کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۷۱۲
تاریخ خبر:

قیمت انواع ساعت هوشمند ‌موجود در بازار| از برند‌های معروف اپل، شیائومی و سامسونگ و فسیل

قیمت انواع ساعت هوشمند ‌موجود در بازار| از برند‌های معروف اپل، شیائومی و سامسونگ و فسیل

پرفروش‌ترین ساعت‌های بازار از 260 هزار تومان تا 12میلیون تومان

هفت صبح| ‌اسمارت‌واچ‌ها یا همان ساعت‌های هوشمند از نظر قیافه و ظاهر شبیه ساعت‌های سنتی هستند، اما هزاران کار دیگر هم به غیر از نشان‌دادن سا عت انجام می‌دهند. به همین دلیل این ساعت‌ها، به اندازه خود گوشی‌های هوشمند طرفدار پیدا کرده‌اند. بیشتر ساعت‌های هوشمند، قابلیت اتصال به گوشی را دارند و حتی در برخی از مدل‌ها، امکان برقراری تماس صوتی هم وجود دارد و کاربر می‌تواند بدون استفاده از گوشی، تماس‌ و پیام‌های خود را مدیریت کند.

 

با این ساعت‌ها، می‌توانید چند ساعت مداوم موزیک گوش دهید، حواستان به تناسب اندامتان باشد، ضربان قلب و اکسیژن خونتان را اندازه‌گیری کنید و قدم‌هایتان را بشمارید و ... . به همین‌خاطر، این ساعت‌ها کلی عاشق سینه‌چاک دارند و همین موضوع باعث شده، برندهای مشهور موبایل، ساعت هوشمند هم تولید کنند. البته تولید ساعت هوشمند فقط مختص برندهای شناخته شده نیست، تا دلتان بخواهد در بازار، ساعت هوشمند با قیمت‌های مختلف پیدا می‌کنید.

 

ساعت‌هایی با اختلاف قیمت باورنکردنی. مثلا یک ساعت هوشمند بی‌نام و نشان را می‌توانید با قیمت 260هزار تومان خریداری کنید، اما برای خرید اپل واچ معروف باید حداقل بالای 44میلیون تومان بودجه داشته باشید. در این مطلب، وارد بازار بی سر و ته ساعت هوشمند شده‌ایم، بازاری که در آن برای هر بودجه‌ای، ساعت هوشمند موجود است.

 

‌پرفروش‌ترین ساعت‌های بازار از 260هزار تومان تا 12میلیون تومان

سه برند معروف اپل، شیائومی و سامسونگ در بین پرفروش‌های بازار، نماینده دارند. البته یک ساعت ارزان‌قیمت هم در صدر جدول پرفروش‌های بازار قرار دارد که به دلیل قیمت بسیار پایینی که دارد، مقام اول را به دست آورده است. ساعت هوشمند مدل T900 Ultra با قیمت 260هزار تومان فروخته می‌شود. این ساعت بیشتر به درد کسانی می‌خورد که کنجکاو هستند بدانند این ساعت‌ها چی هستند و چطور کار می‌کنند.

 

این ساعت با اینکه قیمت به صرفه و اقتصادی دارد، ‌امکانات کمی ندارد. صفحه نمایش مستطیلی این ساعت 1/3اینچ با کیفیت تصویر HD است و تصاویر را به‌طور واضح و شفاف نمایش می‌دهد. این ساعت حتی به سنسورهای ضربان قلب و گام‌شمار هم مجهز است. از نظر شکل و قیافه هم خیلی شبیه ساعت‌های گران‌قیمت ساخته شده و اتفاقا ظاهر زیبایی هم دارد. اما به دلیل اینکه مشخص نیست مال چه برندی است و هیچ گارانتی هم ندارد، خرید آن ریسک زیادی دارد.

 

یکی دیگر از ساعت‌های هوشمند پرفروش بازار مدل Mibro Lite 2 است. این ساعت مال خود برند شیائومی نیست اما توسط شرکت زیرمجموعه شیائومی وارد بازار شده است. این محصول با صفحه گرد، ظاهر زیبایی دارد و با توجه به قیمتی که دارد به خوبی می‌تواند نقش یک ساعت هوشمند قدرتمند را بازی کند. شاید به همین دلیل است که جزو پرفروش‌های بازار است. صفحه نمایش دایره‌ای این ساعت 1/3اینچ است و به فناوری AMOLED مجهز شده است. این ساعت خیلی سبک است و فقط 54گرم وزن دارد و به همین دلیل هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از این ساعت هوشمند استفاده کنند.

 

اما از نظر فنی هم این ساعت چیزی از مدل‌های گران‌تر از خود، کم ندارد. چون از بیش از ۶۰فعالیت ورزشی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، دو و ... پشتیبانی می‌کند و در کنار آن‌ها، به سنسورهای مختلفی مثل تشخیص ضربان قلب و ردیابی خواب هم مجهز است. این ساعت از طریق بلوتوث به گوشی‌های اندروید و ios متصل می‌شود و قابلیت پاسخ به تماس‌های تلفنی هم دارد. این ساعت ضدآب هم هست و به راحتی می‌توانید با آن، زیر باران قدم بزنید. قیمت این ساعت حدود یک میلیون و 835هزار تومان است. ساعت هوشمند مدل K59Pro-2024 هم یکی از ساعت‌های پرفروش بازار است.

 

این ساعت با ظاهر و رنگ طبیعی الهام گرفته شده از طبیعت، دارای نمایشگر بزرگ 1/39اینچ تمام لمسی HD با وضوح و روشنایی بالاست. این محصول از زبان فارسی در منوها پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل استفاده از آن برای کاربران خیلی‌راحت است. این ساعت بدنه محکمی فلزی دارد و در برابر ضربه، سرما، حرارت، رطوبت و... مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. بند ساعت هم از جنس سیلیکون نرم و ضدحساسیت است. روی بند این ساعت، سوراخ‌هایی طراحی‌شده که از تعریق در هنگام فعالیت‌های ورزشی جلوگیری می‌کند.

 

قابلیت مکالمه و تماس بلوتوثی با کیفیت و وضوح بالا هم جزو مزیت‌های این محصول پرفروش است که با قیمت دو میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد. ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 Active با قیمت یک میلیون و 700هزار تومان، یکی دیگر از محصولات پرفروش بازار است؛ چون هم قیمت اقتصادی دارد و هم اینکه با این قیمت کلی قابلیت ویژه دارد. این محصول مثل بقیه ساعت‌های هوشمند قابلیت نمایش ساعت و تاریخ، پیام‌رسانی، تماس، موسیقی، دوربین، نقشه، آب و هوا، مانیتورینگ سلامت و ورزش و غیره را در بر می‌گیرد. امکانات مسیریابی از جمله GPS هم دارد.

 

ساعت هوشمند هوآوی مدل FIT 3 یکی از ساعت‌های پرفروش و همچنین یکی از زیباترین و سبک‌ترین ساعت‌های بازار است. این ساعت فقط 26گرم وزن دارد، چون از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده. این محصول با صفحه مستطیلی دارای صفحه نمایش 1/82اینچ، باتری قدرتمند، بلندگو و میکروفون است. بدنه ساعت ضدآب و ضد ضربه است، همچنین یک محافظ شیشه‌ای روی صفحه نمایش این ساعت نصب شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارد. قیمت این ساعت حدود شش‌میلیون و 350هزار تومان است. 

 

سامسونگ هم در بین ساعت‌های پرفروش بازار نماینده ویژه‌ای دارد که با قیمت حدود شش‌میلیون تومان فروخته می‌شود. ساعتGalaxy Watch4  سامسونگ شباهت زیادی به ساعت‌های کلاسیک دارد؛ صفحه‌نمایش این ساعت 1/4اینچ است و برای ساخت آن از فناوری super AMOLED استفاده شده. این ساعت حسگرهای متنوعی دارد که می‌توانید با آنها فعالیت‌های روزانه‌ را به‌راحتی اندازه‌گیری کنید که شامل حسگرهایی مثل شتاب‌سنج، فشارسنج و شمارش ضربان قلب و... می‌شود. با این ساعت می‌توانید زیر باران قدم بزنید و حتی شنا کنید؛ چون کاملا ضدآب است. صفحه Galaxy Watch4 رابط کاربری بسیار آسانی دارد و کاربر می‎‎تواند خیلی سریع و فقط و با یک بار ضربه روی صفحه به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی پیدا کند. 

 

مگر می‌شود در بین ساعت‌های پرفروش بازار خبری از محصولات اپل نباشد. ساعت هوشمند اپل مدل SE 2023 Aluminum Case 40mm با قیمت 12میلیون و 300هزار تومان یکی از ساعت‌های پرطرفدار بازار است. این ساعت 33گرم و بسیار سبک است، اما قابلیت‌های زیادی دارد. این محصول دارای صفحه نمایش بسیار با کیفیت Retina LTPO OLED با تراکم 326پیکسل بر اینچ است.

 

 گران‌ترین ساعت‌های هوشمند از  25میلیون تا 68میلیون تومان

فسیل که یکی از برندهای معروف تولید ساعت‌های کلاسک زنانه و مردانه است، ساعت هوشمند مدل FTW6042 را طراحی کرده که با قیمت 25میلیون و 600هزار تومان فروخته می‌شود. ظاهر، بدنه و بند این ساعت شباهت زیادی به ساعت‌های کلاسیک این برند دارد، اما وقتی صفحه نمایش آن روشن شود، متوجه هوشمندبودن آن می‌شوید. این ساعت از استیل ضدزنگ ساخته شده و 120گرم وزن دارد. با سیستم‌های عامل اندروید +۶، IOS+۱۲ سازگاری دارد و دارای شتاب سنج، ارتفاع سنج، نور محیط، ژیروسکوپ، ضربان قلب، میکروفون، NFC و GPS است.

 

ساعت هوشمند موبووی مدل TicWatch Pro 5 Elite Edition Leather Version نیز یکی دیگر از ساعت‌های گران قیمت بازار است. این ساعت با قیمت 28میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد. بدنه این محصول از آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته شده و به همین دلیل ظاهر متفاوتی نسبت به ساعت‌های دیگر دارد. این محصول با فناوری شارژ سریع در 30دقیقه از 0 تا 65% شارژ می‌شود. یکی از ویژگی‌های این ساعت این است که در برابر باران، شوک ناشی از سقوط، شن و یخ مقاومت می‌کند. همچنین این ساعت قابلیت اتصال به ماهواره دارد که باعث می‌شود به‌راحتی راه خود را پیدا کنید. تعداد ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، تعداد تنفس، سطح استرس سلامت قلب با این محصول فقط با یک ضربه انگشت مشخص می‌شود.

 

قطعا در بین ساعت‌های گران‌قیمت باید دنبال یک نماینده از برند اپل باشیم. ساعت هوشمند اپل مدلUltra 2 Titanium Case Alpine Loop 49mm  با قیمت حدود 45میلیون تومان به فروش می‌رسد. این ساعت صفحه‌نمایش بزرگ با ابعاد 1/92اینچ و رزولوشن 410×502 پیکسل دارد. میزان روشنایی این صفحه نمایش باعث می‌شود نه‌تنها در شرایط نوری متنوع، بلکه زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر باکیفیتی داشته باشد. این محصول توانایی مقاومت در عمق 100متری آب را هم دارد. این ساعت مجهز به سنسورهای متعددی است که وضعیت سلامت و فعالیت‌های کاربر را ثبت و نمایش می‌دهد.

 

مثل سنسور ضربان قلب که ضربان قلب شما را در طول روز اندازه‌گیری می‌کند و در صورت بالا یا پایین بودن هشدار می‌دهد. سنسور اکسیژن خون که این سنسور میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند و در صورت کمبود آن به کاربر اطلاع می‌دهد. این محصول سنسور الکتروکاردیوگرام هم دارد که با  قرار دادن انگشت روی تاج ساعت، نمودار الکتریکی قلب را رسم می‌کند و می‌تواند برخی از اختلالات قلبی مانند آریتمی را نشان بدهد. ساعت هوشمند اپل مدل Ultra 2 Titanium Case قابلیت اتصال بی‌سیم به شبکه‌ی وای‌فای و بلوتوث را دارد. با این اتصال می‌توانید از برنامه‌های مختلف مانند موسیقی، نقشه، تماس، پیام و ... استفاده کنید.

 

ساعت هوشمند سانتو مدل VERTICAL Titanium Solar با قیمت 64میلیون تومان نیز یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های موجود در بازار است. بدنه این ساعت از تیتانیوم ساخته شده و جنس بند این ساعت هم سیلیکون است که هم وزن کمی دارد و هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. باتری این ساعت نقطه قوت آن است، چون در حالت فعالیت ورزشی و GPS با دقت بالا، 85ساعت همراه کاربر است. از دیگر قابلیت‌های مهم این ساعت نقشه آن است. نقشه‌ای دقیق که با متصل شدن به تمام ماهواره‌های موجود سیگنال را برای کاربر پیدا می‌کند. حتی در حالت Offline هم می‌‌توانید از نقشه استفاده کنید. این نقشه در سه حالت وجود دارد و تمام مسیرهای خاکی و مال رو، مسیرهای آبی و پستی‌‌بلندی‌های منطقه را هم به کاربر نشان می‌دهد.

 

ساعت هوشمند گارمین مدل Epix gen 2 Pro Sapphire 47 mm با قیمت 68میلیون و 500هزار تومان گران‌قیمت‌ترین ساعتی است که در بازار ایران عرضه شده. گارمین انتخاب اول ورزشکاران حرفه‌ای است که در سطح قهرمانی ورزش می‌کنند. برای اولین بار اپیکس گارمین با چراغ قوه FLASH LED ارائه شده، همچنین سنسور ضربان قلب این ساعت مدل اپتیکال Garmin Evelate است که دقت بیشتری نسبت به ساعت‌های دیگر دارد. با این سنسور همچنین می‌توانید از قابلیت ECG سنسور نوار قلب هم بهره‌مند شوید. این ساعت مجهز به صفحه نمایش AMOLED و البته لمسی Touch Screen است. این ساعت دارای سنسور نورمحیط است که با توجه به میزان نور محیط، نور صفحه نمایش را تغییر می‌دهد. جنس شیشه این ساعت از یاقوت است و بدنه این محصول گران‌قیمت از پلی کربنات بسیار مقاوم درست شده است.

 

 ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمند از  240هزار تومان تا یک میلیون و 100هزار تومان

ساعت‌های ارزان‌قیمت، برند مشخصی ندارند. یعنی از طرف شرکت شناخته‌شده‌ای به بازار عرضه نشده‌اند. گارانتی و ضمانت خاصی هم ندارند. پس دستتان به جایی هم بند نیست. بیشتر این ساعت‌ها کپی محصولات معروف و پرفروش هستند. یعنی از نظر ظاهری خیلی شباهت دارند ولی باطنشان خیلی متفاوت است و بیشتر گزینه‌ها نمایشی هستند و کاری از آنها بر نمی‌آید. ولی برای این که مظنه قیمت ساعت‌های هوشمند ارزان دستتان بیاید، چند مدل از این ساعت‌ها را هم معرفی می‌کنیم. ساعت T800 Ultra با قیمت 243هزار تومان، یک ساعت هوشمند اسپرت است که صفحه نمایش مربعی 1/99اینچ دارد.

 

نمایشگر ضربان قلب، مانیتور اکسیژن خون SPO2 و پشتیبانی از تماس هم دارد. وزن این محصول 50گرم و با سیستم عامل‌های Android نسخه 5.2 و iOS نسخه 9 سازگار است. ساعت هوشمند مدل T800 با قیمت 300هزار تومان نیز یکی از محصولات اقتصادی بازار است. این محصول با صفحه نمایش مستطیلی 1/72اینچ، دارای گام‌شمار، شمارنده ضربان قلب، فشارسنج و سنجش اکسیژن خون هم هست.

 

ساعت هوشمند مدل HW16 نیز با قیمت 750هزار تومان فروخته می‌شود. بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده و بندش سیلیکونی است و برای استفاده روزانه و فعالیتهای ورزشی مناسب است. ساعت هوشمند مدل TK10 Ultra 2 هم با قیمت یک میلیون و 100هزار تومان به فروش می رسد. این ساعت هوشمند دارای قابلیت مکالمه از طریق اتصال به بلوتوث و پخش موسیقی است. این محصول سنسورهای سلامتی هم دارد، پایش ضربان قلب، فشار خون، اکسیژن خون و...

 

 

 

کدخبر: ۵۶۴۷۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر