مختاریان» راهبر ارشد فنی (CTO) یکتانت و مدیر و رهبر فنی سابق در گوگل که در سال‌های اخیر با مهاجرت معکوس خود خبرساز شد ، و پنلیست هایی از جمله «حمیدرضا سلیمانی» مدیر فنی دیجی‌کالا که به‌تازگی مهاجرت معکوس انجام داده و از کشور سوئد و پس از کسب تجربه‌هایی در اسپاتیفای و کلارنا به ایران برگشته، «علی وحدانی» راهبر ارشد اجرایی (CEO) اینوِکس، قائم مقام محصول (VP of Product) سابق در کافه‌بازار و والِکس، «ندا گلشن» هم‌بنیان‌گذار و عضو هیات مدیره در شرکت‌های مختلف اکوسیستم و راهبر ارشد محصول (CPO) سابق دیجی‌کالا آغاز شد.

 حضور افرادی با سابقه تجربه کار در فضای فناورانه بین‌المللی در بین سخنرانان همایش و همراهی آن‌ها با متخصصین باسابقه‌ای که سال‌ها در اکوسیستم فناورانه داخلی تجربه داشتند منجر به این شد که انتقال تجربه در این همایش برای علاقه‌مندان، یک انتقال تجربه در ابعاد جهانی با نگاهی به اکوسیستم داخلی و ظرفیت‌های آن باشد.

Digikala Event

چالش های توسعه محصول در صنعت فناوری

از جمله محورهای مهمی که در پنل اول این همایش از سوی سخنرانان مطرح شد این بود که توسعه محصول در صنعت فناوری، همواره با چالش‌های متعددی از جمله رقابت شدید، تغییرات سریع در نیازهای بازار و پیشرفت‌های پیوسته در تکنولوژی مواجه است.  و این موضوع از چالش‌های بزرگی است که در حال حاضر شرکت‌های فناورانه با آن روبرو هستند.

همچنین در همایش «سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری» که شامل دو پنل نود دقیقه‌ای بود درباره موضوعات  مختلف در مورد موقعیت‌های شغلی گوناگون برنامه‌نویسی و سایر حوزه‌های فنی در شرکت‌های فناورانه ، تخصص‌گرایی شرکت‌ها و لزوم تمرکز روی یک بخش فنی توسط نیروهای حاذق و همچنین چالش‌هایی که شرکت‌ها در نگه‌داشت نیروها و یا تعریف وظایف محوله که به آن‌ها دارند، صحبت شد. شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم نیز در طول برگزاری پنل با مطرح کردن پرسش‌هایی از سخنرانان، ابهامات خود درباره کار در شرکت‌های فناورانه و نحوه پیشروی پروژه‌ها در این مجموعه‌ها را برطرف کنند.

 

نقش بسزای شبکه سازی

در این همایش برشبکه‌سازی نیز بعنوان  یکی از بخش‌های کلیدی تاکید شد به گونه ای که با شبکه سازی  فرصت‌های متعددی برای شرکت‌کنندگان فراهم خواهد شد تا با دیگر همکاران و همتایان خود در صنعت فناوری ارتباط برقرار کنند، ایده‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و روابط حرفه‌ای جدیدی برقرار کنند. این فرصت‌ها شامل جلسات شبکه‌سازی و میان وعده کاری است که امکان تعامل نزدیک‌تر و موثرتر را بین شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند.

موضوعی که در این رویداد بیش از هر چیزی توجه مخاطبان، به‌خصوص فعالان حوزه نرم‌افزار و مدیران محصول را به خود جلب می‌‌‌کرد‌، دیدگاه‌ها و تجارب متفاوتی بود که سخنرانان پنل به آن اشاره کردند. علی وحدانی بر رویکرد حل مساله و آگاهی‌بخشی تاکید داشت. تاکید ندا گلشن بر ساده‌سازی و قانع‌کنندگی بود.مختاریان بر این باور است که بزرگترین چالش سازمان‌ها، عدم وجود یک فرد پاسخگو در تیم‌هایی است که چند کار مختلف را انجام می‌دهند و سلیمانی اعتقاد دارد که در زمینه تصمیم‌گیری و تکمیل یک کار، باید یک فرد برای پاسخگویی وجود داشته باشد چرا که پاسخگویی به دو نفر کار سختی است. آن‌ها هرکدام به یکی از مدل‌های سازمانی که با آن‌ها‌ آشنا بودند پرداختند و معتقدند که این مدل‌ها مناسب همه سازمان‌ها نیست و نمی‌توانیم بگوییم که کدام مدل از دیگری بهتر است. مدلی که گوگل، اسپاتیفای یا آمازون در سازمان‌هایشان به کار می‌برد ممکن است برای سازمان‌های ایرانی جواب ندهد و آن‌‌ها از سیستمی ترکیبی و مختص خود استفاده کنند.

  در طول زمان استراحت نیم‌ساعته بین حضار شبکه‌سازی صورت گرفت و حاضرین توانستند ارتباط سازنده‌ای با سایر همکاران خود در بخش‌های مختلف اکوسیستم فناورانه کشور برقرار کنند.

تمام هزینه‌های اخذ شده برای برگزاری این رویداد که با حمایت دیجی کالا برگزار شد به امور خیریه اهدا شد.

 

کدخبر: ۵۶۲۶۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر