کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۸۲۶
تاریخ خبر:

قاتلان پول بی‌زبان

قاتلان پول  بی‌زبان

پشت سر محصولات پرفروش بازار لوازم خانگی‌ چه حر‌ف‌هایی می‌زنند؟

روزنامه هفت صبح، گروه بازار|  یکی از راه‌های خرید لوازم خانگی با کیفیت این است که از تجربه یا نظر کسانی که قبل از ما دستگاهی را خریده‌اند، استفاده کرده و مدل‌های پرطرفدار را انتخاب کنیم و با توجه به بودجه‌ای که داریم خرید معقول‌تری داشته باشیم. اما همیشه پرفروش‌ترین گزینه‌هایی که در بازار وجود دارند، بهترین گزینه‌ها نیستند.

 

خیلی اوقات در بین پرفروش‌ها دستگاه‌های ارزان‌قیمت اما با کیفیت نه‌چندان خوب، در بالای فهرست‌ها قرار می‌گیرند. رجوع به نظرات خریداران در سایت‌های فروش آنلاین می‌تواند یک راه کم‌خطر برای دانستن بیشتر در موردمحصولات پرفروش باشد. مثلا ممکن است ظاهر یک یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید که ظریف و مدرن است چشمتان را بگیرد و وقتی نام آن را در فهرست پرفروش‌ها می‌بینید وسوسه شوید تا فوری سفارشش دهید.

 

اما پس از خواندن نظرات متوجه می‌شوید که خریداران قبلی بابت جای بسیار کم و کیفیت نسبتا پایین این دستگاه یا خدمات پس‌از فروش ناکارآمد شکایت دارند. ممکن است شما هنگام سفارش یک مایکروویو از برندی مشهور، با رجوع به اظهارنظر خریداران متوجه شوید که دستگاه گریل آن خوب کار نمی‌کند و مایکروویو حتی در هنگام گرم کردن غذا هم کارش را درست انجام نمی‌دهد.

 

این نمونه‌ها کم نیستند. معمولا پشت سر دستگاه‌های پرفروش حرف زیاد است و نظرات منفی که زیاد تکرار می‌شوند، نشان می‌دهند که یک ایرادی در کار است و باید قبل از اینکه دکمه سفارش کالا را فشار بدهید، کالاهای دیگر را یک نگاه اساسی بیندازید. 

 

‌یخچال فریزرسایدبای‌ساید؛ متوسط قیمت 40 میلیون 
یخچال‌فریزرهای ساید‌بای‌ساید جمع‌وجور تولید جی‌پلاس یکی از پرطرفدارترین ساید‌های بازار هستند. به‌نظر می‌رسد قیمت مناسب این مدل‌ 28 فوتی که هر سال با یک نام جدید اما با همان امکانات قبل به بازار عرضه می‌شود، دلیل استقبال خریداران باشد. با وجود اینکه یخچال فریزرGSS-M7525W فروش خوبی دارد اما یک ساید‌بای‌ساید با جای کم است که یخساز اتومات ندارد.

 

نگاهی به نظر خریداران ساید‌بای‌ساید 28 فوتی، باعث می‌شود بدانیم در هنگام سفارش چنین یخچال‌فریزری ممکن است با چه مسائلی روبه‌رو شویم. مثلا کاربری که سایدبای‌ساید را آنلاین خریده نوشته است با استفاده از نظر کاربران و قیمت مناسب نسبت به نمایندگی خرید مناسبی بود، فقط موقع تحویل در طبقات و رفتار تحویلدار با مشکل روبه‌رو بودیم.

 

یک خریدار دیگر هم نظر مشابهی دارد و گفته موقع تحویل گرفتن خرید، متوجه شده که کسی حاضر نیست آن را تا طبقه بالا حمل کند. برخی دیگر از کاربران نوشته‌اند عکس‌های داخل سایت‌های واسطه و حتی خود برند، از داخل محصول نیست و آنها موقع خرید درست نمی‌دانستند که در داخل یخچال‌فریزر ساید‌بای‌سایدشان چه می‌گذرد.

 

آنها از ناقص بودن اطلاعات در سایت‌های فروش آنلاین هم شکایت داشته‌اند. این مدل آبریز دستی دارد اما در نظرها آمده که یک عدد فیلتر تصفیه آب دارد که آب را کامل تصفیه نمی‌کند. خریدار دیگری نوشته اگر عکس‌ها نشان می‌دادند که یخچال فریزرGSS-M7525W چقدر کم جا است، ممکن نبود آن را بخرد. قیمت ساید‌بای‌ساید کوچک و محبوب جی‌پلاس در بازار بین 34 تا 38 میلیون تومان است. دوو مدل DS-3020MW از نظر ظاهر و فضا، یک ساید‌بای‌ساید کامل و جادار است.

 

اما به نظر خریداران این مدل 29 فوتی و 49 میلیون تومانی هم که نگاه کنید، متوجه می‌شوید که کم و کاست‌های این مدل چه هستند. مثلا یک خریدار نوشته یخچال نسبتا جا دار است و اگر جمعیت‌تان کم باشد و مهمان نداشته باشید، احتمالا کافی خواهند بود. ولی اگر فکر می‌کنید با این پول و بدنه نسبتا بزرگ با یک ساید‌بای‌ساید با ظرفیت بالا طرف هستید، ناامید می‌شوید.

 

کاربر دیگری نوشته قسمت بار برای من کاربرد نداشت و بیشتر زیبایی ظاهر بود. فرد دیگری که حسابی از خریدش عصبانی است نوشته در یخچال‌فریزری که برای ما آوردند ضربه خورده بود، به پشتیبانی زنگ زدیم و آنها در قبلی را با یک در دست دوم جایگزین کردند. او توضیح داده بدنه مدلی که من خریدم استیل هست و اگه حساس باشید که جای انگشت روی آن نماند باید حتما رنگ سفید را انتخاب کنید. امرسان مدل RFR3292Dحدودا 57 میلیون تومان قیمت دارد و 32 فوت است.

 

در کنار خریدارانی که از داشتن این یخچال‌فریزر راضی هستند، نظرات متفاوتی هم وجود دارد. مثلا یک نفر نوشته سایدبای‌ساید را که آوردند دور تا دورش ضربه خورده بود و نصابی که آمده بود هم پیچ‌گوشتی نداشت و اگر ما هم در خانه نداشتیم، باید بدون انجام هیچ‌کاری به خانه برمی‌گشت.

 

او نوشته وقتی درخواست مرجوعی دادم پذیرفته نشد. خریدار دیگری نوشته امرسان مدل RFR3292Dبه‌نظرش زیادی پرسروصدا است و اگر خانه در سکوت باشد، حسابی اعصابش را به‌هم می‌ریزد. به نظر این کاربر ساید‌بای‌ساید امرسان به نسبت قیمتش ظاهر چندان جالب توجهی هم ندارد.


ماشین‌لباسشویی؛ متوسط قیمت 20 میلیون 
ماشین لباسشویی دوو مدل DWK-CH820C با ظرفیت هشت کیلوگرم و قیمت 16 میلیون و 220 هزار تومان یکی از مدل‌های پرطرفدار در بازار است که ظاهری کلاسیک و ساده و حتی کمی قدیمی دارد. برخی از خریداران این دستگاه از فروشگاه‌های اینترنتی از قیمت بالای حمل‌ونقل ناراضی بوده‌اند.

 

فرد دیگری نوشته نداشتن موتور گیربکسی نقطه ضعفش است و دستگاه کم صدا نیست. موتور این دستگاه تسمه‌ای است و همین موضوع باعث نارضایتی برخی از افراد شده. ماشین لباسشویی جی‌پلاس مدل GWM-L909SW با ظرفیت دیگ 9 کیلوگرمی تولید شده و اغلب خریدارانش افرادی هستند که عادت به شست‌وشوی لباس‌ها و پارچه‌های حجیم در خانه دارند.

 

این مدل پرفروش با قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. یکی از خریداران این مدل نوشته صدای دستگاه وقتی دور موتور هزار و 400 استفاده می‌شود، زیاد است و توصیه می‌کنم این کار را امتحان نکنید. کاربر عصبانی دیگری نوشته مسئول تحویل بیان کرد که بار در منزل تحویل میشه و وقتی به او گفتم که داخل سایت نوشته به طبقه حمل می‌شود، خیلی راحت گفت در سایت برای خودشان نوشته‌اند و ماشین‌لباسشویی را در کوچه تحویل داد.

 

در کنار این اعتراضات برخی هم از نظر ظاهر جی‌پلاس مدل GWM-L909SW را نپسندیدند و توقع بیشتری از آن داشتند. به نظر این افراد شرکت جی‌پلاس می‌توانست سلیقه بیشتری برای تولید این دستگاه به خرج دهد و همه چیز در ظاهر ماشین‌لباسشویی آنقدر ساده و معمولی نباشد. ایکس ویژن مدل TG72-BWبا ظرفیت هفت کیلوگرمی تولید شده است.

 

یک خریدار این مدل نوشته رنگی که انتخاب کردم ارسال نشد و مجبور شدم همان رنگ سفید را قبول کنم. کاربر دیگری توضیح داده  دستگاه را که روشن کردند یک صدای خیلی زیاد شبیه هلی کوپتر شنیدیم. فردی که برای نصب فرستاده بودند،روز اول حین نصب در برگه تحویل هم نوشت دستگاه دارای لرزش غیر طبیعی و خیلی زیاد است.

 

بعد از یک هفته پیگیری خدمات پس از فروش مادیران به ما گفتند این صدا طبیعی است و هر چقدر پیگیری کردیم تا دستگاه را عوض کنند اینکار را انجام ندادند. بلند بودن صدا را افراد دیگری هم تایید کرده‌اند و نوشته‌اند در هنگام شب برای روشن کردن ماشین‌لباسشویی به مشکل خورده‌اند. یکی دیگر از کسانی که از نظر باربری مشکل داشت نوشته من از ماشین‌لباسشویی راضی هستم ولی باربری ۲۰۰ هزار تومان جدا از هزینه ارسال اضافه از ما گرفت.

 

خریدار دیگری مشکل مشابهی داشته  و نوشته موقع خشک کردن صدای زیادی دارد. اگر پول بیشتری دارید پیشنهاد می‌کنم مدل‌های بدون تسمه را بخرید. ضمنا حواستان باشد نصاب پول اضافه نگیرد. من مجبور شدم فیلتر و دو قرص جرمگیری به قیمت ۴۰۰ هزار تومان بگیرم.

یه جورهایی آدم را مجبور می‌کنند تا آپشن‌های اضافه را بخریم. تعداد افرادی که گفته‌اند خریدشان دیر رسیده هم کم نیست و برخی هم گفته‌اند کاش شرکت تولیدکننده آنقدر که به فکر زیبایی محصول بود، به امکانات هم می‌پرداخت و محصول بی‌نقصی را با قیمت 16 میلیون و 200 هزار تومان به دست خریدار می‌رساند.

 

مایکروویو؛ متوسط قیمت هشت میلیون 
بیشتر خریداران مایکروویو حاضر نیستند بیش از 9 میلیون تومان پول پای این دستگاه بدهند و پرفروش‌ها همگی حدود هشت میلیون تومان فروخته می‌شوند. مثلا ال‌جی مدل MH8265D یک دستگاه هشت میلیون و 100 هزار تومانی بوده که از نظر ظاهر حرفی برای گفتن دارد و 42 لیتری است.

 

خریداران اینترنتی این دستگاه اغلب از عدم رسیدن به موقع خرید به دستشان شاکی هستند. فرد دیگری نوشته روی پنل دستگاه دستور پخت به جای انگلیسی، عربی نوشته شده است. خریدار دیگری که جزئی‌نگر و حرفه‌ای به‌نظر می‌رسد نوشته گریل و اوون تقریبا دکوری هستند و کارایی مناسبی ندارد.

 

تعداد نسبتا زیادی از کاربران یک سایت مشهور اینترنتی نوشته‌اند فروشنده اعلام کرده این دستگاه را تمام کرده و یک مدل مشابه با گارانتی ناشناخته را ارسال کرده است. فرد دیگری نوشته وقتی مایکروویو ال‌جی را روشن می‌کنم انگار بولدوزر را در خانه راه انداخته‌ام و صدایش سرمان را می‌برد.

 

در بین نظرات نوشته شده دو عدد المنت شبیه بخاری برقی در ته دستگاه به عنوان گریل قرارداده‌اند و وقتی شما بخواهید غذایی مانند پیتزا بپزید، فقط کنار نون برشته می‌شود و وسط پیتزا خام می‌ماند چون گرمای گریل به آن نمی‌رسد. فرد دیگری تاکید کرده گریل فقط یک لامپ کوچک است و به هیچ دردی نمی‌خورد. پاناسونیک مدل NN-ST34 با قیمت هشت میلیون و 440 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود و 25 لیتر ظرفیت دارد.

 

این مدل از نظر ظاهر قدیمی است. با خواندن نظرات خریداران متوجه می‌شویم که زبان تعدادی از دستگاه‌ها روسی است و نمی‌شود آن را به انگلیسی برگرداند. این موضوع باعث شده که خریداران عملا هیچ‌چیز از نحوه کار با مایکروویو خود متوجه نشوند. در بین نظرات یک نفر نوشته است وقتی مایکروویو را آوردند همان لحظه متوجه شدیم که دکمه استارتش کار نمی‌کند.

 

با پشتیبانی تماس گرفتیم و همان روز آمدند و دستگاه را برای تعمیر بردند و حاضر نشدند یک دستگاه نو به ما تحویل بدهند. مشکلاتی با گرم کردن غذا هم وجود دارد. یک کاربر نوشته اگر دو غذا داخل مایکروویو پاناسونیک بگذارید فقط یکی از آنها را گرم می‌کند. برای مثال اگر یک ظرف برنج و یک پیاله کوچک خورش داشته باشید، فقط برنج گرم می‌شود.

 

صفحه کنترل این دستگاه لمسی است اما به گفته تعدادی از خریداران که نظرشان را در سایت‌های فروش اینترنتی ثبت کرده‌اند مایکروویو جمع‌وجور و ارزان پاناسونیک، صفحه لمسی حساسیت کمی دارد. جی پلاس مدل GMW-M365B تولید داخل است و هشت میلیون و 400 هزارتومان فروخته می‌شود. ظرفیت این مدل 36 لیتر است.

 

تعداد زیادی از خریداران معتقدند دستگاه در مقایسه با قیمتی که دارد معمولی است. یکی از آنها نوشته محصولی که در ایران مونتاژ می‌شود، چرا باید هم قیمت محصول کره‌ای اصلی باشد که کیفیت بالاتری دارد. فرد دیگری نوشته برای گرم کردن غذا و نان کاربرد دارد اما گریل آن برای پخت غذا تعریفی ندارد و تقریبا قابل استفاده نیست. 

 

خریداری که محصول تازه به دستش رسیده از اینکه دستگاه پریز سه شاخه می‌خواسته و داخل بسته‌بندی رابط سه شاخه وجود نداشته تعجب کرده و گفته مگر این مایکروویو در داخل ایران تولید یا مونتاژ نشده است؟‌ پس چرا به جای دو شاخه، سه شاخه دارد؟ 

 

ماشین‌ظرفشویی؛ متوسط قیمت 22 میلیون 
خریداران ماشین‌ظرفشویی اغلب سراغ مدل‌هایی که بین 20 تا 23 میلیون تومان قیمت دارند می‌روند. یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار اسنوا مدل SDW-F353200 با ظرفیت 13 نفره است. ظاهر این مدل 20 میلیون و 900 هزارتومانی خیلی چنگی به دل نمی‌زند.

 

یک خریدار که دل پری دارد در سایت فروش اینترنتی در مورد این محصول نوشته متاسفانه بعد از گذشت یک ماه از خرید، کیفیت ماشین ظرفشویی اسنوا کاملا افت پیدا کرد. ظروف تمیز نمی‌شوند و جای لک آب روی آنها باقی می‌ماند، قابلمه‌ها بعد از شست‌وشوی عمیق سه و نیم ساعته کاملا چرب هستند و وقتی هنوز ظروف خشک نشده و پر از آب هستند برنامه ماشین به کار خود خاتمه می‌دهد.

 

فرد دیگری که ظرفشویی تازه به دستش رسیده نوشته بدنه ماشین خیلی ضعیف بوده و با کمی جابه‌جایی از میزان خارج می‌شود و بعد از آن در دستگاه خوب بسته نمی‌شود. زمان شست‌وشو هم بسیار زیاد است و یک نفر دیگر گفته در حد متوسط کار راه‌انداز است اما ظروفی مثل ماهیتابه صددرصد تمیز نمی‌شود. 
 

بوش مدل SMS46NW01B با قیمت 22 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود. اما تعدادی از خریداران که به جای رفتن به بازار دستگاه را اینترنتی خریده‌اند بابت ارسال دیرهنگام آن ناراضی هستند. چند نفری هم نوشته‌اند‌ متاسفانه برای فعال‌سازی گارانتی و ایاب و ذهاب باید هزینه مازاد پرداخت کرده‌اند که با تصوراتشان همخوانی نداشته. کاربر دیگری نوشته  گارانتی اعلامی با آنچه ارسال شد مغایرت داشت و فروشنده به دروغ گارانتی را اعلام کرده بود. 
 

بکو مدل DFN28424 یک ماشین‌ظرفشویی ساخت ترکیه است. بیشتر خریداران از گارانتی این محصول دل خوشی نداشته‌اند و با آن به مشکل خورده‌اند. یکی از آنها گفته دقت کنید، بارکد دستگاه با بارکد کارتن همخوانی نداشت و گارانتی هم با آنچه در سایت‌های فروش گفته شده متفاوت بود. یکی از مشکلات ظرفشویی بکو ظاهرا این است که شما را پس از اتمام شست‌وشو خبر نمی‌کند و احتمال اینکه فراموش کنید ظرف‌ها را در ماشین گذاشته‌اید زیاد است.

 

تلویزیون؛ متوسط قیمت 21 میلیون 
خریداران تلویزیون از سایزهای 55 اینچ و 40 اینچ استقبال زیادی می‌کنند.  دوو مدل DSL-55SU1710 یکی از پرفروش‌ترین‌هاست که 23 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد. اگر سری به نظرات خریداران این دستگاه بزنیم متوجه می‌شویم که برخی از خریداران با گارانتی و خدمات پس از فروش حسابی به مشکل خورده‌اند.

 

یکی از آنها نوشته وقتی دستگاه را باز کردم متوجه شدم که گوشه تلویزیون پریدگی دارد و این موضوع برای من قابل قبول نیست. درخواست داشتم که دستگاه را عوض کنند اما گفتند همینطوری هم می‌شود از تلویزیون استفاده کرد و تصویر مشکلی ندارد.

خریدار دیگری گفته متاسفانه با سه روز تاخیر و بعد از کلی پیگیری به دست ما رسید و چند روز کاملا درگیر بودیم. برخی نوشته‌اند با وجود این که در توضیحات نوشته شده بود تلویزیون دوو 4k است اما، کیفیت تصویر این تلویزیون 4k نیست. این تلویزیون این قابلیت را دارد که اگر آنتن قوی باشد، تصویر را با کیفیت 4k نشان بدهد.
 

جی پلاس مدل GTV-40PH620N سایز 40 اینچ، 11 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود. یکی از شکایت‌های خریداران نسبت به این تلویزیون کوچک، کند بودن پنل آن است که دیر بالا می‌آید و افراد را کلافه کرده است. خریداری نوشته تنها نقطه ضعف جدی آن، نداشتن هیچ دکمه کنترلی برای صدا و تعویض کانال روی خود تلویزیون است که اگر کنترل در دسترس نباشد، فقط می‌شود تلویزیون را خاموش و روشن کرد و دستگاه عملا کار نمی‌کند.
 

از دیگر گزینه‌های پر فروش بازار،‌ ایکس‌ویژن مدل 55XYU765  است که با قیمت 21 میلیون فروخته می‌شود. ظاهرا خریداران مدتی پس از خرید خود، با این تلویزیون به مشکل برخورده‌اند. یکی از آنها گفته من تلویزیون را سال قبل خریدم و یک سال نشده بک‌لایت آن سوخت و مجبور شدم آن را تعویض کنم.

یک کاربر دیگر نوشته تلویزیون شکسته به دستش رسیده و تا گارانتی و پشتیبانی مسئله را بپذیرند و عوض کنند چند روز طول کشیده و اعصابش خرد شده است. یک نفر دیگر گفته در هنگام تعویض کانال با دیلی مواجه شده و سیستم خیلی سریع نبوده است و برخی هم نوشته‌اند پشت دستگاه نسبتا سریع داغ می‌کند.

 

 

کدخبر: ۵۵۱۸۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر