کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۰۸
تاریخ خبر:

اولین بیانیه هکرهای مدعی حمله به سامانه هوشمند سوخت

اولین بیانیه هکرهای مدعی حمله به سامانه هوشمند سوخت

معاون وزیر نفت اعلام کرد به‌زودی کلیه جایگاه‌های سوخت کشور به‌صورت آفلاین وارد مدار می‌شوند

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید سوخت‌گیری با نرخ سه هزار تومانی که نرخ آزاد بنزین است مشکلی ندارند، اما با تمهیداتی که اندیشیده شده، عرضه بنزین 1500تومانی در برخی جایگاه‌ها آغاز شده است و مردم با کارت‌های سوخت خود در این جایگاه‌ها در حال دریافت بنزین 1500تومانی هستند.

 با هماهنگی وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل، بازگشت سامانه هوشمند سوخت به مدار در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به ضرورت دقت نظر در این زمینه، ممکن است به‌تدریج و طی چند روز، سامانه هوشمند به وضعیت سابق بازگردد.

به‌گفته سالاری، علت بروز اختلال در دست بررسی است و تا زمان بازگشت سامانه هوشمند سوخت به روال سابق، بنزین آزاد به مردم عرضه خواهد شد. 

همزمان با این اتفاقات سایت جماران، بیانیه‌ منتسب به یک گروه هکری مدعی اختلال در سامانه هوشمند بنزین را منتشر کرد. این گروه خود را «گنجشک‌های درنده» نامیده‌اند و در اطلاعیه‌شان آمده با وجود اینکه توانایی مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها وجود داشت حمله سایبری به شیوه‌ای کنترل شده انجام شد تا آسیب احتمالی به خدمات اضطراری انجام نشود.

از صبح امروز دوشنبه تعدادی از جایگاه‌های سوخت تهران، قم و خراسان شمالی با اختلال مواجه شده و امکان ارائه بنزین وجود ندارد.

کدخبر: ۵۵۱۶۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر