کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۰۶۶
تاریخ خبر:

اجاره‌نشین‌ها کدام شهرهای اطراف تهران را می‌پسندند؟

اجاره‌نشین‌ها کدام شهرهای اطراف تهران را می‌پسندند؟

نگاهی به اجاره‌خانه در شهرهای پرند، پردیس، فردیس، اندیشه و هشتگرد که فاصله کمی تا پایتخت دارند

هفت صبح|   برای خانواده‌هایی که فرزند یا فرزندان مدرسه‌ای دارند، شهریور، آخرین زمان جابه‌جایی است. با توجه به بالارفتن هزینه رهن و اجاره در تهران، بسیاری از افرادی که در پایتخت کار می‌کنند،‌ سراغ شهرهای جدیدی می‌روند که در فاصله کمی قرار دارند و روزانه می‌توانند از آنجا به محل‌کارشان بروند. برخی از شهرهای جدید مثل پرند و هشتگرد، مترو دارند. نزدیک‌ترین گزینه پردیس است و هشتگرد، دورترین فاصله را تا تهران دارد. در هشتگرد می‌توانید ارزان‌ترین خانه‌ها را برای اجاره پیدا کنید و در عوض اندیشه و فردیس اجاره‌های بیشتری دارد. شهرهای اطراف تهران برای کسانی که بودجه کمی دارند و می‌خواهند واحدهایی نوساز یا حداکثر 10سال‌ساخت اجاره کنند که فول‌امکانات باشد، مناسب به‌نظر می‌رسند. کسانی که ماشین‌شخصی دارند، دستشان در انتخاب شهر محل سکونت بازتر از بقیه است.

 

 پرند؛ 33کیلومتری تهران

پرند در فاصله 45دقیقه‌ای تا یک ساعته تهران و در بخش جنوب غرب پایتخت قرار گرفته است و نزدیک به 500هزار نفر جمعیت دارد و در نزدیکی فرودگاه امام خمینی قرار گرفته. مترو پرند در آذرماه سال 1402 افتتاح شده و همین موضوع به بالا رفتن هزینه خرید و اجاره‌خانه در این ناحیه منجر شده است. برخی از ساکنان پرند نسبت به عدم وجود تفریح در این شهر شکایت دارند. امکانات در فازهای اول تا سوم بیشتر از باقی فازهای پرند است و به‌همین دلیل، قیمت‌ها هم بالاتر است.

 

اگر بخواهید واحدی‌ 82 متری در فاز پنج و در نزدیکی بیمارستان پرند اجاره کنید که سال 1399 ساخته شده، باید 200 میلیون تومان‌ ودیعه بپردازید و ماهی سه‌میلیون تومان اجاره بدهید. البته صاحب ملک آن را با 300‌میلیون ‌تومان، رهن هم می‌دهد. خانه‌ای که در مورد آن صحبت می‌کنیم دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و در طبقه اول قرار گرفته و تمیز به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید با 60میلیون‌ تومان ودیعه و ماهی شش‌میلیون ‌و ‌500هزار تومان ودیعه، سراغ واحدی 75متری و سه‌سال ساخت بروید که در طبقه سوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته. واحد فول‌امکانات است و نور نسبتا خوبی دارد اما در معماری داخلی آن سلیقه چندانی به‌کار نرفته است.

 

در فاز سه اگر بخواهید واحدی 85متری و سه‌سال ساخت را اجاره کنید، باید در ابتدا 250میلیون‌ تومان پول‌پیش بپردازید. اجاره چنین واحدی چهارمیلیون ‌و 500هزار تومان تعیین شده. واحد موردنظر ما در طبقه سوم ساختمانی پنج‌طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور نسبتا زیادی دارد. گزینه‌هایی که به مترو نزدیک هستند، اجاره و رهن بالاتری دارند. مثلا برای اجاره واحدی 110متری و دوخوابه که سال 1403ساخته شده، باید 600میلیون هزینه رهن کنید. این خانه کلیدنخورده و سه طبقه است که واحد موردنظر ما در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ هم دارد.

 

گزینه دیگر 85متری و نوساز و در نزدیکی مترو است که دو اتاق‌خواب داشته و فول‌امکانات به‌حساب می‌آید. برای سکونت در چنین واحدی، باید 500میلیون‌ تومان ودیعه بپدازید و ماهیانه هشت‌میلیون‌ تومان اجاره بدهید.

 

پردیس؛ 17کیلومتری تهران

شهر جدید پردیس مرکز شهرستان پردیس در ۱۷کیلومتری شمال‌شرق شهر تهران در محور آزادراه پردیس- تهران قرار دارد. این شهر از شمال به رشته‌کوه البرز، از غرب به منطقه جاجرود و از شرق به بومهن محدود می‌شود. فاز یک و دو آن، جزو قدیمی‌ترین فازهای شهر پردیس است. معروف‌ترین فاز مسکن مهر در این شهر فاز هشت و ۱۱ است که بیشترین جمعیت در بین فازهای مسکن مهر را به خود اختصاص داده.

 

فازهای یک و دو پردیس از امکانات شهری بیشتری برخوردار هستند و بهترین منطقه‌های پردیس برای سکونت به شمار می‌آیند؛ اما فاز هشت و پنج فاصله کوتاه‌تری تا تهران دارند. اجاره‌ها در فاز دو بالاتر از دیگر نقاط است. خانه‌ای 105متری و دوخوابه که سال 1399 ساخته شده و در فاز هشت پردیس قرار گرفته، با ودیعه 150میلیون‌ تومانی آگهی شده است. اجاره چنین واحدی ماهی هفت‌میلیون ‌و 500هزار تومان تعیین شده.

 

واحدی که حرفش را می‌زنیم در طبقه اول ساختمان پنج‌طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور و پارکینگ است اما انباری ندارد و از ویوی خوب و محوطه گل‌کاری‌شده برخورده است. شما می‌توانید در فاز 11 با 400میلیون‌ تومان یک واحد 87متری که سه سال‌ قبل ساخته شده و دوخوابه است را رهن کنید. این خانه معماری داخلی شیکی دارد و در طبقه دوازدهم از ساختمانی 14طبقه قرار گرفته. آسانسور، انباری و پارکینگ از امکانات چنین واحدی محسوب می‌شود.

 

با همین پول می‌شود در فاز هشت، خانه‌ای 98متری و دوخوابه رهن کرد که سال 1401 ساخته شده. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، در طبقه دوم از ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور و پارکینگ و انباری است. در فاز یک برای واحدی 19سال ساخت و 105متری و دوخوابه باید 400میلیون‌ تومان ودیعه بپردازید و هر ماه پنج‌میلیون‌ تومان به‌حساب صاحبخانه بریزید.

 

البته صاحب‌ملک با 500میلیون‌ تومان حاضر است آن را به شما رهن بدهد. در فاز دو آپارتمانی 100متری و دوخوابه وجود دارد که سال 1401 ساخته شده و دوخوابه و فول‌امکانات است. برای اجاره چنین خانه‌ای شما باید 500میلیون‌ تومان ودیعه بپردازید و هر ماه، 12میلیون‌ تومان اجاره بدهید. واحدی که ما آگهی آن را دیده‌ایم، در طبقه اول ساختمان چهارطبقه قرار گرفته و دو بالکن و دسترسی خوب به خیابان اصلی دارد.

 

اندیشه؛ 20 کیلومتری تهران

شهر جدید اندیشه، شهری در غرب استان تهران است که در بخش مرکزی شهرستان شهریار واقع شده است. این شهر در ۱۵کیلومتری تهران و هفت کیلومتری کرج قرار دارد. این شهر دارای شش فاز است که فاز دو، سه، چهار و پنج شهر اندیشه براساس قوانین تازه شهرسازی طراحی و ساخته شده است. فاز یک اندیشه در دهه 60 ساخته شده و فاز دو مربوط به دهه 70 است. فاز یک امکانات رفاهی بیشتری دارد و کمی گران‌تر است و فاز شش، جدید‌تر و مجهزتر به‌حساب می‌آید. 

 

در صورتی‌که بخواهید واحدی 54متری را در اندیشه اجاره کنید که سال 1397 ساخته شده و یک‌خوابه است، باید 300میلیون‌ تومان برای رهن پول داشته باشید. این خانه در طبقه دوم ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور نیست؛ اما پارکینگ و انباری دارد. گزینه بعدی 87متری و واقع در فاز یک است که سال 1402 ساخته شده و دو ‌اتاق‌خواب دارد. خانه‌ای که درموردش صحبت می‌کنیم، در طبقه دوم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و دارای آسانسور و انباری و پارکینگ است و نور خوب و بالکن بزرگ دارد.

 

رهن درنظر گرفته شده برای چنین خانه‌ای 700میلیون‌ تومان است. خانه ‌دیگری که 65متری و یک‌خوابه است و در طبقه سوم قرارگرفته و آسانسور ندارد را می‌توان با 500میلیون‌ تومان ودیعه و ماهی یک‌میلیون‌ تومان اجاره کرد. این خانه پرنور سال 1395 ساخته شده است. برای رهن خانه‌ای 11سال‌ساخت و 55متری و یک‌خوابه در اندیشه باید 330میلیون‌ تومان پول داشته باشید.

 

چنین واحدی بازسازی نشده و معماری داخلی آن چندان جالب‌ به‌نظر نمی‌رسد و در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور هم ندارد. در عوض وجود پارکینگ و انباری و دسترسی خوب می‌تواند کمی دل ما را با خانه صاف کند. برای اینکه بتوانید خانه 135متری و نوساز در اندیشه اجاره کنید، باید ماهی 10میلیون ‌و 500هزار تومان به‌حساب مالک واریز کنید. ودیعه خانه‌ 800میلیون‌ تومان درنظر گرفته شده و امکانات آن کامل است. واحدی که به آن برخورده‌ایم، نور زیاد و پنجره‌های قدی دارد و خوش‌ساخت به‌حساب می‌آید.

 

هشتگرد؛ 78 کیلومتری تهران

هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ است. در واقع از تهران تا هشتگرد و بالعکس یک ساعت زمان می‌برد. از آنجایی که هشتگرد مترو دارد، مورداستقبال بسیاری از افراد قرار گرفته که قصد دارند در پایتخت کار کنند و همزمان امکان پرداخت هزینه‌های مسکن را در تهران ندارند. در خیابان ظفر هشتگرد، با 100میلیون‌ تومان ودیعه و ماهی یک‌میلیون‌ تومان می‌توانید خانه‌ای 80متری و 11سال‌ساخت را اجاره کنید. این واحد در طبقه اول ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و هیچ‌امکانات خاصی ندارد. خانه‌ نورگیر است و به مراکز رفاهی دسترسی مناسبی دارد.

 

در مرکز شهر هشتگرد، واحدی 85متری که در سال 1392 ساخته شده، با 300میلیون‌ تومان ودیعه و ماهی شش‌میلیون ‌و 500هزار تومان در دسترس است. چنین واحدی در طبقه اول ساختمان سه‌طبقه قرار گرفته و فاقد آسانسور است اما پارکینگ و انباری دارد. خانه‌ای که ما به آگهی آن برخوردیم، نورانی است و تمیز و مرتب به‌حساب می‌آید. از دیگر نمونه‌ها واحدی 135متری و دوسال‌ساخت و سه‌خوابه است که اگر بخواهید آن را رهن کنید، باید 570میلیون‌ تومان پول داشته باشید.

 

البته این خانه را می‌شود با 400میلیون‌ تومان پو‌ل‌پیش و ماهی پنج‌میلیون و 600هزار تومان هم اجاره کنید. واحد در طبقه دوم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و دسترسی آن به مراکز تجاری و خدماتی خوب است. خانه پرنور به‌حساب می‌آید و معماری‌داخلی قابل‌توجهی دارد. درصورتی‌که بخواهید واحدی با همین متراژ را که همین امسال ساخته شده و کلیدنخورده است، رهن کنید، باید 700میلیون‌ تومان پول بدهید.

 

خانه مدنظر ما دوخوابه بوده و در طبقه اول ساختمانی دوطبقه قرار گرفته و انباری و پارکینگ دارد. این خانه از نور زیاد و پنجره‌قدی برخوردار بوده و تراس و سالن بزرگی دارد و دسترسی‌اش هم خوب است. در میخک‌شهر هشتگرد واحدی 87متری آگهی شده که سال 1396ساخته شده و دوخوابه است. این خانه در طبقه اول قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد و از 20متر حیاط‌خلوت برخوردار است.

 

فردیس؛ 44 کیلومتری تهران

هرچند فردیس در استان البرز و نزدیکی کرج قرار گرفته اما مورد استقبال کسانی است که در تهران کار می‌کنند. فردیس از شمال با کرج، از جنوب با ملارد، از شرق با شهریار و از غرب با مشکین‌دشت همسایه است. این شهر بیش از 700هزار نفر جمعیت دارد و فاصله‌اش با تهران 44کیلومتر و کمتر از یک ساعت است. اگر بخواهید در فردیس خانه‌ای 80متری که سال 1386ساخته شده را رهن کنید، باید 370میلیون‌ تومان پول داشته باشید.

 

واحد مدنظر در طبقه دوم ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و فاقد آسانسور و پارکینگ است اما انباری دارد و مورد بازسازی قرار گرفته؛ هرچند در نوسازی آن، سلیقه چندانی به‌کار نرفته است. نور خوب و دسترسی آسان به مراکز تجاری از امکانات چنین ساختمانی به‌شمار می‌رود. گزینه دیگر که 85متری و دوخوابه است، 12سال قبل ساخته شده و در طبقه پنجم قرار گرفته و پارکینگ ندارد. در عوض این خانه دارای آسانسور و انباری است و نور زیادی دارد اما بازسازی نشده. رهن واحدی 190متری و کلیدنخورده در فردیس یک‌میلیارد و 600میلیون‌ تومان تعیین شده.

 

این خانه سه‌خوابه بوده و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد و از بالکن نسبتا بزرگ و پنجره‌های قدی برخوردار شده. در خیابان قریشی برای اجاره واحدی 100‌متری و دوخوابه که سال 1389 ساخته شده باید 270میلیون‌ تومان پول‌پیش بدهید و ماهی سه‌میلیون و 500هزار تومان به‌حساب صاحب ملک واریز کنید. این خانه نور خوبی داشته و تمیز است. در خیابان سرحدی با 100میلیون تومان‌ ودیعه و ماهی چهارمیلیون و 500هزار تومان می‌شود سراغ واحدی 55متری رفت که یک‌خوابه بوده و در طبقه چهارم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته.

 

خانه سال 1398ساخته شده اما فاقد پارکینگ و آسانسور است و فقط انباری دارد. دسترسی آن به مرکز شهر و مراکز تفریحی و خرید و آموزشی خوب است اما در معماری داخلی آن چندان دقتی به‌کار نرفته است. در نهایت اگر بخواهید در فردیس خانه 90‌متری و دو‌خوابه و هشت‌سال ساخت را اجاره کنید باید ماهی 10‌میلیون‌ تومان بپردازید و همان ابتدای کار هم 200میلیون‌ تومان ودیعه بدهید. چنین واحدی در طبقه سوم ساختمانی چهارطبقه قرارگرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است.

 

کدخبر: ۵۶۵۰۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر