کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۴۰۸
تاریخ خبر:

ابعاد باورنکردنی رسوایی ۳۰ تابلوی گمشده

ابعاد باورنکردنی رسوایی 30 تابلوی گمشده

بخشی از آثار گمشده موزه اما علی سر از دبی درآوردند!

بنا بر اطلاعات سایت World art Dubai ، چهارده اثر از ۳۰ اثر ارزشمند هنرمندان ایرانی که از موزه امام علی خارج شدند در کشور امارات و شهر دبی فروخته شده‌اند و از ۱۶ اثر دیگر خبری نیست.

 

روزنامه سازندگی نوشت: موزه‌ی امام علی زیرمجموعه‌ شهرداری تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، یکی از موزه‌های معتبر پایتخت است که حالا در گنجینه‌اش ۳۰ جای خالی دارد.

۳۰ اثری که ناگهان محو شده‌اند و حدود ۶ ماه از غیبت‌شان می‌گذرد. اوایل امسال یک نامه به موزه می‌رسد که طبق شنیده‌های ما یکی از مدیران (نام ایشان در دفتر روزنامه ثبت و محفوظ است) شهرداری با امضای خود به خروج ۳۰ اثر هنری برجسته مجوز داده اما ظاهراً حتی خودش هم پیگیر بازگشت آنها نیست.

وقتی ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در تازه‌ترین جلسه‌ شورا درباره این اتفاق حرف زد و خبر داد که این آثار از موزه خارج شده و برنگردانده شده‌اند و حتی ارزش یکی از آنها به تنهایی ۳۰ میلیارد تومان است، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بخشی از تابلوها- که البته ردی از آنها پیدا شده- چند ماه قبل به فروش رسیده باشند.

امانی روز یک‌شنبه در دویست‌وشصت‌ونهمین جلسه‌ شورای شهر تهران به این موضوع پرداخت و خواستار پیگیری موضوع در شورا و ارائه‌ توضیح از جانب شهرداری شد.

او همچنین گفت، آثاری از موزه خارج شده که یک مورد از آنها ۳۰ میلیارد تومان ارزش مادی داشته است. احتمالاً امانی و بسیاری از علاقه‌مندان هنر که از شنیدن این خبر بهت‌زده شدند و حتی بسیاری از رسانه‌هایی که درباره‌ اتفاقات و رویدادهای شهرداری تهران و مسائل و مصائب شهردار تهران تیتر زدند به خاطر نداشته باشند که اواخر فروردین امسال بخشی از آثار این موزه در گزارش‌های تصویری تازه‌ترین دوره‌ سالانه «World art Dubai» روی دیوار رفته بود.

به‌رغم تلاش مداوم دست‌های پشت پرده برای مسکوت ماندن موضوع، سازندگی به فهرستی از تابلوهای خارج ‌شده از موزه دست پیدا کرد. یک موسسه فرهنگی و هنری نام آثار هنرمندان زیر را از موزه به امانت گرفته است: پنج اثر از عنایت‌الله نظری‌نوری، چهار اثر از علی‌اکبر صادقی، دو اثر از هانیبال الخاص، رضا هدایت و رضوان صادق‌زاده و یک اثر از آیدین آغداشلو، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صادق تبریزی، احمد خلیلی‌فرد، خسرو خسروی، آنه محمد‌تاتاری، حبیب توحیدی، مهدی حسینی، احمد وکیلی، علی ذاکری، طاهر شیخ‌الحکما، علی شیرازی، نعمت لاله‌ای و بابک خدابنده.

 

کدخبر: ۵۶۶۴۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر