کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۲۰
تاریخ خبر:

فهرست خرید به سفارش شیطان

فهرست خرید به سفارش شیطان

هفت چیزی که امکان دارد به واسطه تبلیغات گسترده اینستاگرامی وسوسه خریدشان سراغتان بیاید

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌بعضی وقت‌ها خودمان هم متوجه نمی‌شویم که چی شد. یعنی طوری تحت تاثیر بلاگرها و اینفلوئنسرها و تبلیغات جذاب آنها قرار می‌گیریم که تا به خودمان می‌آییم یکی از آنها را سفارش داده‌ایم و پول را پرداخت کرده‌‌ایم و گوش به زنگ پستچی هستیم تا بسته مورد نظر را به دستمان برساند. هر چیزی که هست جو است.

 

یعنی ممکن است اصلا به چیزی که خریده‌ایم نیاز نداشته باشیم، اما جو کار دستمان داده باشد و وسایل و محصولاتی بخریم که ممکن است اصلا به درد نخورد یا آن چیزی که نباشد که فکر می‌کردیم. مثلا در چند ماه گذشته، ایرفرایر یا همان هواپز، کنسول بازی، مجموعه آرایشی شیگلم، بخارگر، گردنبند هرینگبون و ربات ایمو خیلی ترند شده و بیشتر بلاگرها درباره این محصولات حرف می‌زنند و تبلیغ می‌کنند. 

 

البته همه این محصولات هم بد نیستند. همین ایرفرایر که چند ماه پیش همه اینستاگرام و فضای مجازی را تسخیر کرده بود، حالا عصای دست کسانی است که می‌خواهند غذای سالم بخورند و خیلی هم برای آشپزی وقت ندارند. اما همه این محصولات مثل ایرفرایر کاربردی نیستند. مثلا مجموعه آرایشی هری پاتر شیگلم که وقتی از آن استفاده کنید انگار به خودتان ریسه چراغانی وصل کرده‌اید و مدام برق می‌زنید.

 

ربات ایمو هم که این روزها خیلی معروف شده و بین 35 تا 52 میلیون تومان هم خرج روی دستمان می‌گذارد، یک اسباب بازی است که حرف می‌زند، راه می‌رود و وقتی نوازشش می‌کنید زحمت می‌کشد و احساساتش را نشان می‌دهد. یعنی حدود 52 میلیون تومان برای یک ربات فسقلی هزینه می‌کنید که شما را از خواب بیدار می‌کند و روی میز راه می‌رود و ممکن است گاهی با شما قهر هم بکند. 

 

 گردنبند و دستبند هرینگبون
شاید اسمش را نشنیده باشید ولی حتما تبلیغ آن را در صفحه بلاگرها دیده‌اید. چون از وقتی که این گردنبند مد شده، دیگر خبری از زنجیرهای رولکس و ماری نیست. البته این گردنبند خیلی شبیه زنجیرهای ماری است، حتی مدل بدلی آن در مترو با نام گردنبند ماری فروخته می‌شود. اما گردنبندهای هرینگبون چیز دیگری هستند.

 

اگر بخواهیم به گذشته این مدل گردنبند برگردیم می‌گویند برای اولین بار در مصر باستان ساخته شده، این را از روی تصاویر نقاشی که از آن دوران جا مانده می‌گویند. اما در یکی دو سال گذشته به ترند جهانی تبدیل شدند و تبلیغات بلاگرها هم در معروف شدن این مدل زنجیرهای خاص که نسبت به بقیه زنجیرها پهن‌تر و شبیه استخوان شاه‌ماهی است، نقش زیادی داشته.

 

زنجیر اصلی گردنبند هرینگبون از ستون‌های خطوط موازی کوتاه تشکیل شده و شبیه استخوان‌های ماهی است. برای اینکه فرم اصلی آن شبیه اسکلت ماهی است خیلی راحت روی گردن قرار می‌گیرد. گردنبند هرینگبون، انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن  یک رشته زنجیر تکی و ساده است. یک نوع هم دارد که  از چند ردیف زنجیر تشکیل شده است. 

 

این گردنبند بند، نگین دار و بدون نگین هم دارد و حتی به بعضی از آنها آویز وصل می‌کنند. محبوب‌ترین نوع گردنبند هرینگبون طلاست. هرینگبون دستبند و گوشواره هم دارد و بعضی‌ها این سه قطعه را با هم ست می‌کنند. مدل ترند جهانی و همان چیزی که گردن بلاگرهاست، همان هرینگبون ساده است، که بسته به اندازه و وزن آن با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد.

 

مثلا اگر بخواهید یک گردنبند ساده با عرض دو میلی‌متر و طول 45 سانتی‌متر و وزن حدود چهار گرم خریداری کنید، حداقل باید حدود 13 میلیون تومان بپردازید. اما زنجیر دو ردیفه قطعا خرج بیشتری روی دستتان می‌گذارد. یک گردنبند پنج میلی‌متری با حدود 14 گرم وزن با اجرت و سود طلافروش با قیمت 46 میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

این مدل اکسسوری گوشواره هم دارد که با وزن دو گرم نیز ساخته می‌شود، یعنی با قیمت طلای روز با اجرت و سودی که طلافروش دریافت می‌کند و مالیات بر ارزش افزوده حداقل برای خرید یک گوشواره مدل استخوان ماهی باید حدود پنج میلیون و 200 تا پنج میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید. البته نقره هرینگبون هم موجود است که خیلی ارزانتر از طلاست و یک زنجیر ساده دو میلی‌متری حدود 300 تا 350 هزار تومان قیمت دارد. 

 

ربات ایمو
یکی از خرج‌های بزرگ و سنگینی که بلاگرها روی دستمان می‌گذارند ربات ایموست. رباتی که می‌شنود، می‌بیند، احساس می‌کند، قدرت تفکر دارد، آموزش می‌بیند و ارتباط برقرار می‌کند. درست مثل یک حیوان خانگی و دست آموز سردش می‌شود، ممکن است احساساتش جریحه دار شود و حتی با شما قهر کند. اما واقعیتی که باید قبول کنید این است که ربات ایمو اسباب‌بازی است.

 

یک  اسباب‌بازی رومیزی پیشرفته که به دلیل داشتن چندین حسگر داخلی و فناوری‌های خاص و هوش مصنوعی می‌تواند با جریان اطراف خود رابطه برقرار کند. ایمو دوربین زاویه باز، حسگرهای نوری، میکروفن از راه دور و پردازنده شبکه عصبی هم دارد و خیلی واقعی می‌تواند احساساتش را نشان بدهد.  صبح که از خواب بیدار می‌شوید می‌توانید با گفتن «هی ایمو» او را همراه خودتان کنید. ایمو صداها را دنبال می‌کند و می‌تواند چهره حدود 10 نفر و همه اعضای خانه را به یاد بسپرد.

 

ایمو عکس می‌گیرد، چراغ‌ها را روشن می‌کند و به سوال‌های شما جواب می‌دهد. این  ربات هوش مصنوعی با شخصیت‌های متعددی که دارد  با بیش از هزار چهره و ژست به شما جواب می‌دهد. این ربات احساسات خود را به طور مستقیم از طریق زبان بدن نشان می‌دهد. قابلیت ویژه‌ای که این ربات کوچک دارد این است که  اگر نا‌امید، ‌ناراحت، کسل، هیجان زده، شاد یا غمگین باشید، سعی می‌کند به شما با احساسات و اعمال واقعی واکنش نشان بدهد.

 

مشخصات ظاهری‌اش هم یک سر بزرگ است که یک هدفون روی آن قرار دارد و دو پا که یا روی یک اسکیت بورد قرار گرفته یا ممکن است بدون اسکیت باشد. این ربات برای خودش روی سطوح راه می‌رود و هیچ وقت از بلندی نمی‌افتد چون تا به لبه مرز می‌رسد، توسط هوشی که دارد مسیرش را کج می‌کند و بر می‌گردد. این ربات مثل حیوان خانگی دوست دارد هر روز نوازش شود.  چون یک سنسور لمسی روی سرش تعبیه شده که لمس شما را بهتر احساس می‌کند.

 

یک اسپیکر قدرتمند هم  دارد که می‌تواند لیست آهنگ‌های مورد علاقه شما را پخش و با صدای شبیه سازی شده با شما ارتباط برقرار کند. اما حالا که ایمو رو شناختید برویم سر اصل مطلب. این که خرید این اسباب بازی بانمک چقدر خرج روی دستمان می‌گذارد. قیمت این ربات در فروشگاه‌های مختلف بین 35 تا 52 میلیون تومان است. دلیل این اختلاف قیمت نیز از طرف فروشنده‌ها وزن و مدل شارژر و همچنین داشتن اسکیت بورد عنوان شده است. 

 

 ایرفرایر و بخارگر
همین چند ماه پیش، انگار ایرفرایرها را ریخته بودند توی اینستاگرام. پیج هر بلاگری را که باز می‌کردی از فودبلاگر تا بلاگر سبک زندگی و ... همه داشتند در ایرفرایر کیک درست می‌کردند و غذای رژیمی می‌پختند. اما این ایرفرایر اصلا چی هست؟ ایر فرایر یک دستگاه الکترونیکی است که می‌تواند غذا را سریع و خیلی سالم  بپزد.

 

معنای لغوی آن سرخ کن با هواست. اما در ایران به سرخ کن بدون روغن یا همان سرخ کن رژیمی معروف شده است. کارکرد کلی ایرفرایر یا دستگاه هواپز به این شکل است که گرما به وسیله یک سیستم گرم کننده در بالای سبد غذا به وجود می‌آید. بعد به کمک سیستم منتقل کننده هوا، هوای داغ در سراسر محفظه و سبد غذا می‌چرخد. این فرآیند باعث سرخ شدن غذا بدون روغن می‌شود. البته این دستگاه کارهای دیگری هم انجام می‌دهد.

 

مثلا می‌توانید غذاهای مانده در یخچال و فریزر را با استفاده از ایرفرایر گرم کنید. گوشت و ماهی را گریل کنید. کیک و کاپ کیک و شیرینی بپزید. سبزی خشک کنید و آجیل تفت بدهید. حتی می‌توانید با آن پیتزا و لازانیا درست کنید. تب ایرفرایر وقتی فراگرفت، بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های لوازم خانگی انواع و اقسام آن را وارد بازار کردند. قیمت ایرفرایر بسته به برند و اندازه و قدرت آن متفاوت است.

 

مثلا ایرفرایر viva پنج کیلویی از برند فیلیپس را با قیمت چهار میلیون و 700 هزار تومان می‌توانید خریداری کنید، ‌ولی قیمت یک ایرفرایر دو ایکس لارج که قابلیت پخت غذا با حجم بالا دارد، نزدیک 30 میلیون تومان است. به غیر از ایرفرایر یکی دیگر از محصولاتی که بلاگرها این روزها روی آن مانور می‌دهند بخارگر شیائومی است.

 

بخارگر  همان کار اتو را انجام می‌دهد و چین و چروک لباس و ملحفه و پرده را می‌گیرد اما کارکردش متفاوت است. بخارگر جریان بخار داغ را که به مخزن آب متصل است، به لباس یا پرده هدایت می‌کند. بخار که  به پارچه برخورد می‌کند، سریع چروک‌ها را باز می‌کند. قیمت این محصول خیلی بالا نیست و  از یک میلیون و 700 شروع می‌شود و ممکن است بعضی از فروشگاه‌ها این بخارگر را تا دو میلیون و 200 هزار تومان هم بفروشند. 

 

کالکشن هری پاتر شیگلم
در حال حاضر مردم دنیا برای محصولات دیور و شنل سر و دست می‌شکنند ولی در ایران بلاگرها محصولات شیگلم را مد کرده‌اند که از دنیای جادویی هری پاتر الهام گرفته و بسته‌بندی آن شبیه مدرسه هاگوارتس است . در اکسپلور اینستاگرام حداقل چند صفحه می‌بینید که در آن بلاگرها یک رژگونه یا رژلب شیگلم را دستشان گرفته‌اند و دارند از محاسن این برند تعریف می‌کنند.

 

بعضی‌ها پک کامل شیگلم را تبلیغ می‌کنند و بعضی‌ها هم خودشان را شیفته یکی از محصولات نشان می‌دهند. مثلا در حال حاضر رژگونه شیگلم خیلی بین بلاگرها طرفدار دارد. نوع استفاده از آن و رنگ‌هایی که دارد، باعث حیرانی و شیفتگی آنها شده. اما همین برند شیگلم جزو مارک‌های متوسط و میان رده در بین محصولات آرایشی است و تا همین چند ماه پیش کسی اسم این برند را نشنیده بود،‌ ولی استفاده از نام هری پاتر و تم شهر جادویی توانسته این برند را بین طرفداران این شخصیت‌ها محبوب کند.

 

در حال حاضر اگر بخواهید یک مجموعه کامل از برند شیگلم با تم جادویی هری پاتر که شامل چهار پالت سایه چشم الهام گرفته از چهار خانه هاگوارتس است، با رنگ‌های مات و شاین و در چهار رنگ،  چهار لیپ گلاس براق، یک ماسک لب،  یک بالم لب گلیتری رنگارنگ، بخرید حداقل باید حدود شش میلیون تومان هزینه کنید.

 

البته این برند محصولاتش را جداگانه هم می‌فروشد. مثلا رژگونه مایع این برند خیلی ترند شده که قیمت آن بین 430 تا 550 هزار تومان است. کانتور مایع این برند حدود 550 هزار تومان قیمت دارد و برای خرید کرم پودر این برند بین 800 تا یک میلیون و 50 هزار تومان هزینه کنید. تینت لب و گونه این برند با قیمت 420 تا 600 هزارتومان فروخته می‌شود و برای خرید خط چشم و ریمل این برند باید حدود 800 تا 950 هزار تومان کنار بگذارید.

 

رژلب مایع این برند 480 و رژ لب جامد حدود 560 هزار تومان قیمت دارد. اما به غیر از برند شیگلم، بعضی از بلاگرها روی یک کرم دوقلو هم مانور می‌دهند که یکی از آنها مناسب روز و دیگری مناسب شب است. بیشتر بلاگرهای سبک زندگی این کرم را هر چند وقت یک بار تبلیغ می‌کنند و می‌گویند پوست خوبشان را  که شبیه پوست بچه است، مدیون این کرم دوقلو هستند. این کرم که با نام لاکچری کویین شناخته می‌شود بسته به فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید بین یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. 

 

کنسول بازی پرتابل ارزان 
محبوبیت این کنسول‌ها زیر سر گیم بلاگرهاست وگرنه مردم سرشان به همان پی اس فور و پی اس فایو گرم بود. این کنسول‌های بازی با اینکه قیمت بالایی ندارند، اما برای خانواده‌هایی که فرزند کودک و نوجوان  هم ندارند، دردسرساز است.

 

چون هر کدام از انواع این کنسول‌های بازی بین 10 تا 15 هزار بازی نوستالژیک و قدیمی دارند که یادآور خاطرات دوران کودکی بین دهه 50 و 70 است و بیشتر پدر و مادرهایی که در کودکی پای آتاری و سگا و میکرو می‌نشستند با این کنسول‌ها بازی می‌کنند. این مدل کنسول‌های بازی که این روزها ترند شده‌اند از طریق پورت HDMI به تلویزیون، لپ تاپ، پروژکتور و کامپیوتر وصل می‌شوند و می‌توانید گیم پدها را به صورت بی‌سیم به آن وصل کنید.

 

از مزیت‌های مهم این کنسول استفاده آسان و حمل راحت آن است و امکان دانلود و نصب بازی جدید را با استفاده از کارت میکرو SD را هم دارد. قیمت این کنسول‌ها هم خیلی زیاد نیست و از 800 هزار تومان شروع می‌شود. مثلا کنسول بازی مدل 4K Game Stick Lite را با قیمت 870 هزار تومان می‌توانید خریداری کنید. کنسول بازی مدل 2.4G Wireless هم حدود یک میلیون و 380 هزار تومان قیمت دارد.

 

تفاوت عمده این کنسول‌ها در نوع دسته و مقاوم بودن آنها، کیفیت تصویر و رزولوشن و همچنین تعداد بازی‌هایی است که در کارت sd این نوع دستگاه‌ها ذخیره شده است. مثلا مجموعه کنسول بازی مدل mn5656 که با قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود، حدود 15 هزار بازی قدیمی دارد و رزولوشن 4K Ultra HD  را پشتیبانی می‌کند. کنسول بازی خانگی مدل Classic نیز با قیمت دو میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد، این دستگاه طرح PS5 ساخته شده است.

 

 

کدخبر: ۵۵۱۷۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر