کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۳۰۷
تاریخ خبر:

گزارش شش ماهه بانک شهر چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

گزارش شش ماهه بانک شهر چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

بعد از گذشت شش ماه از سال معمولا گزارشی از عملکرد هر بانک اعلام می‌شود

بعد از گذشت شش ماه از سال معمولا گزارشی از عملکرد هر بانک اعلام می‌شود. چقدر وام داده‌اند؟ چقدر سود کردند؟ و سال مالی تا اینجا چطور پیش رفته است؟ اواخر مهرماه تعداد کمی از بانک‌ها این گزارش را منتشر کردند که بانک شهر هم یکی از آنها بود.

 

در 6 ماه ابتدای امسال بازدهی سپرده‌های بانکی برابر 11.5 درصد بوده است. در این مدت شرایط مالی و پولی بانک‌ها چه تغییری داشت؟ اطلاعات بانک شهر نشان می‎‌دهد که این بانک تا آخر شهریور توانسته سود خالص را به 4 هزار میلیارد تومان برساند. یک اتفاق مثبت برای سهامداران بانک شهر این بوده که سود پایه هر سهم آنها به رقم دو هزار و 765 ریال رسیده است.

 

از طرف دیگر این بانک توانسته درآمد خود را از مسیر تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی افزایش دهد و به این ترتیب موفق شده تا در نیمه نخست سال 1403 درآمد خود را به 177 میلیون میلیون ریال ( ۱۷۷,۶۲۷,۸۸۱ میلیون ریال) افزایش دهد. این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد بیشتر شده است.

 

تا اینجای کار درآمد بانک شهر 22 درصد بیشتر از شش ماه اول سال گذشته شده و این عدد رسیده به ۴۲,۸۴۳,۳۳۵ میلیون ریال. از طرف دیگر خالص کارمزد بانک هم 19 درصد بیشتر شده و مبلغ  34 میلیون میلیون ریال (۳۴,۴۱۲,۱۵۶ ) را رد کرده. عددی که جزء درآمدهای پایدار بانکی است.

 

سرمایه ثبتی بانک شهر ۱۵,۵۷۲,۸۴۱  میلیون ریال است. این بانک دو هزار و 700 ریال سود برای هر سهم محقق کرده که عدد راضی کننده‌ای برای سهامداران است. سرمایه ثبتی بانک‌ها نشان می دهد که آنها چه سهمی از بازار پولی کشور دارند و در رقابت برای سودآوری چه جایگاهی داشته‌اند. این مبلغ می‌تواند سطح ایمنی بانک را دربرابر ریسک‌های موجود افزایش دهد که به نظر می‌رسد امتیاز بانک شهر از این جهت راضی کننده‌ است. پیش از این هم یکی از مدیران این بانک گفته بود که امسال پرداخت وام ازدواج 130 درصد بیشتر از سال پیش شده. همچنین شهریورماه شرایط جدیدی برای اعطای وام خرد تا 600 میلیون تومان هم معرفی شد.

 

مجموع همه این اطلاعات نشان دهنده افزایش درآمدها و سودآوری بانک شهر است. طوری که شش ماه ابتدایی سال گذشته هم سود خالص تلفیقی هر سهم بانک شهر 87 درصد بیشتر شده بود. این در حالی بوده در نیمه اول امسال اتفاقات سیاسی و غیراقتصادی بسیاری رخ داد که می‌توانست با اثرات منفی برای کارنامه بانک‌ها همراه باشد.

 

کدخبر: ۵۶۸۳۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر