کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۰۵۵
تاریخ خبر:

بهترین صرافی زمانه‌ات را بشناس!

بهترین صرافی زمانه‌ات را بشناس!

10فاکتور اصلی برای انتخاب بین بازارهای معاملات ارزهای دیجیتال.

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی| زمانی که می‌خواهیم طلا یا سکه بخریم، بعید است به هر مغازه‌ای اعتماد کنیم. برای مثال کمتر کسی حاضر است تا از دستفروش‌های سبزه‌میدان سکه بدون پلمب بخرد. یا برای خرید طلا و جواهر نفیس سراغ مغازه‌های کوچک برود. درمورد صرافی‌های رمزارزی هم همین قواعد صادق است.

 

فاکتورهای مختلفی برای بررسی کیفیت یک پلتفرم تبادل رمزارز وجود دارد که هر کدام از آنها به اندازه کافی مهم هستند، اما به تنهایی نمی‌توانند برای انتخاب یک اکسچنج کافی باشند. در این گزارش 10مورد از مهمترین فاکتورها را معرفی کرده‌ایم که بهتر است قبل از کلیک روی دکمه ثبت‌نام و افتتاح حساب کاربری در اکسچنج‌ها حتما به این 10مورد توجه کافی داشته باشید.  

 

فاکتور شماره یک: کارمزد کمتر 
منبع درآمد پلتفرم‌های خرید و فروش رمزارز، کارمزدی است که از کاربرانشان دریافت می‌کنند. این کارمزد عموما بین پنج تا 50 صدم درصد متغیر است و هرکدام از پلتفرم‌ها سیستم کارمزد مخصوص خودشان را دارند. بعضی برای بازارهای ریالی کارمزد بیشتری حساب می‌کنند و برخی برای کسانی که اردربوک را شلوغ نگه دارند، تخفیف قائل می‌شوند.

 

فاکتور شماره دو: امنیت بالاتر 
امنیت یک پلتفرم از نگاه کاربر قابل بررسی نیست، اما می‌توان با توجه به سابقه آن کمی نسبت به لزوم اعتماد به اکسچنج مورد نظر مطمئن‌تر شد. مواردی مثل تیم اصلی پشت اکسچنج، محتواهای آموزشی تولید شده توسط آن، سابقه هک و حمله در گذشته، نحوه فعالیت آن در شبکه‌های اجتماعی و از همه مهمتر، مدت زمان فعالیت موفق آن از جمله مواردی هستند که می‌توان از طریق آنها به امنیت پلتفرم موردنظر پی برد.

 

فاکتور شماره سه: تنوع شبکه‌های رمزارزی 
اکسچنج‌های مطمئن در زمان لیست کردن رمزارزها و بازارهای جدید، رمزارز موردنظر را روی شبکه بومی آن پشتیبانی می‌کنند. در غیر این صورت امکان خالی‌فروشی وجود دارد. به همین خاطر بهتر است که پلتفرم موردنظر حتما تمام رمزارزها را حداقل روی شبکه اصلی و بعد از آن روی شبکه‌های لایه دوم پشتیبانی کند. تنوع شبکه‌های پشتیبانی شده توسط اکسچنج، کار واریز و برداشت دارایی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

 

فاکتور شماره چهار: کیف پول اختصاصی 
بازارهای معاملاتی، برای کاربرانشان کیف پول اختصاصی در نظر می‌گیرند. در طرف مقابل صرافی‌های OTC صرفا کار خرید و فروش را برای کاربر انجام می‌دهند. وجود کیف پول اختصاصی به شما کمک می‌کند که در هزینه نقل و انتقال دارایی‌های‌تان صرفه‌جویی کنید. در غیر این صورت برای هر خرید و فروش لازم است تا کارمزد انتقال هم پرداخت کنید.

 

فاکتور شماره پنج: ارزش معاملات بالا 
ارزش معاملات بالا ضامن نقدشوندگی دارایی شماست. هرچه ارزش معاملات در یک اکسچنج بالاتر باشد، قیمت‌ها به واقعیت نزدیک‌تر خواهند بود و با قیمت‌های منصفانه‌تری می‌توان ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کرد. در غیر این صورت شاهد به وجود آمدن اختلاف بین قیمت خرید و قیمت فروش خواهیم بود که به آن اسپرد گفته می‌شود.

 

فاکتور شماره شش: لیست سفارشات 
اکسچنج‌هایی که ارزش معاملات بالاتری داشته باشند، عموما لیست سفارش یا اردربوک شلوغ‌تری هم دارند اما این دو فاکتور جدای از هم قابل بررسی هستند. با شلوغ بودن اردربوک، علاوه بر اسپرد کمتر شما می‌توانید با خیال راحت‌تری معاملات پرحجم داشته باشید. در غیر این صورت اگر اقدام به خرید یا فروش حجم زیادی از دارایی کنید، این کار شما روی قیمت معاملات آن بازار تاثیر خواهد گذاشت و خود شما هم از این موضوع متضرر خواهید شد.

 

فاکتور شماره هفت: تنوع ابزارهای معاملاتی 
دکمه خرید یا فروش کافی نیست. در بازار رمزارزها تنوع ابزارهای معاملاتی تا حد زیادی به تریدرها کمک می‌کند تا مدیریت سرمایه بهتری داشته باشند و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهند. وجود فیچر‌هایی مثل پزیشن فروش (فروش دارایی بدون در اختیار داشتن آن)، حد ضرر (فروش خودکار در زمان کاهش قیمت)، سفارش OCO یا سفارش شرطی، اهرم معاملاتی و... از جمله ابزارهای مختلفی است که اکسچنج‌ها در اختیار کاربرانشان می‌گذارند.

 

فاکتور شماره هشت: تجربه کاربری بهتر 
اگر یک اکسچنج تمام فاکتورهای مثبت را داشته باشد اما رابط کاربری آن خوب نباشد، باز هم در زمان کار کردن با آن حس خوبی نخواهید داشت و مدام باید به دنبال دکمه‌های مربوط به فیچرهای مختلف در گوشه و کنار سایت و سامانه معاملاتی باشید همین موضوع است که اهمیت تنوع سامانه‌ها و UI/UX بهتر سایت و اپلیکیشن را بیشتر می‌کند.

 

فاکتور شماره 9: تنوع بازار بیشتر 
اینکه یک معامله‌گر بازار رمزارزها بتواند در یک زمان به بازارهای مختلف دسترسی داشته باشد و بتواند روی رمزارزهای متنوع‌تری سرمایه‌گذاری کند، از جمله موارد مثبتی است که یک اکسچنج می‌تواند در اختیار کاربرانش قرار دهد. علاوه بر تنوع رمزارزهای پشتیبانی شده، تنوع بازار هم مهم است. به این معنا که علاوه بر بازار رمزارز/تتر، بتوان رمزارزها را مستقیما به فیات یا پول رسمی تبدیل کرد. وجود بازارهای جفت رمزارزی مثل بیت‌کوین/اتریوم از دیگر ویژگی‌های مثبت به حساب می‌آید.

 

فاکتور شماره 10: پشتیبانی بهتر 
حرفه‌ای‌ترین تریدرها ممکن است روزی کارشان به پشتیبانی پلتفرم‌های رمزارزی گره بخورد. پشتیبانی قوی‌تر که بتواند در زمان کمتری، با بهترین لحن، مشکل کاربر را حل کند، می‌تواند به عنوان برگ برنده یک اکسچنج محسوب شود. اتصال به پشتیبانی از جمله چت آنلاین، ثبت تیکت، ارسال ایمیل و همچنین تماس تلفنی از روش‌های مختلف پشتیبانی در پلتفرم‌های رمزارزی است. باتوجه به 24ساعته بودن بازار رمزارزها، لازم است تا پشتیبانی اکسچنج‌ها هم 24ساعته باشد.

 

کدخبر: ۵۵۲۰۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر