کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۱۹
تاریخ خبر:

شکر گزار باشیم؟‌ جدی؟‌

شکر گزار باشیم؟‌ جدی؟‌

درباره گفته‌های آیت‌الله علم‌‌الهدی پیرامون حمله تروریستی کرمان، استعفای گلمحمدی و بورکینافاسو.

روزنامه هفت صبح| یک: ‌45سال از عمرم را در سال‌های پس از انقلاب طی کرده‌ام. با ادبیات خاص سیاسی آشنا هستم. حسن‌نیت هم فراوان دارم. اما باز هم نمی‌توانم این جملات را درک کنم. این جملات آیت‌الله علم‌‌الهدی را می‌گویم که درباره حمله تروریستی کرمان  گفته‌اند: «شهادت این ۸۵ نفر در ظاهر رنج است، اما در باطن الطاف الهی است و همه ما برای این الطاف خداوند را شکر می‌کنیم. شکرگزاری این الطاف در انتخابات خود را نشان می‌دهد.» 

 

احساس می‌کنم یک جای کار ایراد دارد. یک مشکلی وجود دارد که به زبان نمی‌آید. نمی‌فهمم. نمی‌فهمم. یعنی ایشان از هر اتفاقی باید یک نتیجه‌گیری انجام دهند؟‌ الان باید شکر کنیم؟‌ چرا من نمی‌فهمم؟‌ شایعات زشت فضای مجازی بر مبنای چنین جملات شاذی شکل نمی‌گیرند؟ مشکل حتما از خودم هست. حتما. 

 

دو: استعفای گل‌محمدی در هفتمین اقدام از قرار بالاخره به نتیجه خواهد رسید و این سرمربی موفق، پرسپولیس را ترک می‌کند. راستش فلسفه این استعفا برای من مبهم است. پرسپولیس سی امتیاز کسب کرده و با صدر جدول فقط دو امتیاز فاصله دارد.

 

میانگین دو امتیاز برای هر بازی را دارد. مضاف بر اینکه غایبینش یعنی وحید امیری، یاسین سلمانی و پورعلی گنجی به‌تدریج بازخواهند گشت و دلخوری‌ها با کنعانی‌زادگان هم که رو به فراموشی است. تیم هم حتما در نیم‌فصل تقویت خواهد شد. این چه میراثی است که گل‌محمدی برای مربی بعدی خود خواهد گذاشت؟‌

 

مشکل طرفدارها با گل‌محمدی قهرکردن‌های متوالی‌اش بر سر مسائل مالی درجه دو بوده که معلوم نیست با مشاوره کدام فرد نزدیک، ‌گل‌محمدی این‌گونه محبوبیت و اعتبار خود را حراج کرده بود. اما حالا هم دیر نشده.

 

پرسپولیس در کورس است و با یکی دو شوک تاکتیکی و جذب دوتا بازیکن قابل‌قبول، ‌سرخ‌ها می‌توانند در کورس قهرمانی بمانند چراکه سپاهان در اضطراب بازی با الهلال و شایعات کمرشکن خانوادگی‌(!)

 

احتمالا صلابت هفته‌های هشتم تا دوازدهم را نخواهد داشت و استقلال هم در همان دربی نشان داد که برتری خاصی به پرسپولیس ندارد. جذب یک دفاع چپ و یک بازیکن دریبل‌زن ،پرسپولیس را به‌سادگی از بحران خارج خواهد کرد. گل‌محمدی تصمیمات اشتباه زیاد گرفته اما کشتی پرسپولیس هنوز تا غرق شدن فاصله بعیدی دارد. 

 

سه: این تیم بورکینافاسو که دیشب در کیش با تیم‌ملی ملاقات کرد در رده 57 فیفا قرار دارد و دهمین تیم قوی آفریقا محسوب می‌شود. تیم‌های مراکش، ‌سنگال، ‌الجرایر، مصر، تونس، ‌نیجریه، ‌کامرون، ساحل عاج و مالی در رده‌بندی فیفا جلوتر از بورکینافاسو هستند. 

 

کدخبر: ۵۵۲۳۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر