کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۵۷۲
تاریخ خبر:

‌خودکشی؛ فرجام شوم ‌رابطه نامشروع

روزنامه هفت صبح | مرد خیاط که به اتهام تعرض به زن جوانی به اعدام محکوم شده بود، در پی شکسته شدن حکمش از سوی قضات دیوانعالی کشور برای بار دیگر در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. رسیدگی به این پرونده از سال ۹۶ و به‌دنبال خودکشی زن جوانی آغاز شد؛ شوهر مقتول مدعی بود همسرش به دلیل برملا شدن ماجرای تجاوز مرد خیاط به او، دست به این کار زده و خودش را کشته است.

*** راز فیلم سیاه
شوهر این زن با مراجعه به اداره پلیس مدعی شد: من و همسر۳۵ساله‌ام شریفه صاحب دو فرزند هستیم اما از همان ابتدای زندگی با هم اختلاف داشتیم تا این‌که مدتی پیش همسرم قهر کرد و رفت و من ناچار شدم خانه‌ای برای او اجاره کنم و گاهی نیز به خاطر فرزندانمان یکدیگر را ملاقات می‌کردیم.

چند روز قبل پسرم فیلمی را به من نشان داد که از دیدن آن شوکه شدم. همسرم و یکی از همکارانش به نام محمد با هم ارتباط شیطانی داشتند و پسرم مدعی بود این فیلم شوم را از یک مرد در خیابان دریافت کرده است. من همان موقع سراغ همسرم رفتم و ماجرا را از او پرسیدم.

شریفه می‌گفت همکارش محمد او را به بهانه صحبت کردن درباره کار به خانه‌اش کشانده و پس از خوراندن قرص خواب به او، آزارش داده و از او فیلم گرفته است که من نیز از شریفه خواستم تا از محمد شکایت کند اما همان شب همسرم با خوردن قرص دست به خودکشی زد و من نیز از همکار سابق همسرم شکایت دارم که با چنین عملی موجبات مرگ همسرم را فراهم کرده است و درخواست دارم دادگاه او را به اشد مجازات محکوم کند.

*** محاکمه مرد خیاط
با شکایت این مرد، متهم پرونده که مرد خیاطی بود خیلی زود بازداشت شد و به اتهام زنای به عنف با زن متأهل در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر‌زاده و مستشاری قاضی توکلی تحت محاکمه قرار گرفت و متهم که به هیچ عنوان اتهامش را نمی‌پذیرفت مدعی بود همه این ماجرا یک دروغ و بهتان است و او به هیچ کس تجاوز یا تعرض نکرده است و حتی مدعی شد که متوفی مقداری به او پول مقروض بوده که آنها را پس نداده است.

قضات به‌دنبال اظهارات متهم و مدارک موجود در پرونده، او را به اعدام محکوم کردند که این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد و با توجه به فیلم ارائه شده در پرونده که تنها مستند موجود بود، تصمیم بر این شد که کارشناسان به طور دقیق ماجرا را تحت بررسی قرار دهند که در ادامه بنابر نظریه کارشناسان مشخص شد نوع رابطه‌ای که در این فیلم مشهود بوده است از نوع تجاوز یا تعرض به عنف نبوده و گفته‌های متهم پرونده در زمینه این که به این زن تجاوز یا تعرض نکرده است نزدیک به واقعیت است.

*** دفاعیات عجیب در دادگاه
بنابراین بار دیگر متهم درشعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و در دفاع از خودش به قضات این شعبه گفت: من و شریفه از سال‌ها قبل در یک کارگاه تولیدی پوشاک با هم همکار بودیم. ما پس از مدتی تصمیم گرفتیم شراکتی یک کارگاه تولیدی راه‌اندازی کنیم. من پول زیادی در این زمینه هزینه کردم. در این مدت فکر می‌کردم شریفه مجرد است و شوهر ندارد. او گفته بود مطلقه است و به همراه فرزندانش زندگی می‌کند که به همین دلیل من با او رابطه عاطفی نیز داشتم و این‌قدر صمیمی شده بودیم که حتی چند بار از رابطه‌مان فیلم هم گرفتیم اما یکدفعه‌ای شراکت ما به هم خورد و من نیز از او خواستم پول‌هایی را که در این ماجرا هزینه کرده‌ام به من پس بدهد اما او به هیچ عنوان این درخواست مرا قبول نکرد.

بالاخره داستان گذشت و این اختلاف‌ها باعث شد تا فیلمی را که از او تهیه کرده بودم به فرزندش نشان بدهم تا بلکه به این شکل او مجبور شود پول‌های قرض گرفته از من را بازگرداند اما فرزندش یکدفعه رفت و فیلمی را که من با او به اشتراک گذاشته بودم به پدرش نشان داد و همین موضوع باعث شد تا شریفه با فهمیدن اینکه خانواده‌اش از ماجرای رابطه من و خودش چیزهایی فهمیده‌اند خودکشی کند. من قبول دارم که با این زن رابطه داشتم اما همه رابطه‌هایمان با رضایت خودش بوده ومن آن موقع اصلاً از متأهل بودن او خبر نداشتم.

*** رهایی از اعدام
به این ترتیب متهم با درخواست قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران بار دیگر به جایگاه محاکمه فراخوانده شد و با بیان آخرین دفاعیات از خود، گفت: شریفه به من گفته بود مطلقه است. او بارها به من ابراز علاقه کرده و ما با هم قرار ازدواج داشتیم و حتی یکبار به خانه پدری من در شهرستان آمد تا با پدر و مادرم ملاقات کند.

او حتی خودش راضی به این رابطه بود و من به زور با او هیچ رابطه‌ای نداشتم. نتیجتا از هیات قضایی این دادگاه می‌خواهم که مرا ببخشند و بار دیگر به من فرصت زندگی کردن بدهند. در انتها هیات قضایی وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده و دفاعیات متهم، او را به ۱۰۰ ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم کردند.

کدخبر: ۲۸۴۵۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر