کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۷۴۳۱۷
تاریخ خبر:

ورزش کردن عامل کاهش بروز حمله قلبی در افراد افسرده

مطالعه جدید محققان نشان می دهد افراد مبتلا به افسردگی می توانند با ورزش کردن، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.
به گزارش مهر، افراد افسرده که به لحاظ فیزیکی تحرک ندارند دارای عروق قلبی سفت تر و ملتهب تری هستند، دو عاملی که از نشانه های بروز بیماری قلبی است. اما به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، در افراد افسرده ایی که ورزش می کنند این عروق و شریان های قلبی کمتر سفت و ملتهب هستند.

دکتر «گرگ فونارو»، سرپرست تیم تحقیق، درباره یافته های این مطالعه می گوید: «افسردگی و عدم تحرک فیزیکی با افزایش احتمال بروز حوادث قلبی عروقی مرتبط است. اما همچنان مطالعات بیشتری برای میزان تاثیر ورزش بر کاهش بروز مشکلات قلبی در افراد مبتلا به افسردگی نیاز است.»

به گفته این محققان، قبلا ارتباط بین ریسک بالای بروز بیماری قلبی با سایر مشکلات فیزیکی مشخص شده است. بعلاوه افسردگی با عواقب بدتری برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامت مرتبط است.

محققان اذعان می دارند که بالغ بر ۲۰ درصد افراد بستری شده در بیمارستان به خاطر حمله قلبی، افراد افسرده هستند. از اینرو ورزش می تواند به حفظ سلامت عروق و تقویت ماهیچه های قلب آنها کمک کند.

کدخبر: ۷۴۳۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر