کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۶۱
تاریخ خبر:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار یک دستور

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار یک دستور

سرنوشت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کماکان نامعلوم است

آخرین تصمیمی هم که درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم گرفته شده، واریز مبالغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق است که مبلغ آن یک میلیون در نظر گرفته شده و قرار است بابت سه ماه، سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود. البته براساس آنچه مخبر اعلام کرده، هنوز زمان واریز آن سر نرسیده است.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله نگرانی‌های طولانی‌مدت بازنشستگان این صندوق است. هرچند توئیت داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با این محتوا «بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است.» در ابتدا خبر خوشایندی برای بازنشستگان تامین اجتماعی محسوب می‌شد، اما در ادامه مشخص شد که مخاطب توئیت منظور، بازنشستگان کشوری هستند نه بازنشستگان تامین اجتماعی.

طبق مصوبه قانون بودجه امسال که به بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره دارد، دولت مکلف است به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم در این زمینه را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

 

منبع: اقتصادآنلاین
کدخبر: ۵۶۲۱۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر