کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۴۷۷
تاریخ خبر:

‌محاکمه شبنم نعمت‌زاده؛ از ویلای لواسان تا‌...

روزنامه هفت صبح | ‌دختر وزیر اسبق صنعت دوشنبه هفته آینده محاکمه می‌شود .‌ این هفته شبنم نعمت‌زاده با تبدیل قرار وثیقه به بازداشت موقت، بازداشت شد. این خبر از سوی قاضی مسعودی مقام تایید شده و قرار است او دوشنبه هفته آینده در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی محاکمه شود. شبنم دختر محمدرضا نعمت‌زاده وزیر پیشین صنعت و مشاور فعلی وزیر نفت است.

خبرگزاری میزان اتهامات او را انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع عنوان کرده و نوشته: «این فرد به همراه آقای لشگری پور و شرکتی که توسعه دارویی بوده است در مظان اتهام هستند.» قاضی مسعودی مقام در گفت‌وگو با بخش‌های خبری تلویزیون همچنین اعلام کرد که میزان تخلفات متهمان این پرونده بیش از ۱۸۰میلیارد تومان است.

پیش از این یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی هم توضیح داده بود که شبنم نعمت‌زاده دو پرونده دارد؛ یکی از این پرونده‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دیگری هم ۵میلیارد تومان ارزش داشته که برای پرونده اول حکم صادر شده و تمامی انبارهای او با هزینه شخصی خودش معدوم شده.

در آن زمان گفته شده بود پرونده دوم همچنان مفتوح است. جریان این دو پرونده در مقطعی اعلام شد که یک انبار احتکار دارو کشف و مشخص شد متعلق به همین شبنم نعمت‌زاده است. افکار عمومی البته نام این شخص را با یک پرونده دیگر هم به یاد می‌آورند. در اسفند سال پیش تصاویری منتشر شد از تخریب بخشی از ویلای او در لواسان که حدود هزار متر مربع زیربنا داشت و گفته می‌شد تخلفاتی در ساخت آن رخ داده است.

محمدرضا نعمت‌زاده در واکنش به بازداشت دخترش دیروز گفت: «چند سالی است که ایشان به همراه فردی مجوز واردات دارو را ثبت کرده بودند اما الان آن فرد به دلیل بدهی‌هایی که در طول یک سال گذشته به وجود آمده فراری شده و ضرر و زیان شرکت متوجه او شده است. بیش از یک‌سال است که فروش این شرکت متوقف شده است اما شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد و مسائل را سیاسی می‌کنند اما مسئله این است که ایشان بدهکار است و باید کار کنند تا بدهی‌شان را پرداخت کنند.»

سال گذشته شبنم نعمت‌زاده در گفت‌وگویی با روزنامه شرق گفته بود که فعالیت‌های اقتصادی‌اش ارتباطی به وزارت پدرش ندارد. او در سال ۷۵ از دانشگاه شهید بهشتی فارغ‌التحصیل شده و پنج سال بیکار بوده تا اینکه در سال ۸۰ در داروخانه بیمارستان میلاد کار پیدا می‌کند. او در این مصاحبه گفته بود از سال ۸۸ فعالیت‌های اقتصادی‌اش را شروع کرده و الان مالک چندین شرکت است .

بررسی آگهی‌های رسمی منتشر شده در روزنامه رسمی نشان می‌دهد دست کم از سال ۸۳ اوبه عنوان مدیرعامل شرکت آدنیس طب فعالیت داشته است. شرکت‌های توسعه تجارت نعمت، شرکت توسعه دارویی رسا و شرکت رسا فارمد که دفتر مرکزی همگی آن‌ها در زعفرانیه است هم از دیگر شرکت‌هایی هستند که در آگهی ثبت آن‌ها اسم شبنم نعمت‌زاده را می‌توان پیدا کرد.

کدخبر: ۲۷۹۴۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    منظور همان ویلا ست که بالکن ش رو به خاطر تغییر نقشه با چکش خراب کردند؟