کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۹۵۹
تاریخ خبر:

‌مضحک‌ترین و غریب‌ترین داستان تاریخ

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | تا آخر پاییز، تصاویری‌ از تاریخ ‌معاصر همراه با پند‌و‌اندرز و حکمت ! قتل جان اف کندی از شدت مبهم بودن و مهم بودن دیگر پهلو به پهلوی کمدی‌های تاریخ می‌زند. این‌که مقتدرترین مرد جهان در سال ۱۹۶۳ ترور شود و تا امروز کسی نفهمد چرا؟‌و حتی توسط چه کسی؟

لی هاروی اسوالد یک درجه‌دار نیروی دریایی آمریکا متهم به این قتل شناخته شد. او هفتاد دقیقه بعد از ترور در یک سالن سینما دستگیر شد در حالیکه قبلش در تعقیب و گریز یک پلیس را کشته بود. او تنها دو روز در بازداشت ماند و در حالیکه اتهام قتل را قبول نمی‌کرد و خودرا فقط فریب خورده می‌دانست.

دو روز بعد از ترور، او در حال نقل و انتقال به یک بازداشتگاه توسط مالک یک کلاب خصوصی در دالاس و در جلوی چشمان پلیس کشته شد و راز قتل جان اف کندی را با خود به گور برد. آیا کسی از مرگ کندی خوشحال شد؟‌ در ظاهر نه اما در واقع مرگ کندی موجب شد تا هیات حاکمه آمریکا نفسی به راحتی بکشد. داستان کندی با مریلین مونرو که داشت به یک رسوایی بزرگ بدل می‌شد.

شکست فاجعه بار مداخله نیروهای مورد حمایت آمریکا در کوبا و داستان تحقیر کننده خلیج خوک‌ها‌،‌ امتیاز بزرگی که کندی بر سر برداشتن موشک‌های هسته‌ای از کوبا به روس‌ها داد و در ازای خالی شدن کوبا از موشک‌های هسته‌ای قبول کرد که بخشی از موشک‌های ناتو از مرز ترکیه و روسیه برچیده شوند. او در رقابت فضایی با روسیه هم عقب مانده بود و از سویی آمریکا را به تدریج در باتلاق ویتنام فرو برده بود‌.

می‌بینید‌؟ ‌اگر به تئوری توطئه معتقد باشیم دلایل برای از میان بردن کندی بیش از حد لزوم است. مرد خوش چهره آمریکایی‌،‌ نقاط ضعف فراوانی داشت. صحنه عجیب کشته شدن اسوالد در حالیکه در بازداشت پلیس است را می‌بینید‌. از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر .

کدخبر: ۲۸۲۹۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر