کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۴۴
تاریخ خبر:

کفش‌هایش...

کفش‌هایش...

وداع دردناک با ملیکای 23 ساله که ستاره فوتبال زنان بود

روزنامه هفت صبح| ‌صبح علی‌الطلوع سوم دی ماه، داخل تیبای سفید رنگی که در ورودی بم واژگون شده بود، سه زن بیهوش بودند. دیروز کفش‌‎های ورزشی یکی از آنها را روی تابوت گذاشتند و دور ورزشگاه بم چرخاندند.

ملیکا محمدی در 15 سالگی از لیگ فوتبال آمریکا خداحافظی کرد، رویای لژیونر شدن را داخل چمدان گذاشت و به لیگ ایران پیوست. همه این رویاها داخل همان صحنه تصادف بر اثر خواب‌آلودگی راننده تاکسی به نقطه پایان رسید.

دیروز لیگ برتر مردها با یک دقیقه سکوت شروع شد. از سکوهای مه‌گرفته انزلی‌چی‌ها صدای بلند «ملیکا روحت شاد» چشم‌های تماشاچی‌ها را قرمز و قرمزتر می‌کرد. در ادامه روز قرار بود مراسم خداحافظی دختر شیرازی را در زمین چمن برگزار کنند تا او را به خانه ببرند و به گفته دایی ملیکا از آنجا برای خاکسپاری راهی سفر آخر خود به آمریکا شود. 

 

این مرگ برای زنان فوتبالیست سنگین‌تر از این بود که هفته هفتم لیگ را ادامه دهند. همان یکشنبه بازی‌های زنان لغو شد، بلیت‌ها یکی یکی کنسل و تمام بازی‌های هفته به خاطر ملیکا عقب افتاد. این همه برنامه جا به‌جا شد که ملیکا بتواند با هم‌تیمی‌هایش در «خاتون بم»، با رقبایش در تیم‌های دیگر و خود استادیوم بزرگ فجر بم خداحافظی کند.

 

همان زمینی که اتفاقا زنان بم را فوتبالی‌تر از پیش و ملیکا را برایشان به اسم آشنایی تبدیل می‌کرد. تیر ماه سال پیش زنان «خاتون بم» در آخرین مسابقات لیگ، مردم شهر را با قهرمانی خود خوشحال کرده بودند.

 

20 روز بعد از قهرمانی در اوج گرمای تابستان چنان جشنی با تبلیغات شهرداری و کنسرت رایگان هوروش بند به همراه چرخاندن مربی روی شانه‌های بازیکنان در زمین سبز چمن گرفتند که برخلاف دنیای سوت و کور اخبار ورزش زنان، عکس‌هایش با لباس زرد رنگ در همه رسانه‌ها به راس اخبار رسید. حالا همان ورزشگاه محل وداع این بازیکن 23ساله شده بود.

 

در سانحه هولناک دو روز پیش، او همراه با دو نفر از هم‌تیمی‌هایش یعنی بهناز طاهرخانی و زهرا خواجویی سوار بر خودروی کرایه عازم بم بودند. تیبای کرایه‌ای در ورودی شهر بم، به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و  سرعت بالا واژگون شد. دو همراه او مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند، که خوشبختانه دیروز به هوش آمدند. 

 

ملیکا محمدی متولد سال 1379 در کشور آمریکا بود و در همین کشور هم تحصیل و فوتبال را آغاز کرد. ملیکا در لیگ زنان فوتبال آمریکا در پست هافبک بازی‌های زیادی برای تیم‌های باشگاهی انجام داد، اما بعد از اینکه کتایون خسرویار به عنوان سرمربی تیم جوانان زنان ایران انتخاب شد، او را به این تیم دعوت کرد.

 

ملیکا به واسطه حضور در لیگ زنان آمریکا از نظر فنی در سطح بالایی قرار داشت. او از رده زیر 13 سال با تیم ملی همراه بود و در نهایت در لیست تیم ملی قرار گرفت. این بازیکن بعد از این دعوت در فوتبال ایران ماندگار شد و با لقب صخره به عضویت تیم‌های حاضر در لیگ ایران در آمد.

 

ملیکا  برای تیم باشگاهی خود مهره مهمی محسوب می‌شد. بعد از قبول دعوت برای حضور در لیگ ایران، ابتدا یک سال در «خاتون بم» به میدان رفت و دو سال در اصفهان به فوتبالش ادامه داد و امسال دوباره به تیم بم پیوست.

 

در تیم خاتون بم و تیم ملی هافبک دفاعی و دفاع وسط تیم بود. همین چهارم آبان وقتی تیم‌های ملی فوتبال بانوان ایران و استرالیا در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 در استرالیا به مصاف هم رفتند، محمدی در لیست تیم ملی قرار داشت. 

 

این بازیکن جوان با داشتن سرعت بالا و تکنیک برتر، در زمینه پاس دادن، دریافت توپ و حرکات فنی بین همه شناخته شده بود. فهم عمیقی از بازی داشت که این فهم در آنالیز بازی به او کمک می‌کرد تا در موقعیت‌های بازی تصمیمات مناسبی بگیرد. ملیکا امیدوار بود امسال به همراه خاتون بم، به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ زنان دست پیدا کند. لیگ به پایان نرسید و برنده بازی این بار بدون ملیکا تعیین خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۵۱۹۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر