کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۳۱۰
تاریخ خبر:

آخرین وضعیت پرونده‌های «وزیر سابق کشاورزی» و «کوروش کمپانی»

آخرین وضعیت پرونده‌های «وزیر سابق کشاورزی» و «کوروش کمپانی»

وزیر سابق کشاورزی در پرونده چای دبش تفهیم اتهام شد

اصغر جهانگیر، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری با رسانه‌ها درباره آخرین وضعیت پرونده‌هایی از جمله "وزیر سابق کشاورزی"، "کوروش کمپانی"و "دوج کویین" توضیحاتی را ارائه کرد.

 

آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق کشاورزی

او در خصوص آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی گفت: در این پرونده پس از رسیدگی بدوی رأی صادر شد. ایشان به رأی اعتراض داشتند، در دادگاه تجدید نظر مجدد رسیدگی شد و رأی بدوی تأیید شد. وی از ریاست قوه قضاییه درخواست ماده 477 کردند. با موافقت رئیس قوه پرونده به معاونت قضایی ارسال شد اما در عین حال اعمال ماده 477 نسبت به پرونده رد شد و پرونده به دادسرای تهران ارجاع شد و در حال اجرای حکم است.

جهانگیر افزود: در پرونده "چای دبش" این فرد احضار و تفهیم اتهام شد و برای وی قرار تأمین صادر شد و در آن پرونده آزاد هستند.

از کوروش کمپانی چه خبر؟

جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: حدود 7 هزار نفر در این پرونده اعلام شکایت کردند و پرونده در ناحیه 5 دادسرای تهران در حال رسیدگی است. اموالی از متهم در کیش و امارات شناسایی و توقیف شد و نیز املاکی هم در اصفهان شناسایی و توقیف شد. 

وی افزود: در اجرای ماده 215 قانون مجازات به سازمان اموال تملیکی ابلاغ شده که برای فروش اموال ظرف دو ماه اقدام کند و پس از فروش اموال و اخذ وجوه مطالبات به مالباختگان پرداخت می‌شود. 

سخنگوی قوه قضاییه تأکید کرد: پرداخت مطالبات مردم دغدغه ماست و اقدامات بین‌المللی برای دستگیری متهم انجام‌ می‌شود. 

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنم مالشان را در اختیار هر کسی قرار ندهند. این موضوع هم‌ از مواردی است که مردم به امید سود بیشتر مال خود را در اختیار متهم قرار دادند و با مشکلات بعدی روبرو شدند.

 

منبع: تسنیم
کدخبر: ۵۶۳۳۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر