کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۸۲
تاریخ خبر:

تماشا کنید | ناگفته‌هایی از مبادله پیکر شهید حججی

تماشا کنید | ناگفته‌هایی از مبادله پیکر شهید حججی

اقتصادنیوز: هشت سال بعد از شهادت شهید محسن حججی ناگفته‌هایی از مبادله پیکرش با داعش را ببینید و بشنوید

شهید محسن حججی یکی از مدافعان حرم در 18 مرداد ۱۳۹۶ در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید(منطقه مرزی بین سوریه و عراق) توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به شهادت رسید.

 

شهید حُجَجی ۲۱ تیر سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد از توابع استان اصفهان دیده به جهان گشود. مدرک تحصیلی خود را سال ۱۳۸۹ در مقطع کاردانی‌ و در رشته تکنولوژی از مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه دریافت کرد. وی سال ۱۳۹۱ عقد و بعد از دو سال ازدواج کرد و سال ۱۳۹۵ صاحب یک فرزند به نام علی شد. شهید حججی سال ۱۳۹۳ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و با رده نظامی ستوان در لشکر زرهی نجف‌اشرف حضور داشت.

 

با آغاز نبرد داعش در سوریه در سال ۲۰۱۱، حججی در محرم سال ۱۳۹۴ داوطلبانه برای مبارزه با نیروهای داعش به سوریه رفت و پس از ۴۵ روز بازگشت. او ۲۷ تیر سال ۱۳۹۶ برای دومین بار به سوریه رفت و در ۱۸مرداد همان سال در عملیاتی مستشاری در منطقه التَنْف واقع در مرز بین سوریه و عراق با حمله انتحاری داعش زخمی و به اسارت نیروهای گروه داعش درآمد و پس از ۲ روز در منطقه الولید عراق واقع در بیابان‌های جنوب استان الانبار توسط گروه تروریستی تکفیری با جدا کردن سر از پیکر مطهرش به شهادت رسید. پیکر نورانی و مطهر این شهید مدافع حرم ۶ شهریور به وطن بازگشت. خبرگزاری مهر در آستانه سالگرد شهادت این مدافع حرم، فیلمی از ناگفته های مبادله این شهید مدافع حرم منتشر کرد.

 

کدخبر: ۵۶۴۳۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر