کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۶۸۷
تاریخ خبر:

نیسان با این خودرو به ایران باز می‌گردد + تصاویر

نیسان با این خودرو به ایران باز می‌گردد + تصاویر

نیسان کیکس یکی از کراس‌اوورهای اقتصادی این برند ژاپنی است که جایگاهی پایین‌تر از نیسان جوک در سبد محصولات خودروساز دارد

نیسان کیکس یکی از کراس‌اوورهای اقتصادی این برند ژاپنی است که جایگاهی پایین‌تر از نیسان جوک در سبد محصولات خودروساز دارد. نیسان کیکس به همراه نیسان ایکس‌تریل و نیسان سیلفی در نیمه دوم سال 1402 توسط شرکت نامی‌خودرو معرفی شد. به نظر می‌رسد این خودرو نخستین کراس‌اووری از برند نیسان باشد که طی دهه 1400، وارد بازار ایران می‌شود. از آخرین حضور کراس‌اوورهای نیسان یعنی مدل‌های جوک و ایکس‌تریل در بازار ایران، حدود پنج سال می‌گذرد.

1

نگاهی به تجهیزات و مشخصات فنی کراس‌اوور اقتصادی ژاپنی‌ها

نیسان کیکس یک کراس‌اوور اقتصادی است و حتی می‌توان آن را یک هاچ‌بک کراس نامید. از این رو در بخش فنی آن، مشخصات فنی ساده‌ای را شاهد هستیم. ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT، بخش فنی این خودرو را تشکیل می‌دهند. پیشرانه نیسان کیکس قادر است تا حداکثر 121 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. گیربکس CVT این کراس‌اوور نیز از خانواده گیربکس‌های ایکس‌ترونیک نیسان است و به صورت مصنوعی، شش دنده را برای راننده شبیه‌سازی می‌کند. بدیهی است که نیسان کیکس یک خودرو دیفرانسیل جلو است و قابلیت آفرود ندارد.

 

در بخش تجهیزات رفاهی نیز حداقل امکانات موجود برای یک کراس‌اوور در سطح جهانی روی کیکس نصب شده است. تجهیزات این خودرو به شرح زیر هستند: ترمزهای دیسکی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل اتوماتیک، کنترل لغزش خودرو، کنترل پایداری الکترونیکی، کمک حرکت در سربالایی، جلوگیری از حرکت عقب، سنسور فشار باد تایر، ایربگ جانبی و پرده‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، نمایشگر ۸ اینچی لمسی و دی‌لایت.

2

نیسان کیکس چقدر شانس موفقیت در ایران دارد؟

قیمت نیسان کیکس از سوی نامی‌خودرو معادل دو میلیارد و صد میلیون تومان اعلام شده است. با این قیمت، نخستین رقیب کیکس، کیا سونت از کوشاخودرو است که با قیمت 2.3 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. بنابراین در رقابت بین کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها، برخی از مشتریان مدل کیکس را به دلیل قیمت مناسب‌ترش ترجیح خواهند داد.

 

با این حال قیمت بالای نیسان کیکس در ایران که به دلیل عوارض واردات ایجاد شده است، شانسی برای رقابت این خودرو در برابر کراس‌اوورهای مونتاژی باقی نمی‌گذارد. خودروهایی همچون لاماری ایما، فونیکس FX و تیگو 7 پرو نسبت به این کراس‌اوور بزرگتر، ارزان‌تر و قوی‌تر هستند. اگر مشتری به کراس‌اوورهای جمع‌وجور علاقه داشته باشد، گزینه‌های ارزان‌تری همچون ام‌وی‌ام X55 پرو، KMC X5، تیگارد X35 و هایما S5 نیز در اختیار او قرار دارند. به تازگی ایکو ری‌را نیز به این جمع اضافه شده است. بنابراین تنها افرادی نیسان کیکس را با قیمت 2.1 میلیارد تومان خواهد خرید که به برند نیسان و خرید خودرو وارداتی علاقمند باشند.

3

 

منبع: دیجیاتو
کدخبر: ۵۶۴۶۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر