کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۰
تاریخ خبر:

۱۰‌نکته که باید درباره وام سهام عدالت بدانید

روزنامه هفت صبح | متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی که می‌خواهند سهام عدالت خود را وثیقه قرار دهند نیازی به معرفی ضامن ندارند. در این روش صاحبان سهام عدالت بدون توجه به‌اینکه روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌اند، قادر خواهند بود حدود پنج میلیون تومان اعتبار خرید دریافت کنند.

* یک: همه کسانی که سهام عدالت دارند، می‌توانند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات ارسال کنند. پس اینکه شما قبلا روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اید یا روش غیرمستقیم تفاوتی به‌حالتان ندارد.

* دو: برای دریافت کارت اعتباری و استفاده از تسهیلات، نباید حضوری به شعب بانک‌ها بروید. در حال حاضر دو بانک برای پرداخت تسهیلات پیشقدم شده‌اند؛ متقاضیان برای ثبت‌نام در بانک ملی باید از طریق سامانه ایوا و در بانک تجارت باید از طریق سامانه زمرد اقدام کنند.

* سه: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام همان مدارک هویت‌سنجی است.

* چهار: کارت‌ اعتباری صاحبان سهام عدالت پس از وثیقه قرار گرفتن سهام آنها حداکثر یک هفته پس از تکمیل ثبت‌نام صادر می‌شود و از همان زمان قابل استفاده خواهد بود.

* پنج: برای دریافت وام کسانی که در بانک‌های ملی و تجارت حساب ندارند، باید افتتاح‌حساب انجام دهند. قرار است بقیه بانک‌ها هم ظرف روزهای آینده به دو بانک فعلی اضافه شوند.

* شش: خبرهای رسیده حاکی از این است که تسهیلات به‌صورت کارت اعتباری خرید واگذار خواهد شد اما امکان دارد در ادامه کارت فیزیکی حذف شده و اعتبار خرید افراد متقاضی به‌صورت علامت‌های QR کد شارژ شود.

* هفت: ارزش کارت‌های اعتباری ۵۰ یا ۶۰درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است اما کل سهام به‌عنوان وثیقه در بانک باقی می‌ماند. بیشتر صاحبان سهام عدالت برگه‌هایی به ارزش ۵۳۲هزار تومان در اختیار دارند که ارزش آنها به حدود هشت میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌رسد و ارزش ۶۰درصد قابل فروش آنها معادل پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

* هشت: بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری خرید برای صاحبان سهام عدالت سه‌ساله در نظر گرفته شده است و میزان سود ۱۸درصد خواهد بود اما اگر صاحب سهام عدالت بتواند بدهی کارت اعتباری خود را در آخر هر ماه تسویه کند، سودی از او دریافت نمی‌شود.

* ۹: کل فرآیند درخواست، ثبت‌نام و ارائه مدارک به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود. تنها چیزی که نیاز دارید اپلیکیشن‌های موبایلی معرفی شده هستند.

* ۱۰: در حالت بازپرداخت سه ساله و با سود ۱۸درصد، باید ماهی ۱۸۱هزار تومان قسط بدهید. به این ترتیب پس از ۳۶ماه عوض پنج میلیون، شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان به بانک پس می‌دهید که یک میلیون و ۵۰۰هزار تومانش سود است.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر