کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۹۴
تاریخ خبر:

راهنمای گرفتن موجودی کارت بدون نیاز به رمز دوم

راهنمای گرفتن موجودی کارت بدون نیاز به رمز دوم

رپورتاژ آگهی| گرفتن موجودی کارت یکی از دغدغه‌های همیشگی ماست. بانک‌ها روش‌های مختلفی را برای این کار پیش روی ما گذاشته‌اند. برای مثال به تازگی و در چند سال اخیر با روی کار آمدن رمز دوم، شما به راحتی می‌توانید بیشتر کارهای بانکی خود را انجام دهید و نگران چیزی نباشید.

 

 اما گاهی ممکن است پیامک رمز دوم شما فعال نباشد یا بخواهید به روش‌های دیگر موجودی کارت خود را بگیرید.

همانطور که گفتیم راه‌های زیادی برای دریافت رمز دوم برای شما وجود دارد. اگر نخواهید از رمز دوم برای گرفتن موجودی کارت خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ روش‌های دیگر بروید.

روش‌های گرفتن موجودی کارت بدون رمز دوم

رمز دوم کارت‌های بانکی روشی است که برای گرفتن موجودی کارت، کارت به کارت، خرید شارژ و... استفاده می‌شود. علت اصلی استفاده از آن جلوگیری از سواستفاده برخی از افراد از حساب‌های بانکی بود.

اما گاهی ممکن است به رمز دوم خود دسترسی نداشته باشید و یا به هر دلیلی نخواهید از آن برای دریافت موجودی کارت خود استفاده کنید. مثلا ممکن است اینترنت نداشته باشید و موجودی گرفتن آنلاین برای شما مقدور نباشد. یعنی نتوانید وارد موبایل بانک خود شوید و موجودی کارت خود را بگیرید.

بانک‌ها روش‌های مختلفی را بری دریافت موجودی کارت برای شما در نظر گرفته‌اند.

مراجعه حضوری به ATM بانک

اولین و قدیمی‌ترین راهی که به وسیله آن می‌توانید از موجودی کارت خود با خبر باشید، مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک‌هاست. همه ما قطعا بارها این راه را امتحان کرده‌ایم و موجودی حساب خود را از این طریق به دست آورده‌ایم.

فرقی ندارد که شما کارت کدام بانک را داشته باشید و به کدام خود پرداز مراجعه کنید. زیرا از همه آن‌ها می‌توانید موجودی کارت خود را دریافت کنید. در این روش شما فقط باید رمز اول کارت خود را بدانید و با وارد کردن آن، گزینه دریافت موجودی کارت را بزنید. البته برای این کار، کارمزد ناچیزی از شما کسر خواهد شد.

تماس با تلفن بانک مورد نظر

یکی از روش‌های گرفتن موجودی کارت بدون رمز دوم، تماس با تلفن بانک مورد نظر شماست. در این روش شما باید با تلفن بانک تماس بگیرید. دقت کنید که حتما باید شماره حساب یا کارت و همچنین رمز دوم و یا رمز تلفن بانک خود را داشته باشید. سپس مراحلی که تلفن گویا بانک از شما می‌خواهد را به ترتیب انجام دهید و رمزهای خواسته شده را وارد کنید تا در نهایت میزان موجودی کارت شما اعلام شود.

برای تماس با تلفن بانک حتما پیش شماره 021 را قبل از شماره بانک وارد کنید.

لیست تلفن بانک‌های مختلف به شرح زیر است:

بانک تجارت: 81277

بانک دی: 2726

بانک سپه: 64058

بانک سینا: 82487

بانک صادرات: 09602

بانک قوامین: 84270

بانک سامان: 6422

شماره تماس بانک اقتصاد نوین: 85292

بانک پارسیان: 89111

بانک پاسارگاد: 828991111

بانک ایران زمین: 24760

بانک کارآفرین: 23640

بانک حکمت ایرانیان: 89555

بانک گردشگری: 22630345

بانک انصار: 48089

بانک توسعه تعاون: 8922

بانک قرض الحسنه مهر ایران: 8528

شماره تلفن بانک ملت: 8132

بانک کشاورزی: 09603

بانک شهر: 87611

بانک رفاه: 84043000

بانک صنعت و معدن: 23058

بانک مسکن: 64096

تلفن گویای بانک ملی: 2784

بانک سرمایه: 8254

بانک آینده: 2957

دریافت موجودی کارت با کد USSD

استفاده از کدهای USSD در انجام بسیاری از امور بانکی به شما کمک می‌کند. مثلا از طریق آن‌ها می‌توان شارژ تلفن خرید، قبوض را پرداخت کرد و انتقال وجه انجام داد. بعد از شماره‌گیری کد USSD به راحتی می‌توانید به برخی از خدمات بانکی متصل شوید. یکی دیگر از کارکردهای اصلی این کدها، دریافت موجودی کارت است. با وارد کردن این کد، به راحتی می‌توانید موجودی کارت خود را بررسی کنید. در ادامه کد USSD بانک‌های مختلف را برای شما قرار می‌دهیم.

بانک ملی ایران: #717*

بانک سپه: #756*

بانک مسکن: #737*

بانک پاسارگارد: #720*

بانک انصار: #763*

بانک آینده: #745*

بانک پارسیان: #708*

بانک حکمت ایرانیان: #765*

بانک ملت: #712*

بانک صادرات: #719*

بانک گردشگری: #764*

بانک صنعت و معدن: #711*

بانک حکمت ایرانیان: #765*

بانک دی: #766*

بانک رفاه کارگران: #729*

بانک سینا: #727*

بانک شهر: #787*

بانک کشاورزی: #789*

چرا بهتر است از رمز دوم استفاه کنیم؟

رمز دوم چند سالی است از سمت بانک مرکزی برای امنیت بیشتر تراکنش‌های بانکی در نظر گرفته شده است. بسیاری از افراد سودجو رمزهای اول را به راحتی به دست می‌آوردند و از طریق آن به اطلاعات حساب‌های بانکی دسترسی داشتند. به همین دلیل رمز دوم یک بار مصرف که فقط 2 دقیقه اعتبار دارد، در دستور کار قرار گرفت.

گرچه در این نوشته سعی کردیم روش‌های دریافت موجودی کارت بانکی بدون نیاز به رمز دوم را بیان کنیم. اما بهتر است در اسرع وقت برای گرفتن رمز دوم خود اقدام کنید. زیرا بیشتر فعالیت‌های بانکی از این طریق انجام می‌شود. با داشتن رمز دوم می‌توانید از امنیت فعالیت‌های بانکی خود نیز باخبر شوید.

همانطور که گفتیم بسیاری از ما همواره به فکر دریافت موجودی کارت خود هستیم. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد و با در دست داشتن اطلاعات مورد نیاز بانک‌ها، به راحتی می‌توان موجودی کارت را دریافت کرد. همچنین می‌توانید برای فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف خود به بانک مراجعه کنید.

 

کدخبر: ۵۵۱۷۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر