کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۳۶
تاریخ خبر:

هر بیت‌کوین کش چند ساتوشی است؟

هر بیت‌کوین کش چند ساتوشی است؟

رپورتاژ آگهی| بیت‌کوین کش (BCH) یک ارز جداشده از بیت‌کوین است که تلاش کرده تا با ایجاد یک شبکه بلاک‌چینی متفاوت، سرعت انتقالات را افزایش دهد. در واقع بیت‌کوین کش حاصل هاردفورک و تغییرات اساسی در شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین است. واحد شمارش بیت‌کوین کش مانند بیت‌کوین، ساتوشی است. ساتوشی کوچک‌ترین واحد شمارشی است که برای بیت‌کوین و تمام ارزهای منشا گرفته از بیت‌کوین استفاده می‌شود.

 

 

با خرید یک بیت‌کوین کش چقدر ساتوشی صاحب می‌شویم؟

 

با خرید یک بیت_کوین کش چقدر ساتوشی صاحب می_شویم؟ - تصویر 2

 

از آن‌جایی که بیت‌کوین و دیگر ارزهای مستقل از آن با هدف استفاده همه ایجاد شده‌اند، بنیانگذاران آن هم با بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال به فکر واحدهای کوچک‌تر بودند تا مردم هم بتوانند برای پرداخت‌های روزمره از آن‌ها استفاده کنند. ساتوشی کوچک‌ترین واحد یک بیت‌کوین کش است.

 

هر بیت‌کوین کش برابر با صد میلیون ساتوشی است. در واقع شما می‌توانید تا یک صدمیلیونیم بیت‌کوین کش (0.00000001 BCH) را هم محاسبه کنید. با خرید هر بیت‌کوین کش شما در واقع صد میلیون ساتوشی از بیت‌کوین کش را خریداری می‌کنید. قیمت هر ساتوشی بیت‌کوین کش هم به آسانی قابل محاسبه است. کافی است که قیمت لحظه‌ای بازار هر بیت‌کوین کش را تقسیم بر صد میلیون (1bch/100,000,000satoshi) کنید تا قیمت هر ساتوشی از بیت‌کوین کش به دست بیاید.

 

برای مثال الان که قیمت بیت‌کوین کش ۴۰۰ دلار است، قیمت هر ساتوشی از بیت‌کوین کش برابر با 0.00004 دلار است! همانطور که می‌بینید قیمت یک ساتوشی بیت‌کوین‌کش خیلی کم است و حتی با واحد کوچک‌تر دلار یعنی سنت هم قابل شمارش نیست.

 

بیت‌کوین کش چیست؟

 

در سال ۲۰۱۷ زمانی که قیمت بیت‌کوین (BTC) و تراکنش‌های شبکه بلاک‌چین آن افزایش پیدا کرد، سه نفر از توسعه‌دهندگان شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین با آن مشکل پیدا کردند. هر بلاک بیت‌کوین حافظه‌ای ۱ مگابایتی داشت و همین باعث می‌شد تا زمانی که تعداد تراکنش‌ها بالا می‌رود، هزینه شبکه تراکنش نیز افزایش چشمگیری پیدا کند. به‌عبارتی بیت‌کوین داشت مزیت خود به عنوان یک ارز غیرمتمرکز و جایگزین دلار را از دست می‌داد.

 

به استناد مقاله https://www.investopedia.com/terms/b/bitcoin-cash.asp، سه نفر از توسعه‌دهندگان بعد از طرح ایده‌های خود، وقتی که جامعه بیت‌کوین آن را نپذیرفتند، تصمیم به یک هارد فورک گرفتند.(هارد فورک به تغییرات بنیادی روی یک شبکه بلاک‌چین گفته می‌شود و حاصل آن ایجاد یک ارز دیجیتال دیگر است.)

 

بیت‌کوین کش نیز حاصل هارد فورک و تغییرات عمده در شبکه بیت‌کوین است. در این تغییرات حجم اطلاعات هر بلاک تا ۳۲ مگابایت افزایش پیدا کرد و در نتیجه تعداد خیلی بیشتری تراکنش می‌توانستند به صورت همزمان انجام شوند. این مسئله باعث شد تا هزینه شبکه و انتقال پول توسط بیت‌کوین کش به مراتب کمتر از بیت‌کوین شود.

 

میان بیت‌کوین (BTC) و بیت‌کوین کش (BCH) رابطه قیمتی مشخصی وجود ندارد. در واقع شما نمی‌توانید یک همبستگی ۱۰۰درصدی ببینید. اما بنیان‌گذاران بیت‌کوین کش معتقدند که این ارز، بهترین ارز دنیاست! در حال حاضر بیت‌کوین کش در رتبه ۲۰ام ارزهای دیجیتال قرار دارد و ارزش بازار آن کمی بیشتر از ۷.۸ میلیارد دلار است.

 

ساتوشی چیست؟

 

بالاتر گفتیم که ساتوشی کوچک‌ترین واحد شمارش بیت‌کوین و تمامی ارزهای جداشده از آن، از جمله بیت‌کوین کش، است. اما این نام در واقع از نام بنیانگذار اولیه بیت‌کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است. جالب است بدانید که هویت ساتوشی ناکاموتو تا همین لحظه ناشناس است و این فرد پس از انتشار وایت پیپر بیت‌کوین، علاقه زیادی به معرفی خود ندارد. در نهایت نام واحدهای بیت‌کوین را ساتوشی گذاشتند تا به نحوی نام ساتوشی ناکاموتو حفظ شود.

 

همانطور که در https://www.coindesk.com/learn/what-is-a-satoshi-understanding-the-smallest-unit-of-bitcoin/ اشاره شده است؛ اکثر ارزهای فورک شده از بیت کوین از جمله بیت کوین کش از واحدهایی به نام ساتوشی (Satoshi) تشکیل شده‌اند. برای مثال در بیت‌کوین کش، هر صد میلیون ساتوشی برابر با یک بیت‌کوین کش است. بنابراین اگر می‌خواهید قیمت یک ساتوشی را در هر ارز دیجیتال بر پایه شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین به دست بیاورید، کافی است قیمت روز آن را تقسیم بر صد میلیون کنید.

 

اگر می‌خواهید بیشتر درباره ساتوشی به عنوان کوچک‌ترین واحد شمارش بیت‌کوین کش آشنا شوید، به آدرس سر بزنید.

 

چرا باید برای خرید بیت‌کوین کش اقدام کنیم؟

 

بیت‌کوین کش مانند بیت‌کوین یک بنیاد قوی دارد. علاوه‌برآن، بیت‌کوین کش با بهبود شبکه بلاک‌چینی بیت‌کوین توانسته سرعت تراکنش‌ها را بالاتر ببرد و همچنین هزینه شبکه تراکنش را تا حد بسیاری زیادی کم کند. در نتیجه اگر برای انتقال پول یا سرمایه‌گذاری می‌خواهید یک ارز بدون حاشیه و کم دردسر داشته باشید، خرید بیت‌کوین کش انتخاب خوبی برای شماست. برای خرید بیت‌کوین کش می‌توانید به آدرس https://hamtapay.net/market/bch/ بروید و به راحتی بیت‌کوین کش را با نماد BCH خریداری کنید. 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۴۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر