کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۷۱
تاریخ خبر:

مهرش هست‌ کاش پول خریدش برسد!

مهرش هست‌ کاش پول خریدش برسد!

گزارشی از بودجه مورد نیاز برای خرید واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف کشور.

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌ بازار مسکن در روزهای آخر سال کمی رونق می‌گیرد. به‌هرحال آنهایی که پولشان را جمع کرده‌اند تا هرطور شده برای خودشان سرپناهی تهیه کنند نباید منتظر سال جدید بمانند به‌خصوص اینکه فروشنده‌های پول لازم درست مثل خودشان دست به هر کاری می‌زنند تا پول نقد دریافت کنند.

 

واحدهای مسکن مهر با توجه به قیمت پایینشان در اغلب نقاط کشور مورد توجه هستند. متوسط قیمت این واحدها با وسعت ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع یک تا 8/1میلیارد تومان است. پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید واقع شده‌اند و حداقل ۲۰ کیلومتر و حداکثر ۶۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارند. با این حساب قبل از هر اقدامی باید بدانید روزانه حداقل نیم‌ساعت و حداکثر یک ساعت در راه خواهید بود.

 

میانگین قیمت واحدهای مسکن مهر تهران با امکاناتی از قبیل آسانسور، انباری و پارکینگ، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و در کرج عدد میانگین به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد. مسکن مهر در مشهد، قیمت مناسب‌تری دارد و واحدهای زیر یک میلیارد تومان هم جزو گزینه‌ها دیده می‌شوند. قیمت‌ واحد مسکن مهر در تبریز به‌طور متوسط 1/1 تا 1/3میلیارد تومان است. واحدهای مسکن مهر اصفهان و شیراز گران‌تر هستند و گاهی باید اندازه واحدی مشابه در تهران برای خریدشان پول پرداخت کنید.

 

‌تهران؛‌ متوسط قیمت 1/8میلیارد 
مسکن مهر در تهران بیشتر در اطراف پایتخت متمرکز شده است. اغلب این شهرها در فاصله کمتر از یک ساعت با تهران قرار دارند و با این حساب رفت‌وآمد به چنین شهری کار دشواری برای افرادی که در پایتخت کار می‌کنند نیست. بیشتر آگهی‌های مربوط به فروش خانه‌های مرتبط با مسکن مهر، مربوط به شهرجدید پردیس است.

 

در پردیس کوزو که به ساختمان‌های ساخت ترکیه مشهور است، واحدی ۸۷ متری و نوساز که جزو مسکن مهر به حساب می‌آید، یک میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان فروخته می‌شود. این واحد مسکونی در طبقه همکف قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است و تنها ۲۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. این خانه در برجی ۱۴ طبقه و پر واحد قرار گرفته.

 

در فاز ۱۱ که قیمت کمی گران‌تر است، برای اینکه بتوانید واحدی ۸۵ متری و دوخوابه بخرید که یک‌سال قبل ساخته شده، باید خودتان را برای پرداخت دو میلیارد تومان آماده کنید. این خانه در طبقه سیزدهم یک برج قرار گرفته و دارای امکانات کامل است. در فاز هشت هم واحدی مشابه آگهی شده که از نظر قیمت هم همین حدود است. با این تفاوت که ساخت واحد به تازگی تمام شده و خانه در طبقه سوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته است.

 

در قیامدشت با دو میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۸۰ متری که هشت سال قبل ساخته شده را تهیه کنید که در طبقه دوم ساختمان پنج طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است.

 

تصاویر آگهی می‌گویند خانه از نظر معماری داخلی حرفی برای گفتن ندارد و از کمبود نور رنج می‌برد. یک واحد دیگر مسکن مهر که آن‌هم در قیامدشت قرار گرفته، یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و هفت سال ساخت است. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و فول امکانات است و در ضدسرقت و آیفون تصویری و ... دارد.

 

کرج؛ متوسط قیمت 1/3میلیارد  
مسکن مهر در محله ماهدشت البرز و در اطراف کرج قرار گرفته است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکز خرید و درمانی قرار دارد و دسترسی قابل قبولی به خود شهر کرج دارد. در بین آگهی‌های مسکن مهر کرج، واحدی ۸۰ متری و کلیدنخورده دیده می‌شود که یک میلیارد و ۳۷۰میلیون تومان قیمت دارد.

 

این واحد در طبقه اول قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ و تراس است. خانه موردنظر ما دوخوابه است و نور نسبتا خوبی دارد. واحدی ۸۶ متری در همان حوالی که سال ۱۳۹۶ ساخته شده و دوخوابه است، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این واحد در طبقه دوم قرار گرفته و موقعیت مکانی خوبی دارد.

 

واحد موردنظر ما دارای امکانات کامل است و به داروخانه و مراکز درمانی و نانوایی نزدیک است. از نظر معماری داخلی هم این خانه با سلیقه ساخته شده است. اگر بخواهید خانه‌ای با وسعت ۸۵ متری و دو خوابه از میان واحدهای مربوط به مسکن مهر در شهرک پیام ماهددشت بخرید، باید یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان هزینه کنید.

 

این خانه در طبقه چهارم ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و آیفون تصویری و در ضد سرقت دارد و ۱۰سال پیش ساخته شده است. با یک میلیارد و ۳۲۰میلیون تومان می‌توانید واحدی مربوط به مسکن مهر بخرید که ۸۰ متری و دو خوابه و فول امکانات است و در طبقه اول قرار گرفته. این واحد نور خوبی دارد و دسترسی به امکانات رفاهی آن هم قابل قبول است.

 

مشهد؛ متوسط قیمت ۷۰۰ میلیون 
مسکن مهر در مشهد در شهرهای جدیدی مانند بینالود و گلبهار قرار گرفته. هر دو این شهرهای جدید در فاصله حدودا یک ساعته با شهر مشهد قرار گرفته‌اند. تعداد واحدهای مربوط به مسکن مهر که برای فروش گذاشته شده باشند، چندان زیاد نیست. در شهر بینالود با پرداخت ۴۵۰میلیون تومان می‌توانید یک واحد مسکونی مرتبط با مسکن مهر بخرید که سال ۱۳۹۷ ساخته شده و ۷۵ متر وسعت دارد.

 

این خانه یک‌خوابه است و از نظر معماری داخلی تعریفی ندارد. با این حال دارای امکانات کامل یعنی آسانسور، انباری و پارکینگ است و در طبقه سوم قرار گرفته. شما می‌توانید با ۷۵۵ میلیون تومان در همین شهر خانه‌ای ۸۵ متری و دوخوابه بخرید که سال ۱۳۹۹ ساخته شده و در طبقه دوم قرار گرفته است. این خانه دارای امکاناتی مانند آسانسور و پارکینگ و انباری است و نور خوبی دارد و دسترسی‌های آن مناسب توصیف شده.

 

در شهر جدید گلبهار اگر ۹۷۰ میلیون تومان پول داشته باشید، می‌توانید واحدی ۸۰ متری و هشت سال ساخت را که دوخوابه است بخرید. این خانه در طبقه دوم ساختمانی فول امکانات قرار گرفته است و تراس تقریبا بزرگی دارد. واحدی دیگر در همان حوالی آگهی شده که ۱۰ سال قبل ساخته شده و ۸۶ متری است. این واحد دوخوابه است و برای خریدش باید ۸۵۰میلیون تومان پول داشته باشید. خانه کمی معماری قدیمی دارد و بازسازی نشده با این حال دارای نور خوب و تراس است.

 

تبریز؛ متوسط قیمت ۱/۱میلیارد 
مسکن مهر در شهر جدید سهند قرار گرفته و ۲۰ کیلومتر یعنی حدود نیم ساعت با تبریز فاصله دارد. بیشتر واحدهای آگهی شده در مسکن مهر این شهر مربوط به فاز دو و سه سهند است. برای اینکه بتوانید در این شهر جدید واحدی ۸۵ متری و دوخوابه بخرید که دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و هشت سال قبل ساخته شده به یک میلیارد و ۱۷۰میلیون تومان پول نیاز دارید.

 

این خانه معماری جالبی دارد که البته ممکن است با هر سلیقه‌ای جور در نیاید. اما وجود پنجره‌های زیاد و تراس ممکن است بتواند این مسئله را جبران کند. واحد دیگری در همین فاز با قیمت یک میلیارد و ۷۰میلیون تومان آگهی شده که ۸۶ متری و پنج سال ساخت است. این خانه فول امکانات بوده و در طبقه دوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته است و دسترسی خوبی به اتوبان و مراکز خرید و ... دارد. یک گزینه که ما در بین آگهی‌ها به آن برخوردیم و پنجره‌های بزرگ و معماری داخلی مناسبی دارد، ۸۶ متری و ساخت سال ۱۳۸۶ است و با قیمت ۹۳۵میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

واحدی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم در طبقه پنج قرار گرفته و دارای آسانسور و انباری و پارکینگ است. در فاز یک سهند با ۸۹۰ میلیون تومان می‌شود واحدی ۸۰ متری و هشت سال ساخت خرید که دوخوابه است و در طبقه پنجم قرار گرفته. این واحد دارای آسانسور و پارکینگ است. در فاز دو قیمت خانه ۸۵ متری و هفت سال ساخت و دوخوابه که دارای امکانات کامل است،  یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان تعیین شده. این واحد نور چندانی ندارد و در عوض از تراس برخوردار است.

 

شیراز؛ متوسط قیمت 1/5میلیارد 
مسکن مهر در شیراز در مناطق لپویی و صدرا قرار گرفته که هر دو از شهرهای جدید با فاصله کمتر از یک ساعت نسبت به خود شیراز قرار گرفته‌اند. قیمت واحدهای مسکن مهر در لپویی به‌طرز چشمگیری کمتر از شهر صدراست. اگر بخواهید در شهر صدرا یک واحد ۸۵ متری را بخرید که دو اتاق خواب دارد و سال ۱۳۹۵ ساخته شده، باید یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان هزینه کنید.

 

این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و در طبقه اول قرار گرفته. وجود کمددیواری در هر دو اتاق و تراس جزو مزیت‌های چنین واحدی در نظر گرفته می‌شود. با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانید خانه‌ای باوسعت ۹۸ متر و دوخوابه بخرید که در طبقه دوم ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و فول امکانات است. این واحد نور زیاد و در ضدسرقت دارد و دسترسی ساختمان به امکانات رفاهی خوب توصیف شده.

 

اگر در شهر صدرا دنبال واحد ۱۰۰ متری و دوخوابه باشید، واحدی پنج سال ساخت با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان انتظار شما را می‌کشد. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و فول امکانات است. آپارتمانی ۹۶ متری در لپویی که دو اتاق دارد و نورش خوب است به قیمت یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان آگهی شده.

 

این خانه در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. در همان ناحیه می‌توانید با یک میلیارد و ۱۷۰میلیون تومان یک خانه ۸۷متری و دو سال ساخت و دوخوابه بخرید که در طبقه دوم واقع شده و فول امکانات است و نورش هم شما را راضی نگه می‌دارد.

 

اصفهان؛ متوسط قیمت 1/5میلیارد 
شهر بهارستان یا مسکن مهر اصفهان  در ۳۱کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان قرار دارد. بهارستان درکنار قلعه شور،کبوتر آبا و رشته‌کوه کم‌ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته‌است و ۴۰ دقیقه با خود اصفهان فاصله دارد. تعداد واحدهایی که این روزها در بهارستان برای فروش گذاشته شده‌اند زیاد نیست.

 

البته در فولادشهر هم می‌توان واحدهای مسکن مهر را برای خرید پیدا کرد. برای خرید یک خانه ۹۶متری و دوخوابه در بهارستان، به یک میلیارد و ۷۹۰میلیون تومان پول نیاز دارید. این واحد مسکونی در طبقه چهارم قرار گرفته و دارای امکانات کاملی از قبیل آسانسور، انباری و پارکینگ و تراس است و معماری داخلی قابل قبولی دارد. در همان منطقه با پرداخت یک میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان می‌توانید سراغ واحدی ۸۵ متری و هفت ساله بروید که دو اتاق دارد و فول امکانات است.

 

 این خانه در طبقه اول قرار گرفته. اگر خانه‌ای با همین سن و سال اما ۸۰ متری را بخواهید که تراس و آسانسور، انباری و پارکینگ و معماری داخلی شیکی دارد باید دو میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان هزینه کنید. موقعیت و دسترسی این خانه بسیار خوب توصیف شده. در فولادشهر با یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان می‌شود یک واحد مسکن مهر ۹۰ متری را خرید که فول امکانات است و در طبقه چهارم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته.

 

معماری داخلی این واحد دوخوابه چندان جالب نیست و با وجود اینکه سال ۹۵ ساخته شده، قدیمی‌تر به نظر می‌‌رسد. یکی دیگر از خانه‌های مسکن مهر بهارستان، با قیمت یک میلیارد و ۷۹۰میلیون تومان آگهی شده که ۸۵ متری و ساخت سال ۱۳۸۵ است و دو اتاق خواب دارد. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۷۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر