کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۷۱
تاریخ خبر:

اعلام یک روز به عنوان «روز تهران» در تقویم

اعلام یک روز به عنوان «روز تهران» در تقویم

انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز ‌تهران‌ از سوی شورای فرهنگ عمومی استان تهران

حجت الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی فرد، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، از انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان "روز تهران" خبر داد. وی با اشاره به نقش کلیدی ۱۲ بهمن در پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران، این روز را مناسب‌ترین گزینه برای نامگذاری به عنوان روز پایتخت دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی از انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» خبر داد و گفت: تأثیر ۱۲بهمن بر پیروزی انقلاب اسلامی و بر کسی پوشیده نیست و این روز در ایران و جهان شناخته شده و مهم است.

‌حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به نامگذاری روزی به نام «تهران» در تقویم گفت: باید روزی را برای این نامگذاری می‌شد، که در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران و کشور تعیین کننده بود.

‌وی با بیان اینکه ۱۲ بهمن برای مردم ایران و جهان شناخته شده است، گفت: یا انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز تهران دیگر نیازی نیست، در کنار آن یک پیوستی قرار دهیم، که چرا این روز انتخاب شده است، چرا که جایگاه ۱۲ بهمن برجسته و پررنگ است و ضمن احترام به سایر روزها، بهترین روز برای نامگذاری به نام روز «تهران» ۱۲ بهمن است.

 

منبع: مهر
کدخبر: ۵۶۱۱۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر