کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۷۷۸
تاریخ خبر:

مالیات خودرو لوکس شامل چه ماشین‌هایی می‌شود؟

مالیات خودرو لوکس شامل چه ماشین‌هایی می‌شود؟

مالیات خودرو لوکس برای مدل‌های بالای ۳.۵ میلیارد

مالیات خودرو لوکس امسال طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مشمول مدل‌های بالای ۳.۵ میلیارد می‌شود. با این اوصاف بحث اخذ مالیات خودرو لوکس دخلی به صاحبان اغلب مدل‌های داخلی و مونتاژی موجود در خیابان‌ها ندارد، اما موقع خریدوفروش خودرو بحث مالیات نقل‌وانتقال اهمیت پیدا می‌کند. سازمان امور مالیاتی کشور اخیرا جدولی تحت‌عنوان ماخد محاسبه مالیات نقل‌وانتقال انواع خودرو‌های سبک و سنگین را منتشر کرده که طبق آن باید یک درصد ارزش تعیین‌شده مدل‌های داخلی و مونتاژی تحت‌عنوان مالیات نقل‌وانتقال به حساب سازمان امور مالیاتی واریز شود.

پورشه باکستر طبق جدولی که به‌اسم ماخذ محاسبه نقل‌وانتقال خودرو‌های سبک و سنگین که از طرف سازمان امور مالیاتی اعلام شده، جزو مدل‌های لوکس دسته‌بندی می‌شود.

قیمت پورشه باکستر با موتور دو هزار سی‌سی طبق این جدول چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان یعنی تقریبا یک میلیارد بیشتر از مرز تعیین‌شده برای خودرو‌های لوکس محاسبه شده و آنوقت مالیات نقل‌وانتقال چنین محصولی که تولید آن در سال ۲۰۲۰ انجام شده، چیزی نزدیک ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

مالیات نقل‌وانتقال پورشه باکستر با مدل‌های پایین‌تر، طبیعتا هزینه کمتری دارد و این عدد به‌عنوان مثال برای مدل ۲۰۱۹ تا ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تقلیل پیدا می‌کند. حالا که با چندوچون نحوه اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس آشنا شدید، بدنیست داستان ارزان‌ترین مدل‌های موجود در خیابان و مالیاتی که موقع خریدوفروش روی دوش صاحبان این خودرو‌ها سنگینی می‌کند را بررسی کنیم.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ عادی سه‌سیلندر از منظر سازمان امور مالیاتی، یکی از ارزان‌ترین سواری‌های فعلی محسوب می‌شود. مدلی که تولید در دهه ۹۰ به‌پایان رسید و از دید سازمان امور مالیاتی کمتر از ۱۰۰ میلیون ارزش دارد.

 

منبع: فرارو
کدخبر: ۵۵۵۷۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر