کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۹۷۶
تاریخ خبر:

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز خبر مهمی برای بازنشستگان داشت

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری خود گفت: حقوق یک بخشی از بازنشستگان توسط صندوق‌های دولتی و بخشی دیگر توسط صندوق‌های غیر دولتی پرداخت می‌شود. در قانون برنامه توسعه هفتم برای بخش‌های دولتی بودجه‌ای در نظر گرفتیم تا به صورت مداوم و بدون خلل حقوق پرداخت شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود که منابع آن در قانون بودجه امسال دیده شده است. در بودجه امسال یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه کردیم تا از این محل ۵۰ هزار میلیارد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

 

منظور تاکید کرد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد. مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و از ابتدای سال اجرایی خواهد شد.

 

خبرآنلاین نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی هم گفت: تأمین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا این موضوع اجرایی شود که در حال برگزاری جلسات هستیم تا نحوه پرداخت به این مبلغ نهایی شود.

 

معوقات پرداخت می‌شود

منظور همچنین تصریح کرد: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همسان‌سازی انجام می‌شود، البته با توجه به اینکه ممکن است منابع قابل توجهی نیاز باشد، در قانون بودجه پیش‌بینی شد تا ۱۳۰ همت از بدهی‌های قبلی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

 

کدخبر: ۵۵۹۹۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر