کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۰۶
تاریخ خبر:

یک نفس راحت بکشید / از یک دستگاه تصفیه هوا چه انتظاری باید داشته باشیم؟

یک نفس راحت بکشید / از یک دستگاه تصفیه هوا چه انتظاری باید داشته باشیم؟

معرفی و خرید دستگاه تصفیه هوای مناسب آلودگی هوا با تخفیف

 

وقتی هوا از آلودگی گرگ و میش می‌شود، وقتی با نفس تنگ به خانه برمی‌گردید و وقتی دستمالی که روی صورت می‌کشید سیاه می‌شود جای خالی دستگاهی که هوا را برایتان تحمل پذیر کند احساس می‌کنید. با این حال چند سال است که خریدن آن را عقب می‌اندازید. شاید به این دلیل که قبلا برایتان یک کالای ضروری محسوب نمی‌شد یا به این خاطر که تا پیش از این هنوز تعداد روزهای آلوده اینقدر زیاد نشده بود. گاهی هم نه به این دو دلیل، بلکه به خاطر اینکه نمی دانستید باید چه دستگاهی بخرید پرونده خرید دستگاه تصفیه هوا را در ذهنتان باز نمی‌کردید.

 

دستگاه تصفیه هوا واقعا مفید است؟ جواب کوتاه به این سوال این است که بله. جواب طولانی به آن کمی پیچیده می‌شود.

 

بیایید با این توضیح شروع کنیم که دستگاه تصفیه، هوای محیط را می گیرد و از داخل چند فیلتر عبور می‌دهد. فیلتری که جلوی آلاینده‌ها می‌ایستد طراحی شده تا گرد و غبار، آلاینده‌ها، شوره حیوانات و ذرات معلق دیگر را بگیرد. به جز این هر آلوگی محیطی و حتی آلودگی هنگام آشپزی هم جذب و هوا را مطبوع می‌کند.

 

با کد «7sobh» می‌توانید دستگاه تصفیه هوای هانیول را  با ۱۵٪ تخفیف از اینجا بخرید.

 

به این فواید می‌شود توضیحات تخصصی‌تری هم هم اضافه کرد. مثلا اینکه نیتروژن و دی اکسید کربن هوا با دستگاه تصفیه از بین می رود. از طرف دیگر «آلرژن‌هایی» که عامل حساسیت فصلی هستند معدوم می‌کند. همه این‌ها به این بستگی دارد که دستگاه شما چه مشخصاتی داشته باشد. انواع مختلفی از دستگاه تصفیه هوا داریم که بسته به نیاز می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید:

 

*اگر فقط قرار است هوای یک اتاق را پاکسازی کنید، یک تصفیه کننده قابل حمل هم جواب می‌دهد. بزرگ‌ترین دستگاه لزوما بهترین آن نیست و گاهی می‌توان از دستگاهی کوچکتر نتیجه بهتری گرفت. برای همین هم دفترچه یا کارتن دستگاهی که می‌خرید باید مشخص شده باشد که مساحت تحت پوشش آن چقدر است؟ مثلا قدرت یک مدل دستگاه تصفیه کننده هوای هانیول مدل AIR TOUCH V2 همه را متعجب می‌کند. ابعاد آن حدود 50 در 40 سانتیمتر (تقریبا نصف ارتفاع یک تلویزیون 46 اینچی) است که اگر آن را کنار دستگاه‌های مشابهش قرار دهیم کوچکتر از دیگر دستگاه‌های معروف بوده و حدود 36 متر مربع را پوشش می‌دهد؛ یعنی ابعادی معادل دو اتاق خواب یا مساحتی بیشتر از آن. البته استفاده کنندگان آن در کامنت‌های دیجیکالا نوشته‌اند که قدرت 37 واتی آن برای پاکسازی اتاقی با ابعاد 60 متر هم جواب می دهد.

 

*علاوه بر ابعاد، تعداد فیلترها و نحوه عملکردشان هم در اینکه هر دستگاه چقدر در کار خودش موفق باشد تاثیر دارد. این موضوع واقعا تخصصی است و همه از آن سر در نمی‌آورند. در همین دستگاه کوچک که بالاتر مثال زدیم سه فیلتر قرار دارد؛ یکی از مدل «هپا» که قوی ترین مدل فیلتر است و می‌تواند کوچک‌ترین آلاینده ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها با قطر کمتر از یک میکرون را هم تصفیه کنند. دومی یک فیلتر کربنی که آلاینده‌های شیمیایی و همچنین دی اکسید کربن و نیتروژن دی‌اکسید را جذب خود می‌کند. فیلتر آخر هم که یک فیلتر اسفنجی بوده یک فوم نازک است و کار فیلترهای قبلی را انجام می‌دهد.  

 

*درخواست زیادی نیست اگر از دستگاهی که می‌خرید بخواهید یک گوشه آرام کارش را بکند. یعنی دستگاه تصفیه هوا باید بی‌صدا باشد؛ طوری که به خصوص موقع خواب اصلا متوجه حضور آن نشوید.

 

*حالا که حرف خواب شد این هم باید بدانید که دستگاه تصفیه هوا باید تایمر یا همان زمان‌سنج داشته باشد که وقتی می‌خواهید بخوابید برایش تعیین کنید چند ساعت قرار است فعال باشد و سر ساعت خود خاموش شود. بهترین دستگاه مدلی است که بتواند ساعت‌های مختلفی برای آن تعیین کرد. مثلا یک، دو، چهار و هشت ساعت.

 

*یکی از خلاقیت‌های نسل جدید تصفیه کننده‌ها این است که میزان آلودگی را در نمایشگر خود نشان می‌دهد. این قابلیت وقتی کمک می‌کند که هوا استاندارد لازم برای تنفس را دارد و نیاز داریم به جای چک کردن سایت‌ شاخص آلودگی هوا از روی دستگاه بفهمیم باید آن را روشن کنیم یا نه. برند هانیول یک دستگاه تصفیه هوای آمریکایی دو سرعته است که هم می‌توان سرعت آن را تنظیم کرد و هم روی حالت اتومد قرار داد که بدون مداخله ما به طور اتوماتیک سرعت فن را طبق کیفیت هوای آن زمان تنظیم کند. مثلا وقتی پنجره را باز کنید، چراغ دستگاه قرمز می‌شود و همین تایید می‌کند که تنظیمات خودکار آن به درستی کار می‌کند.

 

*در نهایت هم اینکه شما باید هر چند وقت یک بار فیلترهای دستگاهتان را عوض کنید. از کجا متوجه شوید که وقت تعویض فیلتر است؟ مثلا همین دستگاه تصفیه هوای هانیول که اسم آن بالاتر آمد بعد از سه هزار ساعت کار (یعنی حدود 4 ماه کار بی وقفه) با روشن شدن چراغ آلارم می دهد که فیلتر باید تعویض شود. پنج ثانیه که دکمه پاور آن را فشار دهید به شما گزارش می‌دهد که چند ساعت کار کرده و چقدر دیگر تا انتهای ظرفیت آن باقی مانده.

کدخبر: ۵۶۱۴۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر