کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۶۸۹
تاریخ خبر:

۱۰ ماده غذایی که اگر در یخچال بگذارید، خراب می‌شوند

همشهری آنلاین نوشت: شاید با خودتان فکر کنید امن‌ترین جایی که می‌توانید از تمام خوراکی‌ها نگهداری کنید تا مانع خراب شدن و فاسد شدن آن‌ها شوید یخچال خانه است. در صورتی که با قرار دادن برخی از مواد غذایی در یخچال باعث زودتر خراب شدن آن‌ها می‌شوید.

۱. موز: موزها به دو دلیل نیاز به جای گرم دارند: ۱. اگر موزهای سبز و نارس را انتخاب کرده‌اید گرما می‌تواند به رسیدن و پخته شدن آن‌ها کمک کند. ۲. نور و هوا در جلوگیری از لک شدن و پوسیدگی موزها بسیار موثر هستند.

۲. قهوه: هیچگاه از قهوه در یخچال نگهداری نکنید، زیرا بوی تمام مواد خوراکی دیگر را به خود جذب می‌کند و طعم آن نیز تغییر می‌کند از قهوه در ظرف در بسته و به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

۳. گوجه فرنگی: دمای اتاق بهترین دمایی است که می‌توانید از گوجه فرنگی‌های خود نگه داری کنید، زیرا دمای سرد یخچال می‌تواند طعم گوجه فرنگی‌ها را ازبین ببرد.

۴. عسل: بهترین عسلی که می‌توانید داشته باشید در یک ظرف در دار در یک انبار تاریک و خنک است. نگه داری از عسل در یخچال موجب نامطبوع شدن و سفت شدن بیش از حد آن می‌شود.

۵. سبزیجات تازه: محیط و سرمای یخچال سبزیجات تازه مانند ریحان، رزماری، آویشن و گیاهان ترش مزه را خشک کرده و آب آن‌ها را ازبین می‌برد. ساقه این سبزیجات را در آب قرار داده و در دمای اتاق و به دور از نور خورشید نگه دارید.

۶. نان: اگر به نان‌های خشک، سفت و بیات علاقه ندارید پس هرگز از نان در یخچال نگهداری نکنید، زیرا دمای یخچال باعث ازبین رفتن اب و بافت نرم نان می‌شود.

۷. روغن: این ماده نیز دقیقا مانند عسل و سبزیجات عمل کرده و از هر نوع روغن پخت و پزی که باشد در یخچال جامد شده و کارایی آن پایین می‌آید. از روغن در جای خشک و بدون نور نگهداری کنید.

۸. خربزه: اگر به فروشگاه‌های مواد غذایی تازه نیز رفته باشید هیچ گاه خربزه و هندوانه را در یخچال مشاهده نمی‌کنید. دمای سرد باعث یخ زدگی در آن‌ها می‌شود. در نتیجه از آن‌ها در دمای اتاق نگهداری کنید و پس از برش زدن در یخچال بگذارید.

۹. سیب زمینی و پیاز: هر دوی این صیفی‌جات برای نگهداری و سالم ماندن بافتشان نیاز به دمای اتاق دارند. گازهای ساطع شده از یخچال موجب تسریع در خراب شدن آن‌ها و سرمازدگی می‌شود.

۱۰. سیر: اگر باز هم به فروشگاه‌های موادغذایی نگاه کنید متوجه می‌شوید که سیر تا زمان طبخ شدن نیازی به نگهداری در دمای یخچال ندارد و بهترین دما برای نگهداری از آن دمای اتاق و محیط بدون نور است.

کدخبر: ۴۰۱۶۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر