کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۹۲۶
تاریخ خبر:

همه چیز درباره افود؛ رقیب سرسخت اسنپ فود

همه چیز درباره افود؛ رقیب سرسخت اسنپ فود

آیا افود می‌تواند انحصار اسنپ فود در بازار سفارش آنلاین غذا را بشکند؟ از زمانی که زمزمه ها راجع به آغاز به کار افود آغاز شد، این سؤال هم پرسیده شد.

رپورتاژ آگهی| آیا افود می‌تواند انحصار اسنپ فود در بازار سفارش آنلاین غذا را بشکند؟ از زمانی که زمزمه ها راجع به آغاز به کار افود آغاز شد، این سؤال هم پرسیده شد. همانطور که می‌دانید، علی‌رغم ظهور و افول پلتفرم‌های مختلف، اسنپ فود در حال حاضر تنها سرویس سفارش غذا در ایران است. مدت زیادی از فعالیت افود نمی‌گذرد؛ اما توانسته در همین زمان کم هم توجه‌های بسیاری را به خود جلب کند. این پلتفرم در حال حاضر در دو شهر مشهد و شیراز فعال است و به زودی به سایر شهرها هم می‌رسد. یکی از اولین اقدامات افود برای شروع رقابت با اسنپ فود، ارائه کد تخفیف بود. این کد تخفیف ها توانستند به خوبی توجه مخاطبان و خریداران اینترنتی را به یک اپلیکیشن جدید و کاربردی جلب کنند.

 

شکل گیری سامانه سفارش آنلاین غذا افود

 

افود زیر مجموعه ای از هلدینگ گلرنگ است. این هلدینگ با خریداری الوپیک و تپسی توانست به ناوگان اختصاصی خود برای ارسال غذا و مواد غذایی دست پیدا کنید. همانطور که می‌دانید برخورداری از پیک ها و ناوگان حمل و نقل اختصاصی از ضروری ترین بخش ها برای یک اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا است؛ زیرا لازم است غذای سفارش داده شده سریع، سالم و گرم به دست مشتری برسد. افود پس از تأمین این نیاز اساسی همکاری خود با رستوران ها را آغاز کرد.

 

بنیان گذاران افود معتقدند که از بین رفتن انحصار در بازار سفارش اینترنتی غذا، به نفع همه به خصوص مشتریان است؛ چرا که قدرت انتخاب بیشتری برای خرید خواهند داشت. بدیهی است که اگر شما به عنوان خریدار، انتخاب‌های بیشتری داشته باشید، مجبور به سفارش دائم از یک اپلیکیشن نخواهید شد. از طرفی، سرویس‌های سفارش آنلاین غذا هم مجبور می‌شوند برای جلب رضایت کاربر و باقی ماندن در رقابت، خدمات خود را به صورت مداوم بهبود دهند. به نظر می‌رسد در حال حاضر بیشترین تمرکز افود بر همکاری با رستوران و کافی شاپ‌های بیرون بر باشد. از طرفی، ایجاد امکان سفارش از سوپرمارکت، عطاری، میوه فروشی و ... سبب می‌شود اوفود از همین ابتدا رقیبی قدرتمند برای اسنپ فود به شمار بیاید.

 

آیا افود می‌تواند جای اسنپ فود را بگیرد؟

 

برای پاسخ قطعی به این سؤال هنوز خیلی زود است. مسئله این است که بازار سفارش غذا از رستوران‌ها به صورت حضوری و آنلاین، بازاری بسیار بزرگ با مشتریان همیشگی است. بخش آنلاین این بازار تا به حال در انحصار اسنپ فود بوده است و پدید آمدن یک پلتفرم مشابه نمی‌تواند به معنی از بین رفتن اسنپ فود باشد. در واقع این رقابت، سبب می‌شود هم رستوران‌ها و هم مشتریان بتوانند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند.

 

چیزی که می‌تواند افود را متمایز کرده یا حتی به آن برتری ببخشد، امتیازات و امکاناتی است که در اختیار کاربران خود قرار می دهد. یکی از این موارد کد تخفیف است. کد تخفیف افود از طرف این اپلیکیشن به خریداران داده می‌شود. با توجه به اینکه این مجموعه به تازگی شروع به فعالیت کرده است، اکثر کد تخفیف‌های آن مربوط به خرید اول از افود هستند. شما با دریافت این کدهای تخفیف علاوه بر امتحان کردن افود و مقایسه خدمات آن، می‌توانید با هزینه کمتری از غذای خود لذت ببرید.

 

یکی دیگر از نکات مثبت درباره افود این است که از همین ابتدای کار همه چیز را برای کاربران فراهم کرده است. در واقع می‌توانید از غذا گرفته تا محصولات سوپرمارکتی، شیرینی، نان و حتی میوه را از این اپ سفارش دهید. دسته بندی‌های افود عبارت اند از رستوران، فست فود، میوه، کافه، نان، خشکبار، شیرینی، لبنیات، پروتئین، عطاری و آبمیوه بستنی. در واقع شما هر نوع غذا یا ماده غذایی که نیاز داشته باشید را می‌توانید با تخفیف و قیمت مناسب خریداری کنید. علاوه بر این، ظاهر سایت و اپلیکیشن اُفود هم زیبا است و طراحی خوبی دارد که کار با آن راحت است. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت هزینه ارسال است. ارسال سفارش از افود رایگان است. عبارت «ارسال رایگان بی‌قید و شرط تا همیشه» یکی از مهم ترین شعارهای این برند است. با توجه به تمام این مزیت ها از کد تخفیف گرفته تا ارسال رایگان و تنوع بالا، می‌توان گفت که افود این پتانسیل را دارد که رقیب قدرتمندی برای اسنپ فود باشد.

کد تخفیف اسنپ فود

 

رقابت اسنپ فود و افود بر سر غذا

 

همانطور که اشاره شد، یکی از مهم ترین اهداف افود رقابت با اسنپ فود و ارائه خدمات بهتر به کاربران است. با این حال، اسنپ فود پلتفرم کاربردی و قدرتمندی است و جایگزینی آن به راحتی ممکن نیست. فعالیت در بسیاری از شهرهای ایران، تنوع بالای رستوران و کافی شاپ‌ها، سابقه بیشتر و البته تخفیف‌های متعدد از نقاط قوت اسنپ فود به شمار می‌آیند. این موضوع باعث می‌شود رقابت میان دو پلتفرم سخت تر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد. برای مثال، کد تخفیف اسنپ فود که برای خرید اول و غیر اول ارائه می‌شود یا حتی تخفیف‌های ویژه شیرینی و میوه و ... می‌توانند افراد را به خرید ترغیب کنند. فود پارتی اسنپ یا حتی کوپن‌های هدیه و تخفیف اختصاصی رستوران‌ها به افزایش این محبوبیت کمک می‌کند.

 

در نهایت باید گفت تصمیم اینکه کدام یک ا این دو اپلیکیشن سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهند گرفت به کاربران بستگی دارد. بدیهی است که هرچه میزان رضایت مشتریان بیشتر باشد، تعداد سفارش‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. در این میان، نباید نقش مواردی مانند سرعت در ارسال، پشتیبانی، راحت بودن روند سفارش، امکان مقایسه، شفافیت قیمت‌ها و نظارت بر کیفیت را نادیده گرفت. رضایت رستوران‌ها هم در این میان اهمیت دارد. برای مثال، احتمالاً فروشنده‌ها به پلتفرمی جذب می‌شوند که کمیسیون کمتری از آن‌ها گرفته یا سفارش‌ها را بهتر مدیریت کند.

 

چطور از افود با تخفیف سفارش دهیم؟

 

فرایند استفاده از اُفود بسیار ساده است. کافیست وارد سایت یا اپلیکیشن افود بشوید. در صفحه اول دسته بندی‌های مختلف غذا و دیگر خوراکی‌ها را مشاهده می‌کنید. کافیست دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از این، لیست رستوران‌های اطراف و منو هر کدام را مشاهده کرده و بر اساس کیفیت و قیمت هر کدام می‌توانید تصمیم به سفارش از آن بگیرید. زمان رسیدن سفارش، حداقل خرید و ساعت کاری هر فروشگاه هم در صفحه آن نوشته شده است. کافیست علامت مثبت کنار غذا را بزنید تا به سبد خریدتان اضافه شود. سپس هزینه را پرداخت کرده و سفارشتان را در آدرس انتخابی دریافت می‌کنید.

 

کدخبر: ۵۵۷۹۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر