کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۲۸۱
تاریخ خبر:

بهترین کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال

بهترین کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال

امکانات و قابلیت‌های هر کیف متفاوت است و بسته به نیازهای خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌ کیف پول‌‌های دیجیتال از روش‌های مختلفی برای تضمین امنیت دارایی‌های کاربران استفاده می‌کنند. کیف پول زنگو که یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای اندروید است، روش محاسبه چندجانبه و احراز هویت سه‌عاملی را برای افزایش امنیت به کار می‌گیرد.

 

کیف پول سیف پل با امتیاز 4/6در گوگل پلی استور یکی از بالاترین امتیازات را بین تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال دارد اما کوین بیس والت و تراست والت و متامسک بیش از ۱۰ میلیون بار از گوگل پلی استور دانلود شده‌اند و رکورددار بیشترین میزان دانلود هستند. لابد به‌خاطر کاربری ساده‌ و طراحی کابردی بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند. 

 

ازآنجاکه کشورمان اغلب در فهرست تحریم کشورها قرار دارد، کیف پول‌هایی برای کاربران ایرانی بهترین هستند که امانی نباشند. اکسودوس، اتمیک، کوینومی، تراست والت و ترزور از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ما ایرانی‌ها هستند اما در دنیا کیف پول‌های سخت‌افزاری آفلاین یا سرد را امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌شناسند.

 

ترزور مدل T یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار است. کیف پول‌های لجر نانو X و نانو S هم از نظر امنیت و قیمت مناسب هستند. اگر هنوز نمی‌دانید کیف پول ارز دیجیتال چیست و چرا برای ورود به دنیای پررمز و راز ارزدیجیتال به یکی از آنها نیازمندیم، باید بگوییم سرمایه‌گذاران برای نگهداری دارایی خود در قالب ارز دیجیتال، حتما باید یک کیف پول داشته باشند.

 

تصویر این کیف پول‌ها را باید در ذهن خود چیزی متفاوت از کیف پول‌های کلاسیک تجسم کنید. کیف پول ارز دیجیتال در قالب نرم‌افزارهای موبایل یا کامپیوتر طراحی می‌شود و در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. کیف پول‌‌های ارز دیجیتال با توجه به مواردی مثل امنیت و رابط کاربری طبقه‌بندی می‌شوند و کاربران سراغشان می‌روند. 12 کیف پول برتر ارز دیجیتال در پایان سال 2023 میلادی به شکل زیر فهرست شده‌اند.

 

‌تراست والت 
تراست والت یک کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید است که از ۹ میلیون ارز دیجیتال و توکن غیرمثلی (از جمله بیت کوین) پشتیبانی می‌کند. یکی از مزیت‌های تراست والت این است که صرافی محبوب بایننس آن را توسعه داده است. بااینکه این کیف پول غیرمتمرکز است، اما رابط کاربری ساده‌ای دارد و کاربرپسند است. از معایب تراست والت می‌توان به پشتیبانی ضعیف آن اشاره کرد. 

امتیاز: 4/5- تعداد دانلود: بیش از ۱۰ میلیون بار

 

 اکسودوس 
اکسودوس کیف پول محبوبی است که بیش از ۳۱۰ ارز دیجیتال را  پشتیبانی می‌کند. مزیت‌های اصلی اکسودوس سادگی، پشتیبانی ۲۴ساعته و سازگاری با کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند. از معایب این کیف پول محبوب می‌توان به کمبود احراز هویت دوعاملی اشاره کرد. اکسودوس هم برای تازه‌‌کارها و هم برای کاربران حرفه‌ای‌تر مناسب است. این کیف پول رایگان است.

امتیاز: 4/5- تعداد دانلود: بیش از یک میلیون بار

 

کوینومی 
کوینومی یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و ادعا می‌کند تابه‌حال هک نشده است. کوینومی در دسته کیف پول‌های چندزنجیره‌ای قرار می‌گیرد و از بیت کوین، اتریوم، و بیش از هزار و ۱۰۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. از دیگر مزایای کوینومی می‌توان به امنیت بالا، داشتن زبان‌های مختلف و پشتیبانی ۲۴ساعته اشاره کرد. این کیف پول کاملا رایگان است و خرید بیت کوین در آن با استفاده از دبیت کارد امکان‌پذیر است.

امتیاز: 3/7-  تعداد دانلود: بیش از یک میلیون بار

 

مای‌سلیوم 
مای‌سلیوم هم یک کیف پول بسیار قدیمی بیت کوین است که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد. مای‌سلیوم در سال ۲۰۱۴ عنوان بهترین نرم‌افزار موبایلی را از شرکت Blockchain.com دریافت کرد. یکی از مزایای مای‌سلیوم منبع‌باز بودن آن است.


کاربرانی که دانش فنی کافی دارند می‌توانند کد مای‌سلیوم را بررسی کنند و باگ‌های احتمالی را پیدا کنند. این کیف پول همچنین رابط کاربری خوبی دارد و از نظر امنیت عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. مای‌سلیوم تابه‌حال هک نشده است. مای‌سلیوم از بیت کوین، اتریوم، فایو و توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نسخه تحت‌وب ندارد.

امتیاز: 3/7- تعداد دانلود: بیش از یک میلیون بار


الکتروم 
الکتروم کیف پولی است که تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای کاربران تازه‌وارد بیت کوین گزینه مناسبی است. پشتیبانی‌نکردن آن از سایر ارزهای دیجیتال را می‌توان جزو معایب آن دانست.

امتیاز: 3/4- تعداد دانلود: بیش از ۵۰۰ هزار بار

 

متامسک 
متامسک کیف پول محبوب و معروفی است که از ابتدا به‌عنوان افزونه مرورگر عرضه شد و گزینه بسیار مناسبی برای تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز و انجام تراکنش‌های وب ۳ بود. نسخه نرم‌افزاری این کیف پول در سپتامبر ۲۰۲۰ برای دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شد. تعداد بالای دانلود اپلیکیشن متامسک از گوگل پلی استور نشان‌دهنده محبوبیت این کیف پول در بین کاربران است.


بااین‌حال، متامسک تنها از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند و این مسئله را شاید بتوان نقطه ‌ضعف آن دانست. متامسک حتی از بیت کوین هم پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین از این کیف پول تنها می‌توانید برای ذخیره‌سازی اتریوم و همه توکن‌های فعال روی اتریوم (از جمله توکن‌های ERC20) استفاده کنید.

امتیاز: 4/5- تعداد دانلود: بیش از ۱۰ میلیون بار


سیف پل 
سیف پل هم جزو کیف پول‌هایی است که در مدت کوتاهی در بین کاربران ارزهای دیجیتال محبوب شد. این کیف پول راحتی و امنیت را به‌خوبی ادغام کرده و همین مسئله یکی از دلایل محبوبیت آن است.

سیف پل جزو معدود کیف پول‌هایی است که علاوه‌بر نرم‌افزار و افزونه مرورگر، در قالب کیف پول سخت‌‌افزاری هم ارائه شده است. کیف پول سخت‌افزاری سیف پل در دو مدل S1  با قیمت 50 دلار و X1 با قیمت 70 دلار موجود است. تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده در سیف پل بسیار زیاد است، به‌طوری که بعید به نظر می‌رسد برای نگهداری کوین‌ها و توکن‌های جدید در این کیف پول با مشکل مواجه شوید.

امتیاز: 4/6 -تعداد دانلود: بیش از یک میلیون بار


کوین بیس 
کوین بیس در فضای ارزهای دیجیتال نام آشنایی است. کیف پول کوین بیس کیف پولی ساده و کاربرپسند با قابلیت اتصال به پلتفرم صرافی محبوب کوین بیس است. باید اشاره کنیم که برای استفاده از کیف پول کوین بیس، نیازی به ثبت‌نام در صرافی کوین بیس ندارید.


کیف پول کوین بیس ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که آن را به گزینه مناسبی برای کاربران ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. از برخی از این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی از وب ۳، پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز، و پشتیبانی از هزاران ارز و توکن دیجیتال اشاره کرد.

امتیاز: 4/5 -تعداد دانلود: بیش از ۱۰ میلیون بار


 ای‌تورو 
ای‌تورو هم به‌عنوان یک کیف پول ارز دیجیتال و هم به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی عمل می‌کند. کاربران با استفاده از کارت اعتباری می‌توانند از ای‌تورو بیت کوین بخرند و سپس بیت کوین‌های خود را در همین پلتفرم نگهداری کنند. ای‌تورو از بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول سیستم امنیتی قوی‌ دارد که خیال شما را بابت امنیت دارایی‌های دیجیتال شما راحت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های بارز آن می‌توان به سرویس بازیابی کلید خصوصی و آدرس‌های آن‌چین اشاره کرد.

امتیاز: 2/5-  تعداد دانلود: بیش از ۱۰۰ هزار بار


اج 
اج کیف پول ساده‌ای است که امکان ارسال، دریافت، نگهداری و معامله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. از مزایای آن می‌توان به پشتیبانی از ارزهای مختلف، پشتیبانی مشتریان فوق‌العاده، امکان بازیابی کیف پول بدون عبارت بازیابی، و احراز هویت دوعاملی اشاره کرد.

امتیاز: 4/1 -تعداد دانلود: بیش از ۵۰۰ هزار بار


زنگو 
زنگو یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال موجود است. استفاده از روش محاسبه چندجانبه این کیف پول، نیاز به عبارت بازیابی را از بین می‌برد. در این مدل، شما و سرورهای زنگو هرکدام یک کلید عبور دارید. زنگو کلید عبور شما را نمی‌داند و بالعکس اما کلیدهای عبور طوری طراحی شده‌اند که در ترکیب با هم کلیدی را تولید می‌کنند که دسترسی شما به کیف پولتان را ممکن می‌کند. از دیگر ویژگی‌های امنیتی زنگو می‌توان به احراز هویت سه‌عاملی اشاره کرد. زنگو همچنین به‌خاطر پشتیبانی مشتریان قوی خود شناخته‌شده است.

امتیاز: 4/4 -تعداد دانلود: بیش از ۵۰۰ هزار بار


بیت کوین دات کام 
بیت کوین دات کام، خود را اولین کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین برای اندروید می‌داند. هیچ‌کس نمی‌تواند این ادعا را با قاطعیت تایید یا رد کند. بااین‌حال، تعداد دفعات دانلود این کیف پول در پلی‌استور خود گواهی بر قدیمی‌بودن و تعداد زیاد کاربران آن است. 

امتیاز پلی‌استور: ۴- تعداد دانلود: بیش از پنج میلیون بار

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۲۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر