کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۰۰۳
تاریخ خبر:

سهم هر نفر در مرحله سوم سهام عدالت چقدر است؟

سهم هر نفر در مرحله سوم سهام عدالت چقدر است؟

بعید است سهم هر نفر از ۵۰۰ هزار تومان بیشتر شود

فرارو نوشت: سود سهام عدالت ۱۴۰۱، طبق روال عادی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شد، اما در حالی که نصف سال ۱۴۰۳ را پشت سر گذاشته‌ایم هنوز از قسط سوم سود سهام عدالت خبری نیست.

 
پرداخت سود سهام عدالت در سه مرحله اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید، چون شرکت‌های بورسی نتوانستند در موعد مقرر سهم خود را بدهند. سهام‌داران سود مرحله نخست و دوم را به ترتیب در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته دریافت کردند و واریز مرحله سوم با مجموع رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان به سال ۱۴۰۳ موکول شد. هفت ماه از سال گذشته است و طبق آخرین اخبار، اختلاف حساب شرکت مپنا با دولت را عامل بدقولی در پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت معرفی کرده‌اند.
 

تأخیر در پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت، وقتی روندی پیچیده پیدا کرد که شرکت‌های بدهکار بابت بدقولی، انگشت اتهام خود را به سمت دیگران نشانه گرفتند. هلدینگ خلیج‌فارس و مپنا، ۱۶ شهریور امسال به ترتیب ۲.۵ هزار میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار بودند. اولی توانست بدهی خود را بدهد و از ورطه بدنامی فرار کند اما...

 

هلدینگ خلیج‌فارس مدعی است از دوطلب طلب دارد و تا وقتی طلبشان را وصول نکنند، قادر نیستند پول مالکان سهام عدالت را بدهد. حرف از بدهی کلان در حد هزار میلیارد تومان است درحالی‌که ۴۹ میلیون مالک سهام عدالت، نهایتا منتظر واریز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به عنوان مرحله سوم سود سهام عدالت هستند. چند رسانه تعبیری بامزه انتخاب کرده و نوشته‌اند با نوعی گروکشی هزار میلیاردی روبرو هستیم که دودش به چشم مالکان نحیف سهام عدالت خواهد رفت.

کدخبر: ۵۶۷۰۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر