کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۶۴۷
تاریخ خبر:

بازار داغ اسکوترهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان

بازار داغ اسکوترهای زیر 200 میلیون تومان

شش موتوری که به درد خیابان‌های پرترافیک این شهر شلوغ می‌خورند

هفت صبح|  ترافیک چنان گریبانگیر پایتخت‌نشینان شده است که تقریبا از هر صنفی سوال می‌پرسید، برای تردد، موتور انتخاب اول‌شان است. موتورهایی با جثه کوچک‌تر که میان ماشین‌ها لایی کشیده و با هر سختی‌ای است، خودشان را از ترافیک و گرما نجات داده و به مقصد می‌رسانند. بازار اسکوترها این روزها داغ است و حتی با اینکه به خانم‌ها مجوز تردد با موتورسیکلت داده نمی‌شود؛ گاهی در سطح شهر، زنان را به عنوان راکب این اسکوترها می‌بینیم.

 

در این گزارش پرونده‌ای برای اسکوترهای موجود در بازار رفته‌ایم که ظاهر لاکچری دارند و شاید قدرت عجیبی نداشته باشند اما برای تردد در سطح شهر برای فصل بهار و تابستان مناسبند.میانگین قیمتی این موتورها حدود 200 میلیون تومان است. در واقع موتورسیکلت‌های اسکوتری سبک خاصی از موتورها هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال بسیار زیادی قرار گرفته‌اند.

 

شاید اولین تصویری که از سبک اسکوتر در ذهن ما شکل گرفته، مربوط به موتورهای وسپا باشد ولی امروز اگر به کوچه و خیابان‌های شهر توجه کنیم، شاهد حضور و رفت آمد روز‌افزون اسکوترها هستیم. اسکوتر‌ها دارای حجم سیلندر عموما کمی هستند، معمولا 50 الی 150 سی‌سی اما حجم‌های بالاتر هم در این سبک دیده می‌شود.راندن اسکوتر‌ها راحت‌تر است.

 

اشاره شد که اسکوتر‌ها عموما اتومات هستند و نیازی به تعویض دنده با پا ندارند و همچنین ترمز‌های جلو و عقب با دست گرفته می‌شود بنابراین تمرکز راننده بهتر است؛ چراکه تمام کنترل وسیله نقلیه با دست انجام می‌شود و بحث هماهنگی مورد نیاز بین دست و پا که در سایر سبک‌های موتورسیکلت مورد نیاز است، منتفی می‌شود.

 

1/موتور‌سیکلت پیشرو پیام/ طرح ویو مدل 150 سی‌سی/ 102 میلیون تومان

قدمت این موتورسیکلت در بازار ایران فراتر از اسکوترهایی است که امروزه در خیابان‌ها می‌بینیم. تا پیش از ورود اسکوترهای اتوماتیک به بازار، هوندا ویو و موتورسیکلت‌های طرح آن به لطف نداشتن کلاچ از محبوبیت بالاتری نسبت به موتورسیکلت‌های دارای کلاچ برخوردار بودند. اگر‌چه طرح ویو 150 سی‌سی در کلاس موتورسیکلت‌های کاب قرار می‌گیرد‌ اما با توجه به قیمت بسیار نزدیکش به ارزان‌ترین اسکوتر موجود در این گزارش، آن را هم گرد آوردیم.

موتور‌سیکلت پیشرو پیام

طرح ویو 150 از یک موتور تک‌سیلندر چهار زمانه هوا خنک بهره می‌برد که حداکثر 13 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ابعاد موتورسیکلت پرواز طرح ویو (طول/ عرض/ ارتفاع) 189، 78، 105 سانتی‌متر و فاصله بین دو محور 130 سانتی‌متر است. وزن این موتورسیکلت برابر با 78 کیلوگرم است. سایز چرخ‌های جلو و عقب 17 اینچ و لاستیک‌ها از نوع بدون تیوپ هستند. چراغ‌ها از نوع لامپ رشته‌ای بوده و چراغ راهنما روی آینه و چراغ روز ندارد. آمپرها به صورت آنالوگ یا عقربه‌ای هستند. موتورسیکلت پرواز، شاسی بسیار محکمی دارد و می‌توان سواری بدون خستگی را با آن تجربه کرد. همچنین این موتورسیکلت دارای فضای بار در زیر زین است. رینگی از جنس آلومینیوم و اسپرت دارد که ظاهر زیبایی به این موتورسیکلت داده‌است.

 

2/وسپا وی‌ایکس‌ال 150/ مدل 1402/ 215 میلیون تومان

وسپا VXL 150cc یک موتورسیلکت درون شهری است که با ظاهر جذاب و متفاوت خود، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت است. این موتورسیلکت با برخورداری از یک موتور قدرتمند و امکانات فنی بالا تمام انتظارات شما را از یک موتور شهری برآورده می‌کند. جالب است بدانید موتورسیلکت‌های وسپا مدل VXL برای بانوان و آقایان طراحی شده است.

وسپا وی‌ایکس‌ال 150

به عبارت دیگر همه افراد می‌توانند با این موتور زیبا، رانندگی کنند. اگر برای وسپا بخواهیم معادل‌سازی کنیم، دقیقاً باید به شرکت‌های خودروسازی ایتالیا همچون آلفارومئو و فراری اشاره داشته باشیم که هرگز از سنت‌های دیرینه و ناب خود در طراحی ظاهری محصولات‌شان دست نمی‌کشند. از ویژگی‌ها ‌یا مشخصات این نوع موتور‌سیکلت می‌توان به شکل ظاهری ظریف و زیبا‌، سیستم استارت راحت نرم‌، سیستم سوخت‌رسانی راحت،  سوخت مصرفی به‌صرفه‌، نوع ترمز و … اشاره کرد. موتور‌سیکلت‌های وسپا vxl  مجهز به سیستم سوخت‌رسانی از نوع انژکتور است. سیستم انژکتور به کار رفته در موتورسیکلت‌های وسپا باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند‌ و از خصوصیات خوب این موتور میزان آلایندگی بسیار پایین آن است.

 

3/ هوندا کلیک 160/ قیمت 225 میلیون تومان

موتور‌سیکلت هوندا مدل کلیک 160، نسخه‌‌ جدید کلیک 150 سی‌سی است که در دو مدل ABS و CBS توسط شرکت هوندا در بازار عرضه می‌شود. هوندا در رقابت با یاماها، هر ساله یک موتورسیکلت جدید یا نسخه‌‌ جدیدی از مدل‌های قبل خود را‌ روانه بازار جهانی می‌کند. این مدل تفاوت محسوسی با واریو ندارد و از همان انجین بهره می‌برد و مانند گذشته طراحی ظاهری آن متفاوت است. موتور‌سیکلت هوندا مدل کلیک 160، دارای انجین 157 سی‌سی، چهار زمانه، تک‌سیلندر، چهار سوپاپ و آب خنک است.

هوندا کلیک 160

کلیک 160 سی‌سی، با دارا بودن این انجین، می‌تواند تا حداکثر قدرت حدودی 15/1 اسب بخار در 8500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 13/8 نیوتن متر در 7000 دور در دقیقه تولید کند.‌طراحی این موتورسیکلت به گونه‌ای است که در ترکیب با اندازه بزرگ بدنه و شخصیت اسپرتی اسکوتر اعتماد به نفس بیشتری به موتورسوار می‌دهد. هوندا کلیک /واریو 160 مجهز به امکانات ایمنی و امنیتی پیشرفته شامل کلید هوشمند (Smart Key)، سیستم هشدار (آلارم) و پیدا کردن در بین انبوه اسکوترهای مشابه (Answer back) است.

 

4/ موتور‌سیکلت کبیر /مدل آیروکس NVX170/ قیمت 120 میلیون تومان

موتور‌سیکلت طرح آیروکس NVX170، یکی از موتورهای مناسب برای استفاده روزمره به شمار می‌رود. این موتور‌سیکلت به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توان مسافت طولانی را حتی در جاده و مسیرهای برون شهری، با آن پیمود. طرح آیروکس با انجین ۱۷۰ سی‌سی و چهار سوپاپ، می‌تواند 8/5 اسب بخار با گشتاور 8/5 نیوتن متر را تولید کند. موتور‌سیکلت ان‌وی‌ایکس ۱۷۰ سی‌سی‌، یکی از موتورهای مناسب برای استفاده روزمره به شمار می‌رود. این موتور‌سیکلت به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توان مسافت طولانی را حتی در جاده و مسیرهای برون شهری، با آن پیمود. ‌در موتور طرح آیروکس محل قرارگیری پاهای راکب به صورت یکپارچه نیست و فضای جداگانه‌ای برای آن طراحی شده ‌است. زین این موتور شبیه موتورهای استریت است.

موتور‌سیکلت کبیر

ظرفیت مخزن سوخت این موتور ۵/۵ لیتر با مصرف تقریبی 2/5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده ‌است. این موتور دارای یک درگاره شارژ USB برای تلفن همراه است. ترمزهای این موتور در دو محور آن از نوع دیسکی ‌ و در محور جلو از سیستم ABS استفاده شده‌ است. سیستم تعلیق این موتور در جلو هیدرولیکی و در قسمت عقب کمک هیدرولیکی دوبل است. ناگفته نماند که این موتور از آلایندگی زیست محیطی استاندارد یورو ۴ پشتیبانی می‌کند.

 

5/هوندا بیت 110/ قیمت 158 میلیون تومان

هوندا بیت ۱۱۰ با چراغ عقب تیز، چراغ جلوی جذاب و پنل‌های بدنه با طراحی تیز ظاهر تهاجمی چشم‌نوازی را نشان می‌دهد‌ و جذابیت جوانی آن با برگردان‌های بدنه با ظاهری تازه که در همه مدل‌‌ها دیده می‌شود، بیشتر می‌شود. موتور هوندا بیت نیروی خود را از یک موتور ۱۱۰ سی‌سی چهار زمانه، تک سیلندر، هوا خنک تامین می‌کند‌ که در گذشته موتورهای اسکوتر زیادی را تامین می‌کرد و از زمان شروع به کار، پایه اصلی هوندا بیت بوده است. موتور مذکور با یک گیربکس تسمه V معمولی جفت می‌شود و قادر است حداکثر قدرت ۸/۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی 9/2 نیوتن متر را پمپاژ کند.

هوندا بیت 110

این خودرو دارای فناوری توان هوشمند پیشرفته (eSP) هونداست که احتراق سوخت را به حداکثر می‌‌رساند تا حداکثر کارایی را ارائه دهد و در عین حال راندمان را نیز به حداکثر برساند. BeAT دارای سیستم استارت ACG برای راه‌اندازی نرم و بدون نویز موتور است. ابعاد شیک و جمع و جور هوندا بیت آن را ‌‌هنگام سفر در خیابان‌های شلوغ شهر به یک گزینه ایده‌آل تبدیل کرده است. با وزن تنها ۹۳ کیلوگرم، چرخاندن آن در اطراف جنگل شهری برای اکثر سوارکاران مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

6/دایچی JP150/ قیمت 116 میلیون تومان

دایچی JP 150 طراحی جذابی دارد که به آسانی توجه را به خود جلب می‌کند. بدنه‌‌ بادوام آن، در رنگ‌های جذاب متنوعی ارائه می‌شود و حس زیبایی مدرنی را به شما القا می‌کند. با قابلیت‌های فریم کوچک و صندلی‌های ارگونومیک، این اسکوتر سفری راحت و لذت‌بخش را برای رانندگان با اندازه قد مختلف فراهم می‌کند. با موتور 150 سی‌سی قدرتمند تجهیز شده، دایچی JP 150 سفری هیجان‌انگیز را با حفظ کارایی سوخت بی‌نظیر ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق جلو هیدرولیک و ترمز‌های دیسکی، حتی در مسیرهای ناهموار، سفری صاف و ایمن را تضمین می‌کند.

دایچی JP150

صفحه کنترل کاربر‌پسند این اسکوتر دارای نمایشگر دیجیتال است که به شما امکان مانیتور کردن سرعت، مسافت طی شده و سطوح سوخت را به‌طور آسان می‌دهد. با راه‌اندازی الکتریکی قابل اعتماد و گیربکس خودکار، دایچی JP 150 تجربه‌ای بی‌دردسر را در سفرهای شما فراهم می‌کند. ارزان‌ترین اسکوتر صفر کیلومتر موجود در بازار که شباهت بسیاری با اسکوترهای وسپا دارد، دایچی مدل JP150 است. این اسکوتر دایچی از یک موتور تک‌سیلندر 150 سی‌سی بهره می‌برد. حجم باک آن تنها 5 لیتر و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش تنها 2 لیتر اعلام شده است.

 

 

 

کدخبر: ۵۶۴۶۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر