کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۹۰
تاریخ خبر:

جمع رپ فارسی در نوفل لوشاتو

جمع رپ فارسی در نوفل لوشاتو

شایع، مهیار، امیر خلوت و نسیم در سالن پردیس تئاتر شهرزاد و ورود پلیس برای کنترل اوضاع.

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| در روزهای گذشته تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد جمعیت زیادی برای دیدن یک خواننده رپ مشهور به نام شایع، روبه‌روی پردیس تئاتر شهرزاد تجمع کرده‌اند. در ادامه ویدئوهایی دست به دست شد که پلیس برای کنترل اوضاع به ماجرا ورود کرده و این خواننده نسل سوم رپ فارسی را از جمعیت دور کرده است.

 

با این حال شایع تنها رپری نبود که 28 آذرماه توجه‌ها را به خود جلب کرد بلکه امیر‌حسین ترکمان معروف به امیر خلوت، مهیار و نسیم خواننده قدیمی گروه زدبازی هم در این سالن حضور داشتند. اما ماجرا دقیقا از چه قرار بود و همه این چهره‌های زیرزمینی در خیابان نوفل لوشاتو چه می‌کردند؟

 

‌دو هفته‌ای می‌شود که تئاتری به نام «اسکرین شات» با بازیگری چندین بلاگر و اینفلوئنسر اینستاگرامی روی صحنه سالن تئاتر شهرزاد رفته است. اشکان درویشی کارگردان و تهیه کننده این تئاتر مانند چند تئاتر قبلی خود از بلاگرها و بازیگران اینستاگرامی استفاده کرده و این بار سپهر صالحی، متین امینی و نیلوفر پورحسین را به عنوان بازیگر به روی صحنه برده است.

 

با این حال همه بازیگران این تئاتر بلاگر نیستند و یک خواننده رپ و یک ورزشکار حرفه‌ای هم برای اولین بار بازیگری را با این نمایش تجربه کرده‌اند. امیرحسین ترکمان 31 ساله با نام هنری امیر خلوت بعد از حمید صفت و سینا ساعی، سومین رپر ایرانی است که به روی صحنه تئاتر رفته و حضورش در این نمایش باعث جذب مخاطبان زیادی از طرفداران رپ فارسی شده است.

 

ترکمان از جمله رپرهایی است که در سن کم و در 16 سالگی وارد این سبک موسیقی شد و اولین ترک‌های خود را منتشر کرد. یکی از اتفاقاتی که در دوره فعالیت‌های این خواننده باعث واکنش‌های زیادی شد همکاری او با پویان مختاری یکی از مدیران سایت‌های قمار و شرط بندی بود. او بعد از واکنش‌های منفی فراوان گفت برای کسب درآمد مجبور شده با او همکاری کند.  

 

تجمع در اطراف سفارت ممنوع
بنا به رسم بسیاری از تئاترها و کنسرت‌ها، نمایش «اسکرین شات» هم هرشب افراد مشهوری را به عنوان مهمان، به تئاتر خود دعوت می‌کند. 28 آذرماه از محمدرضا شایع، مهیار و نسیم دعوت شده بود تا به تماشای این نمایش طنز بنشینند. مهیار رپر و آهنگساز جوانی است که این روزها به همراه شایع یک تور جهانی گذاشته‌ و این دو تا به امروز در روسیه، ترکیه و قبرس شمالی اجرا داشته‌اند. نسیم هم سال‌ها قبل با گروه زدبازی که بسیاری از آن‌ها در ایران رفت و آمد دارند در یک آلبوم همکاری داشته است. 

 

ازدحام جمعیت بیرون سالن شهرزاد و بسته شدن خیابان یک دلیل داشت آن هم حضور شایع. شایع قبل از رفتن به تئاتر این موضوع را در اینستاگرام خود اعلام کرد و باعث شد طرفدارانش که بلیت این تئاتر را تهیه نکرده بودند برای دیدن او خودشان را به سالن شهرزاد برسانند.

 

در غیر این صورت تعداد افرادی که برای دیدن این تئاتر رفته بودند نمی‌توانستند به تنهایی چنین جمعیتی را ایجاد کنند. البته در سالن هم بعد از اعلام حضور این خواننده همهمه‌ای ایجاد شد و در آخر در حالی که شایع به همراه دیگر دست‌اندرکاران تئاتر روی صحنه ایستاده بود، یکی از آهنگ‌های او پخش شد و حاضرین با آن همخوانی کردند.

 

بعد از خارج شدن شایع از سالن شهرزاد و درحالی که می‌خواست با طرفداران خود دیدار کند و عکسی بگیرد چنان جمعیت زیاد شد که پلیس ورود کرد. چرا؟ سالن پردیس تئاتر شهرزاد در خیابان نوفل لوشاتو واقع شده و در نزدیکی آن چندین سفارت از جمله سفارت ایتالیا و فرانسه وجود دارند.

 

بعد از اینکه تصاویر سوار کردن شایع به ماشین پلیس در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد بسیاری از طرفداران گمان کردند خواننده محبوبشان دستگیر شده اما شایع و همینطور امیر خلوت با انتشار استوری این موضوع را تکذیب کردند و گفتند صرفا به دلیل وجود چند سفارت در نزدیکی سالن، پلیس آن‌ها را به خارج از آن محدوده اسکورت کرده تا جمعیت پراکنده شود.

 

بعد از اینکه ماموران پلیس شایع را در کنار اتومبیل او پیاده کردند او با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود گفت قصد داشته تا چهار، پنج صبح آنجا بماند و با همه عکس بگیرد. او همچنین با خنده گفت وقتی می‌خواسته سوار ماشین خود شود متوجه شده یک نفر چرخش را پنچر کرده است. 

 

محمدرضا شایع از جمله خواننده‌های رپی است که در ایران مانده و برای برگزاری کنسرت به خارج از کشور رفت و آمد می‌کند. این خواننده 30 ساله متولد شاه عبدالعظیم شهر ری است و اولین ترک خود را سال 1389 و در سن 17 سالگی بدون تصویری از خود و با نام مستعار شایع منتشر کرد و خیلی زود توانست مخاطب جذب کند.

 

او تا 10 سال بعد همینطور بدون اینکه نام و نشانی از خود منتشر کند به فعالیت خود ادامه داد و سرانجام در سال 98 با انتشار یک قطعه به نام «این جانب» عکسی هم از خود در فضای مجازی منتشر کرد. جالب است بدانید طرفداران رپ فارسی شایع را یکی از مودب‌ترین خواننده‌های عرصه هیپ‌هاپ می‌دانند و دادن عنوان «گنگستر» از سمت برخی رسانه‌ها به او را خنده‌دار دانسته‌اند. 

 

سارا عبدالملکی در اسکرین شات 
یکی دیگر از اتفاقات جالب این تئاتر، اولین حضور یک ورزشکار حرفه‌ای روی صحنه بود. سارا عبدالملکی عضو سابق تیم ملی راگبی زنان ایران و نایب قهرمان مسابقات پارالمپیک قایقرانی آسیا است. او در سال 94 که به عنوان مربی استعدادیاب از تهران با ماشین خود راهی کرمانشاه شده بود در مسیر از جاده منحرف شد و چپ کرد.

 

به دنبال این تصادف دست‌ها، مهره‌های کمر و جمجمه‌اش شکست و قطع نخاع شد و هزینه بالای درمان او موجب واکنش و کمک‌ چهره‌های سرشناسی مانند پرویز پرستویی، علی دایی، رضا صادقی و رامبد جوان شد. او بعد از بهبودی وارد رشته پاراقایقرانی شد و امسال توانست مدال برنز رقابت‌های هانگژو را در این رشته به دست آورد. 


 

کدخبر: ۵۵۱۷۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر